616
|

«Κρατάνε» ακόμα τα Pirelli;

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 19 Αυγούστου 2013, 00:41

«Κρατάνε» ακόμα τα Pirelli;

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 19 Αυγούστου 2013, 00:41

Το ερώτημα του τίτλου δεν αφορά στα ελαστικά, τα οποία είναι εξαιρετικά, αλλά στο ημερολόγιο της φίρμας που ετοιμάζεται να γράψει 50 (ημι)naked χρόνια – και όχι μόνο σε οδικά χιλιόμετρα…

Όλα ξεκίνησαν το 1964, τότε κυκλοφόρησε το πρώτο ημερολόγιο της Pirelli, με κάποια κοινωνική συστολή: «Μα, ημίγυμνες σταρ ποζάρουν έχοντας τριγύρω τους λάστιχα; Για όνομα». Από τότε έχουν περάσει σχεδόν πενήντα χρόνια και τα ημερολόγια αυτά κρεμάστηκαν από καρφιά σε τοίχους συνεργείων αυτοκινήτων, μπήκαν σε κοκ πιτ νταλίκας για «παρέα», κόσμησαν πολλά εφηβικά-αντρικά δωμάτια και, εσχάτως, τα τελευταία χρόνια, έγιναν καλτ, κάτι σαν έργο Τέχνης στα λινά του. Όχι στα λινά ρούχα που φορούσε το κάθε flesh for fantasy κορίτσι, αλλά στα λινά που διαθέτει κάθε ελαστικό που σέβεται τα κρατήματά του. Έτσι κι αλλιώς, αυτό το ημερολόγιο, όποιος το έβλεπε, κατέληγε πάντα στο ίδιο συμπέρασμα, με κλείσιμο ματιού συνωμοτικό παύλα αντρικό και με ολόκληρα κομμάτια βαρβατίλας: «Βρε, βρε, η Πιρέλι, έχει πολύ καλά κρατήματα, τελικά».

«Κράτημα» ηθικής φύσεως, σε σχέση με αυτά που απεικόνιζε κάθε ημερολόγιο, δεν υπήρχε, έτσι όσο πιο πίσω πάμε -χρονικά- διαπιστώνουμε ότι ο φωτογραφικός φακός δεν άφηνε και πολλά να γεννήσει η αντρική φαντασία – το αντίθετο. Δε χρειάζεται να είναι κάποιος πουριτανός προκειμένου να καταλήξει ότι κάποιες εκδόσεις του υπερέβησαν τα όρια του (λάιτ, έστω) πορνό. Έτσι, τα εν λόγω ημερολόγια, ειδικά στην Ελλάδα, «κοσμούσαν» αποκλειστικά χώρους που συναθροίζονταν μόνο άντρες, βλέπε συνεργεία, καφενεία, σφαιριστήρια κ.λπ. 
Στην πορεία των χρόνων, όμως, η φιλοσοφία της εταιρίας σχετικά με αυτές τις εκδόσεις μεταλλάχθηκε και στα shooting πήγαιναν μόνο ακριβοπληρωμένοι φωτογράφοι, όπως και αντίστοιχα μοντέλα που σηκώνονταν από το κρεβάτι τους έναντι πολλών χιλιάδων δολαρίων, στερλινών, μάρκων κ.λπ. Η αισθητική των ημερολογίων άλλαξε και επικράτησε το σκεπτικό «λιγότερη τσόντα, περισσότερος αισθησιασμός», για να πιάσουμε και τους έντεχνους.

Προσωπικά, όλη αυτή η ιστορία με τα ημερολόγια της εν λόγω μπράντας με άφηνε πάντα αδιάφορο. Ναι, να δεις τις ωραίες γυναίκες, να τις θαυμάσεις, αλλά, διάολε, υπάρχει και λίγη εγκεφαλικότητα. Πώς μπορείς να παρασυρθείς στον αισθησιασμό βλέποντας ένα κορμί που είναι εντελώς γυμνό, άρα σου προσφέρεται απλόχερα, είτε να ποθήσεις ένα σώμα που είναι μισοντυμένο; Καλά, περί ορέξεως λουκανικόπιτα, κανέναν δεν ψέγω που του αρέσει όλο αυτό, ούτε μπορεί, αντίστοιχα, κάποιος να με κατηγορήσει – οι εγκεφαλικές διαδρομές κάθε άντρα είναι διαφορετικές. Δεν μπορεί, για παράδειγμα, να με εξιτάρει το σκονισμένο αποτύπωμα ενός ελαστικού πάνω σε έναν γυναικείο γοφό, συγγνώμη. Κοιτάζω τη φωτογραφία και νιώθω ότι πέρασε από πάνω της ταξί στην Πειραιώς.

Στο ημερολόγιο του 2014 -επετειακή version, παρακαλώ- θα εμφανιστούν οι Alek Wek, Miranda Kerr, Isabeli Fontana, Karolina Kurkova, η Helena Christensen που ανεβάζει τον μέσο όρο ηλικίας στις υπόλοιπες και (ο αξεπέραστος έρωτάς μου – δεν το ξέρει, όμως) η Alessandra Ambrosio. Οι κούκλες αυτές φωτογραφήθηκαν από τους κορυφαίους Patrick Demarchelier και Peter Lindbergh φορώντας τα απολύτως απαραίτητα -όχι οι φωτογράφοι, τα κορίτσια- σε ένα αποτέλεσμα, από όσες photos έχουν διαρρεύσει μέχρι τώρα, εξαιρετικά αρτιστίκ.
Θεωρώ ότι, πλέον, με τόσο γυμνό που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, όσοι αγοράσουν το εορταστικό ημερολόγιο θα το κάνουν για να συμπληρώσουν τη συλλογή τους με τις υπόλοιπες χρονιές-εκδόσεις ή για να κρατήσουν επαφή με ένα κομμάτι της εφηβείας τους που γεννούσε ανεκπλήρωτες φαντασιώσεις σαν το National Geographic – σε «μέρη», δηλαδή, που δεν θα ταξιδέψεις ποτέ. Θα το αγοράσουν ορισμένοι ως ένα αξεπέραστο δείγμα ημίγυμνου καλτ που έχει απευθείας σύνδεση με τα νιάτα τους, τότε που οι «καυτές» σελίδες του ημερολογίου, τους έκαναν να χάνουν τον ύπνο τους, με ολόκληρα κομμάτια ονειρώξεων. Υπό αυτή την έννοια, ναι, τα Πιρέλι κρατάνε ακόμα.

Η επετειακή έκδοση-θεσμός, που συμπληρώνει τα 50 χρόνια, θα παρουσιαστεί στο Μιλάνο στις 21 Νοεμβρίου. Και μη σας κάνει εντύπωση που το ημερολόγιο της Pirelli αναγορεύεται, ατύπως, ως θεσμός. Έτσι κι αλλιώς, οι περισσότεροι θεσμοί που γνωρίζετε δεν είναι «γυμνοί»;

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News