335
|

H χαμένη τιμή των Μέσων

Τάσος Τέλλογλου Τάσος Τέλλογλου 5 Απριλίου 2012, 06:32

H χαμένη τιμή των Μέσων

Τάσος Τέλλογλου Τάσος Τέλλογλου 5 Απριλίου 2012, 06:32

Το βράδυ της Δευτέρας η νομική σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς κ. Χ. Απαλαγάκη, καθηγήτρια της Νομικής σχολής, προσπάθησε να αντικρούσει στον τηλεοπτικό σταθμό που εργάζομαι, το ρεπορτάζ του Στήβεν Γκρέυ στο πρακτορείο Ρόιτερ. Υποχρέωση της. Το ίδιο θα έκανε η νομική σύμβουλος οποιουδήποτε «θιγόμενου». Ως εδώ τίποτε το περίεργο. Όμως την ίδια μέρα το σύνολο σχεδόν των ελληνικών ιστοτόπων και των παραδοσιακών μέσων δημοσίευσαν την απάντηση της Τράπεζας στους ισχυρισμούς του Ρόιτερ, χωρίς καν να δημοσιεύσουν τα βασικά στοιχεία του επίμαχου ρεπορτάζ του Στήβεν Γκρέυ. Το φαινόμενο επαναλήφθηκε και την επόμενη ημέρα. Η «απάντηση» υπήρχε, το «ρεπορτάζ» πουθενά. Γιατί έγινε αυτό; Γιατί η κλεπτοκρατική μας χώρα έχει αρχίσει να μοιάζει επικίνδυνα με τις χώρες της πάλαι ποτέ ανατολικής Ευρώπης, στις οποίες επικρατούν παρόμοιες πρακτικές;

Τα παραδοσιακά Μέσα ενημέρωσης, χωρίς σχεδόν καμιά εξαίρεση, πνέουν τα λοίσθια και όλα δείχνουν ότι θα έχουν την τύχη των κομμάτων και του κράτους που συγκροτήθηκε (με την συμμετοχή τους) τις τελευταίες δεκαετίες. Έχουν ανάγκη από έσοδα και οι Τράπεζες ξοδεύουν τους τελευταίους μήνες για διαφήμιση, σημαντικά ποσά σε όλα τα Μέσα. Τόσα ώστε να αρκούν για να μη δημοσιεύει ο Tύπος (;) και τα ηλεκτρονικά μέσα (; ) την είδηση επί της οποίας εκδίδεται η απαντητική ανακοίνωση μιας Τράπεζας. Δεν χρειάζεται σοφία για να καταλάβει κανείς ότι τα ΜΜΕ έχουν πουλήσει την ψυχή τους (τη δημοσίευση) στο διάβολο (το χρήμα). Και πολύ φοβούμαι ότι το ίδιο θα έκαναν αν στην θέση της Τράπεζας ήταν μια ισχυρή αλυσίδα Σούπερ Μάρκετ, μια μεγάλη βιομηχανία ή μια διάσημη πολυεθνική. Μα θα πει κανείς, ένας μικρός συμβιβασμός είναι αναγκαίος για να συνεχίσουν να εκδίδονται. Αλήθεια πιστεύει κανείς ότι πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν όταν έχουν χάσει τη νομιμοποιητική βάση της ύπαρξής τους; Και μήπως είναι η ώρα να πάρει η κοινωνία τα Μέσα από τα χέρια των μέχρι σήμερα πρωταγωνιστών τους και να τα τοποθετήσει σε ένα διαφορετικό μοντέλο που η συνδρομή και όχι η διαφήμιση, η απευθείας δηλαδή σχέση με τον αναγνώστη, θα τα θωρακίζει απέναντι στο χρήμα των ισχυρών;
 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News