Ο Ελτον Τζον ενθουσιάστηκε με τη φωτογραφία όταν αναζητούσε αυτό που θα του αποσπάσει την προσοχή κατά την αποτοξίνωσή του από τον εθισμό στα ναρκωτικά. «Βρέθηκα από το απόλυτο σκοτάδι στο λαμπερό φως του ήλιου», είπε το 1991, όταν αγόρασε την πρώτη του φωτογραφία, έναν χρόνο μετά την αποτοξίνωση. 7000 φωτογραφίες αργότερα, μοιράζεται το πάθος του με το κοινό σε μια έκθεση στην πινακοθήκη μοντέρνας τέχνης (Tate Modern) του Λονδίνου.
Αν και ο Ελτον Τζον είναι γνωστός για τα πολυτελή του πάρτι και κάθε είδους υπερβολή -κάποτε ξόδεψε 375.000 ευρώ σε λουλούδια σε λιγότερο από δύο χρόνια- είναι επίσης γνωστός για το γεγονός ότι έχει μια από τις πιο σημαντικές φωτογραφικές συλλογές στον κόσμο.
H Σοέρ Μαβλιάν, υπεύθυνη για το σόου με τίτλο «Το ριζοσπαστικό μάτι: μοντέρνα φωτογραφία από τη συλλογή του Ελτον Τζον», λέει ότι θα ήταν αδιανόητο για την πινακοθήκη μοντέρνας τέχνης του Λονδίνου, να κάνει μια έκθεση για τη μοντέρνα φωτογραφία χωρίς να τον συμβουλευθεί. Η έκθεση που ανοίγει τον Νοέμβρη θα αποτελέσει την πρώτη μεγάλη επίδειξη της συλλογής του Ελτον Τζον στη Βρετανία, μετά από αυτήν στην πόλη Γκέιτσχεντ το 2007, όπου η αστυνομία κατείσχε τη φωτογραφία ενός γυμνού κοριτσιού της φωτογράφου Ναν Γκόλντιν.
Στην έκθεση συνολικά θα παρουσιαστούν 150 έργα από το 1920 ως το 1950, μια περίοδο όπου μοντέρνοι φωτογράφοι όπως ο Μαν Ρέι και η Μπέρενις Αμποτ εξερευνούσαν τα όρια των δυνατοτήτων της φωτογραφικής τους μηχανής. Μεταξύ των έργων και η φωτογραφία «Γυάλινα δάκρυα» του Μαν Ρέι.
«Ο Ντέιβιντ (Ντέιβιντ Φέρνις, ο σύζυγός του) κι εγώ έχουμε τη μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή φωτογραφιών στον κόσμο ή μία από αυτές. Δεν υπάρχει μουσείο φωτογραφίας στην Αγγλία. Θα έπρεπε να υπάρχει και θα ήθελα να αφήσω τις φωτογραφίες μου στο κράτος και τα αναμνηστικά επίσης, ώστε να δημιουργηθεί ένα μουσείο όπου θα μπορεί κανείς να δει τη ζωή μου», έχει πει ο Ελτον Τζον.
Η Μαβλιάν λέει ότι υπάρχει μια μακρόχρονη σχέση ανάμεσα στον Ελτον Τζον και την πινακοθήκη μοντέρνας τέχνης του Λονδίνου. «Πολλοί φροντιστές φωτογραφικών εκθέσεων έχουν θελήσει να δουν τη συλλογή του καθώς περιλαμβάνει έργα από το 1900 ως σήμερα», λέει.
Για τον Ελτον Τζον η μοντέρνα εποχή της φωτογραφίας αποτελεί τη στιγμή «κλειδί» και το να συλλέγει δουλειές από αυτήν την περίοδο του έχει δώσει μεγάλη χαρά τα τελευταία 25 χρόνια. Κάθε μια από αυτές τις φωτογραφίες αποτελεί και μια έμπνευση γι’ αυτόν και τη ζωή του. Διατρέχουν τους τοίχους των σπιτιών του και τις θεωρεί πολύτιμες.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεργαστούμε με το Tate Modern και ελπίζουμε η έκθεση να δώσει τόση χαρά στο κοινό καθώς θα βλέπει τα έργα, όση είχα κι εγώ βρίσκοντάς τα».
Ο Ελτον Τζον του οποίου η περιουσία εκτιμάται στα 270 εκατομμύρια λίρες αγόρασε την πρώτη του εκτύπωση –ένα ασπρόμαυρο γυμνό του Χορστ Π. Χορστ- σε ένα φεστιβάλ φωτογραφίας στη νότια Γαλλία. Μέσα σε 10 χρόνια είχε 2.500 εικόνες ενώ η πώληση 70 φωτογραφιών του, έφερε 812.000 ευρώ στον οίκο Christie’s στην Νέα Υόρκη.
Το 2010 δήλωσε ότι πάντα ήθελε να αφήνει τη φωτογραφική του συλλογή στο κράτος. «Ο Ντέιβιντ (Ντέιβιντ Φέρνις, ο σύζυγός του) κι εγώ έχουμε τη μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή φωτογραφιών στον κόσμο ή μία από αυτές. Δεν υπάρχει μουσείο φωτογραφίας στην Αγγλία. Θα έπρεπε να υπάρχει και θα ήθελα να αφήσω τις φωτογραφίες μου στο κράτος και τα αναμνηστικά επίσης, ώστε να δημιουργηθεί ένα μουσείο όπου θα μπορεί κανείς να δει τη ζωή μου», έχει πει ο Ελτον Τζον.
Ο Ελτον Τζον έχει εντρυφήσει στη μοντέρνα τέχνη – μπορεί κανείς να πει ότι οι επιρροές αυτές φαίνονται στην εμφάνισή του, στη ζωή του ως σύνολο. Πώς θα ήταν άραγε αν φορές κρατούσε ο ίδιος την κάμερα;
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News