411+55, ή 475, ή μήπως 478;
411+55, ή 475, ή μήπως 478;
Μία μέρα μετά τη φωτιά στο Norman Atlantic, στις 29 Δεκεμβρίου, η ΑΝΕΚ εξέδωσε αυτήν την ανακοίνωση με την οποία διευκρίνιζε ότι τρεις επιβάτες από εκείνους που αρχικά είχαν εισιτήριο δεν ταξίδεψαν, ένα μέλος του πληρώματος λόγω διανυκτέρευσης δεν ταξίδεψε, και ένα άλλο μέλος πήρε τη σύζυγό του στο πλοίο χωρίς να φαίνεται στη λίστα. Στα στοιχεία που έδωσε χθες βράδυ το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, για τις πρώτες ώρες επικοινωνίας του με τους Ιταλούς, φαίνεται ο αριθμός 411 (επιβάτες) και 55 μέλη πληρώματος. Αυτό προκύπτει από την καταγραφή ημερολογίου, λίγο μετά τις 7 το πρωί της 28ης Δεκεμβρίου. Όπως δόθηκε χθες το βράδυ στη δημοσιότητα:
«07:03: Κατέστη εφικτή για πρώτη φορά η Τ/Φ επικοινωνία με κινδυνεύον πλοίο (00393454313968). Μας γνώρισε ότι έχει καθελκύσει αριστερή λέμβο χωρητικότητας 150 ατόμων. Λόγω της φωτιάς δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δεξιά. Έχει 411 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα. Κατάσταση πυρκαγιάς πολύ άσχημη. Δεν έχει ρεύμα. Αιτήθηκε συνδρομή εναερίων μέσων.»
Πέντε ώρες αργότερα μετά την επικοινωνία αυτή, η ΑΝΕΚ στην πρώτη της ανακοίνωση τύπου έλεγε κάτι άλλο:
«Τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης-12-2014 σημειώθηκε πυρκαγιά στο ιταλικής πλοιοκτησίας και σημαίας επιβατικό-οχηματαγωγό πλοίο “NORMAN ATLANTIC” της εταιρείας “VISEMAR di Navigazione S.R.l.”, ναυλωμένο από την εταιρεία ΑΝΕΚ Α.Ε., το οποίο εκτελούσε την δρομολογιακή γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα και ενώ βρισκόταν 35 μίλια βόρεια της Κέρκυρας, στα διεθνή χωρικά ύδατα. Στο πλοίο επέβαιναν 422 επιβάτες και 56 άτομα πλήρωμα…».
Τα γράφω όλα αυτά διότι αρκετοί άνθρωποι που δουλεύουν στην ακτοπλοΐα ή στο ΥΕΝ επιχείρησαν να με πείσουν ότι οι λίστες επιβατών που διαβιβάζονται από τους ακτοπλόους στις αρχές είναι οι λίστες επιβίβασης. Οι διαρκείς διορθώσεις των αριθμών, έστω και κατά έναν επιβάτη ή μέλος του πληρώματος, ωστόσο δείχνουν ότι δεν είναι. Δεν μπορείς να εκτελείς ακτοπλοϊκό δρομολόγιο σε ευρωπαϊκή χώρα και να μην ξέρεις πόσους έχεις μέσα…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News