Η ζωή μας με ελεύθερες αγορές
Η ζωή μας με ελεύθερες αγορές
Για να καταλάβει κάποιος τι ακριβώς «παίζεται»με την μεταρρύθμιση στις άδειες των φορτηγών θα πρέπει να πάρει υπόψιν του οτι η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε προσπαθήσει αρχικά να ανοίξει το επάγγελμα κρατώντας το… κλειστό. Η άδεια για όσους ήθελαν να μπουν στο επάγγελμα με βάση αυτό το αρχικό σχέδιο ήταν τόσο ακριβή που το επάγγελμα παρέμενε κλειστό. Για αυτό άλλωστε οι ιδιοκτήτες φορτηγών συμφωνούσαν στο αρχικό σχέδιο.
Αυτό επισημάνθηκε από μέσα ενημέρωσης αλλά και από τον πρόεδρο της επιτροπής ανταγωνισμού και ενόχλησε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Οι πολιτικοί το επισήμαναν με τη σειρά τους στην ηγεσία των ιδιοκτητών φορτηγών πιθανότατα κατά την προσφιλή λογική ορισμένων πολιτικών της σημερινής κυβέρνησης, με ύφος «ο Τύπος δεν μας αφήνει». Στην πραγματικότητα η τρόικα σχεδόν αμέσως επισήμανε ότι το σχέδιο νόμου δεν άνοιγε τις χερσαίες μεταφορές και ζήτησε την προσαρμογή του με ο,τι ισχύει στην Ευρώπη.
Οπως και στην περίπτωση των ιπτάμενων της πολεμικής αεροπορίας ή και των διπλωματών που με τροπολογία την περασμένη εβδομάδα τους έδωσαν πίσω μέρος των επιδομάτων που είχαν περικοπεί, οι ενδιαφερόμενοι πιάστηκαν στον ύπνο γιατί προφανώς πίστεψαν την πολιτική ηγεσία που, αρχικά, είχε θεωρήσει ότι μπορεί να κοροϊδέψει τους «κουτόφραγκους».
Οι αντιστάσεις άλλων κλάδων όπως των δικηγόρων, που διαθέτουν πολυμελή αντιπροσωπεία στο υπουργικό συμβούλιο με επικεφαλής τους Χ. Παμπούκη και Χ. Καστανίδη, των συμβολαιογράφων και των φαρμακοποιών, θα επιχειρήσουν να διαμορφώσουν ενα «άνοιγμα»των κλειστών επαγγελμάτων στα μέτρα τους .
Αλλά το σημαντικότερο ερώτημα είναι αν όντως η εφαρμογή του ανοίγματος θα οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές στις υπηρεσίες για τον καταναλωτή, σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό και σε περισσότερες θέσεις εργασίας.
Προσωπικά πιστεύω ότι όλα αυτά θα γίνουν αλλά σε μικρότερο βαθμό από όσο προβλέπει το ΙΟΒΕ (13,5%ανάπτυξη εξ αιτίας της απελευθέρωσης σε 4 χρόνια ). Αν καταργηθεί η κατωτάτη αμοιβή του δικηγόρου και η υποχρεωτική παράσταση δικηγόρου στο δικαστήριο, θα μεγαλώσει η δύναμη των δικηγορικών εταιρειών. Αλλά τέτοιες στην επαρχία υπάρχουν ελάχιστες και σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορούν καν να δημιουργηθούν. Από την άλλη μεριά θα είναι αστείο μια εταιρεία της Αθήνας να κάνει έλεγχο τίτλων στην Πάρο. Θα πάψει ο ελεγχος τίτλων να κοστίζει ενα 500αρικο ή απλά το 500αρικο θα μοιράζεται αλλιώς. Και που ακριβώς θα δημιουργηθούν οι νέες θέσεις εργασίας όταν η Αθήνα έχει 35000 δικηγόρους ;
Υπάρχουν περισσότερα φαρμακεία απ ότι σε ολόκληρη την Ευρώπη.Πραγματικά χρειαζόμαστε μείωση των φαρμακείων και δημιουργία αλυσίδων με υπαλλήλους που θα περνάνε τον κωδικό στο ταμείο; Και τι νόημα έχει αυτού του είδους η «ανάπτυξη» χωρίς να μειωθεί η φαρμακευτική δαπάνη;
Αυριο το πρωί μπορούμε να απελευθερώσουμε τα πάντα . Οχι μόνο τα επαγγέλματα αλλά και τα ορυχεία και τα νερά , που είναι δημόσια περιουσία. Και αν ο καθένας εχει πρόσβαση σε αυτή την πρώτη ύλη μήπως θα γίνει το ρεύμα φθηνότερο; Και αν γίνει ακριβότερο μήπως αυτή η αύξηση θα σκοτώσει» τους ενεργοβόρους τομείς της ελληνικής μεταποίησης; Μήπως πρέπει να λογαριάσει λοιπόν πόσες θέσεις θα χαθούν και πόσες θα δημιουργηθούν από την «απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας;
Η κυβέρνηση, με την απελευθέρωση των αγορών αγγίζει την «καρδιά του ελληνικού προβλήματος»,αλλά η λύση του είναι πολύ πιο πολύπλοκη.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News