Πώς νιώθεις όταν έχεις χάσει τον σύντροφό σου μετά από 30 χρόνια κοινής ζωής; Την απάντηση έδωσε η υπέροχη ντέιμ Τζούντι Ντεντς στο podcast του συναδέλφου της ηθοποιού Ντέιβιντ Τέναντ μιλώντας μαζί του για τον σύζυγό της Μάικλ Ουίλιαμς, που πέθανε το 2001 σε ηλικία 65 ετών.
Η σπουδαία βρετανίδα ηθοποιός που διανύει την ένατη δεκαετία της ζωής της μίλησε για την αγάπη τους και τη θλίψη της, είπε ότι θάνατός του άφησε ένα «τεράστιο χάσμα». Μάλιστα κάθε φορά που μια πόρτα ανοίγει στο σπίτι της εξακολουθεί να σκέφτεται ότι «μόλις γύρισε» ο Μάικλ.
Είπε, ακόμη, ότι υπήρξε τυχερή. Ο γάμος της με τον συνάδελφό της -ο Ουίλιαμς ήταν και εκείνος ένας από τους κορυφαίους θεατρικούς ηθοποιούς της Αγγλίας- ήταν ευτυχισμένος, και παρά τις «μέρες της κατάθλιψής» του, κατάφερνε να την κάνει «να ουρλιάζει» από τα γέλια. Αν και τώρα έχει σχέση με τον ακτιβιστή Ντέιβιντ Μιλς, ο οποίος διευθύνει το Βρετανικό Κέντρο Άγριας Ζωής, η Ντεντς είπε ότι δεν θα ξεπεράσει ποτέ τον θάνατο του Ουίλιαμς. «Σε αλλάζει εντελώς», είπε, «Είναι σαν να περπατάς και ξαφνικά δεν βλέπεις γιατί υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα μπροστά σου. Δεν νομίζω ότι το συνηθίζεις ποτέ. Μερικές φορές η πόρτα σε αυτό το σπίτι ανοίγει και νομίζω ότι απλά γύρισε».
Η 85χρονη Τζούντι Ντεντς είχε ήδη διακριθεί σε μια σειρά από σαιξπηρικούς ρόλους στη σκηνή του θεάτρου πριν από την επιτυχημένη καριέρα της στον κινηματογράφο. Με έξι υποψηφιότητες και ένα βραβείο Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου (το 1998 για την ταινία «Ερωτευμένος Σαίξπηρ»), 11 βραβεία BAFTA, 7 βραβεία Λόρενς Ολίβιε, 2 βραβεία του Σωματείου Ηθοποιών, 2 Χρυσές Σφαίρες, 1 Βραβείο Τόνι και τον τίτλο Ντέιμ (1998), τον ανώτερο τίτλο τιμής της Βρετανίας, είναι αναμφίβολα μια από τις πιο καταξιωμένες ηθοποιούς στη χώρα της.
Στη συνέντευξή της στο «David Tennant Does A Podcast With…», γράφουν οι Times, πρόσθεσε ότι δεν σχεδιάζει να αποσυρθεί. Ομολόγησε επίσης ότι «απεχθάνεται» τον χαρακτηρισμό «εθνικός θησαυρός»: «Είναι κάτι πολύ, πολύ σκονισμένο πίσω από ένα τζάμι, σε μια γωνία. Δεν θέλω να είμαι κειμήλιο», είπε. Και ενώ σκοπεύει να συνεχίσει τις κινηματογραφικές της εμφανίσεις, είπε ότι ήταν «πρωτίστως … σαιξπηρική ηθοποιός του θεάτρου, αυτή είναι η ιδέα μου για τον παράδεισο».
«Ποτέ δεν ήθελα να κάνω κινηματογράφο, και μου είχαν πει ότι δεν θα έκανα γιατί είχα το λάθος είδος προσώπου για να παίξω σε ταινίες», αποκάλυψε η Ντεντς και τόνισε τη διαφορά μεταξύ θεατρικής και κινηματογραφικής ερμηνείας: «Όταν έχεις παίξει σε μια ταινία, αυτό είναι, πάει και τέλειωσε. Δεν μπορείς να αλλάξεις κάτι. Μετά πας και τη βλέπεις και εκνευρίζεσαι πάρα πολύ “με τα κουμπιά που διάλεξες να πατήσεις” για την ερμηνεία κάποιας σκηνής. Και σκέφτεσαι πως “ήταν μια χαμένη ευκαιρία”. Αλλά στο θέατρο, μπορείς να συνεχίζεις μέχρι να την παίξεις σωστά, μερικές φορές, αν είσαι τυχερή».
Αποκάλυψε, ακόμα, ότι θα ήθελε να παίξει περισσότερους κακούς ρόλους, όπως ο ρόλος της Μπάρμπαρα Κόβετ στο «Ημερολόγιο ενός σκανδάλου», το 2006. Στην δραματική ταινία του Ρίτσαρντ Εϊρ υποδύεται μια μοναχική ηλικιωμένη καθηγήτρια, η οποία οδηγημένη από μια αρρωστημένη εμμονή, απειλεί τη νεότερη συνάδελφό της Σέμπα ότι θα αποκαλύψει τη σχέση της με έναν 15χρονο μαθητή καταστρέφοντας την οικογένειά της.
Βρήκε απολαυστική την «παλιά καλή μάχη [ηθικής] με την Κέιτ Μπλάνσετ» που έπαιζε την νεότερη καθηγήτρια. «Μισώ τις σκηνές που είναι αναμενόμενες», είπε η Ντεντς. «Θέλω να παίξω κάποια που νομίζεις ότι είναι μια καλοκάγαθη ηλικιωμένη κυρία η οποία κάθεται σε μια καρέκλα αλλά στην πραγματικότητα εξοντώνει ανθρώπους».
Πριν από μερικούς μήνες η Ντεντς πόζαρε για τη βρετανική έκδοση της Vogue, και εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του τεύχους του Ιουνίου με φλοράλ trench coat των Dolce & Gabbana κοιτάζοντας με το διεισδυτικό βλέμμα της κατευθείαν στον φακό.
Εγραψε μάλιστα ιστορία, όχι μόνο γιατί ήταν η πρώτη φορά που εμφανίστηκε σε εξώφυλλο της Vogue, αλλά και γιατί ήταν το μεγαλύτερο άτομο που έχει εμφανιστεί σε εξώφυλλο του κορυφαίου περιοδικού μόδας. (Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε η Τζέιν Φόντα που εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του τεύχους Απριλίου 2019 της βρετανικής Vogue σε ηλικία 81 ετών).
Η Ντέντς είπε ότι η ομάδα της Vogue ήταν «αξιαγάπητη» και η φωτογράφηση «πάρα πολύ διασκεδαστική» παρά το γεγονός ότι «συνήθως την πιάνει ναυτία όταν πρέπει να μπει σε ρούχα μεγάλων οίκων»…