Oργανώσεις ψηφιακών δικαιωμάτων θεωρούσαν πως το σχέδιο της Admiral παραβίαζε τα δικαιώματα των χρηστών | youtube
Θέματα

Το Facebook μπλόκαρε σχέδιο ασφαλιστικής εταιρίας για έλεγχο προφίλ πελατών

Το Facebook σταμάτησε τα σχέδια μιας ασφαλιστικής εταιρίας η οποία θα έλεγχε το προφίλ νεαρών οδηγών προκειμένου να γίνονται προσφορές και εκπτώσεις για ασφάλειες - Η κίνηση αυτή του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης επιδοκιμάστηκε από οργανώσεις ψηφιακών δικαιωμάτων
Protagon Team

Το Facebook μπλόκαρε τα σχέδια ασφαλιστικής εταιρείας για έλεγχο των προφίλ νεαρών οδηγών προκειμένου να γίνονται προσφορές και εκπτώσεις για ασφάλειες.

Οπως ανέφερε το BBC, στο πλαίσιο δοκιμής, η εταιρεία Admiral ήθελε την άδεια των νέων αυτοκινητιστών για να κοιτά τα posts και τα likes τους, έτσι ώστε να εξάγει συμπεράσματα για το πόσο ασφαλείς είναι ως οδηγοί. Αν ένας οδηγός διαπιστωνόταν πως είναι «χαμηλού ρίσκου», τότε προσφερόταν έκπτωση.

Ωστόσο, την ημέρα που ήταν να αρχίσει η δοκιμή, το Facebook ανακοίνωσε ότι στην Admiral δεν θα επιτρεπόταν να καθορίζει εκπτώσεις βάσεις posts και likes στο δίκτυό του. Θα επιτρέπεται στους χρήστες να χρησιμοποιούν τους λογαριασμούς τους για να κάνουν login στην εφαρμογή, και για σκοπούς ταυτοποίησης, αλλά δεν θα επιτρέπεται στον ασφαλιστή να βλέπει τα posts των χρηστών για να προχωρά σε εκπτώσεις.

«Η προστασία των προσωπικών δεδομένων των ανθρώπων στο Facebook είναι ύψιστης σημασίας για εμάς. Εχουμε ξεκάθαρες γραμμές που αποτρέπουν την απόκτηση πληροφοριών από το Facebook για να χρησιμοποιούνται για τη λήψη αποφάσεων περί καταλληλότητας», είπε εκπρόσωπος του κοινωνικού δικτύου. «Αυτό που καταλαβαίνουμε είναι πως η Admiral θα θέτει ερωτήσεις σε χρήστες που εγγράφονται, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση της καταλληλότητάς τους». Η απάντηση της ασφαλιστικής ήταν πως η εφαρμογή θα λανσαριστεί με περιορισμένη λειτουργικότητα.

Η κίνηση αυτή του Facebook επιδοκιμάστηκε από οργανώσεις ψηφιακών δικαιωμάτων, πολλές εκ των οποίων θεωρούσαν πως το σχέδιο της Admiral παραβίαζε τα δικαιώματα των χρηστών.

Οσον αφορά στο τεχνικό κομμάτι, οι αλγόριθμοι του προγράμματος εξέταζαν τις αναρτήσεις στα social media για να αξιολογούνται χαρακτηριστικά όπως το επίπεδο οργανωτικότητας: Για παράδειγμα μια ανάρτηση που καλεί φίλους σε συνάντηση, σε συγκεκριμένη ώρα και μέρος, υποδεικνύει ένα πιο οργανωτικό άτομο, το οποίο μάλλον θα είναι λιγότερο ριψοκίνδυνο ως οδηγός. Επίσης, η προσφορά θα λάμβανε υπόψη και το είδος του αυτοκινήτου, το μέρος όπου ζούσε ο πελάτης, την ηλικία του κ.α. Βάσει των παραγόντων αυτών, το τεστ θα μπορούσε να επιφέρει έκπτωση 5-15%.