Τι συμβαίνει στο Χόλιγουντ; Για την ακρίβεια, τι συμβαίνει στις γυναίκες που μεγαλώνουν και γερνούν στο Χόλιγουντ; Δυστυχώς, το παιχνίδι είναι χαμένο για τις σταρ. Είναι καταδικασμένες αν υποβληθούν σε πλαστική χειρουργική, αλλά και αν δεν το κάνουν. Ούτως ή άλλως, τα μέσα ενημέρωσης θα αναφέρουν πώς «δεν μπορείς να τις αναγνωρίσεις»…
Και αν είναι μια φορά δύσκολο για μια σταρ του Χόλιγουντ να γερνάει, φανταστείτε πόσο δύσκολο είναι για τις καθημερινές γυναίκες. Μια πικρή υπενθύμιση έγινε προσφάτως με αφορμή το πρόσωπο της Ντέμι Μουρ, μιας από τις πιο ακριβοπληρωμένες ηθοποιούς του Χόλιγουντ. Την είδαμε στο «Μπαράκι του Σαν Ελμο» (1985), στον «Αόρατο εραστή» (1990), στο «Ζήτημα τιμής» 1992), στην «Ανήθικη Πρόταση» (1993), στις «Αποκαλύψεις» (1994) και στο «Στριπτίζ» (1996), πριν αρχίσει η καριέρα της να παίρνει την κατιούσα και οι ταινίες της να μην έχουν πια εμπορικό ενδιαφέρον.
Πρόσφατα, η 58χρονη ηθοποιός εμφανίστηκε στο ντεφιλέ του οίκου Fendi εκπληρώνοντας –σύμφωνα με τα λόγια της– «ένα εφηβικό όνειρο». Και τότε, παρουσιάστηκε το πρόβλημα. Το πρόσωπό της, καθώς περπατούσε στην πασαρέλα, προκάλεσε αναστάτωση στο Twitter: «WTF, τι συνέβη στη Ντέμι Μουρ», «Το παράδειγμα, δυστυχώς, της Ντέμι Μουρ, που ήταν πανέμορφη, δείχνει γιατί δεν πρέπει να κάνεις πλαστική χειρουργική επέμβαση», «Μακάρι να επιτρέψουν στον εαυτό τους οι γυναίκες να γερνάνε με χάρη», είναι μερικά από τα σχόλια, που μάζεψε και δημοσιεύει η Daily Mail.
Υπάρχουν αρκετές εξηγήσεις στο γιατί η Ντέμι Μουρ είναι διαφορετική από τις φωτογραφίες της που έχει αναρτήσει πρόσφατα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρώτον, στην πασαρέλα δεν χαμογελάει, ενώ στο Instagram χαμογελάει συνεχώς, γράφει η Τζίτζι Λαβ στο Medium. Επίσης, ήταν σε μια επίδειξη μόδας. Και είναι γνωστό ότι στις επιδείξεις κάνουν άγριο μακιγιάζ και κομμώσεις.
Μερικοί εικάζουν ότι ήταν απλώς κακό contouring, οι περισσότεροι, ωστόσο, πέρασαν κατευθείαν στο αφήγημα της αποτυχημένης πλαστικής χειρουργικής επέμβασης.
Οι ηθοποιοί πρέπει να μένουν νέες για να έχουν ρόλους
Οι γυναίκες στο Χόλιγουντ κάνουν εγχειρίσεις αισθητικής διότι το Χόλιγουντ εκτιμά την ομορφιά. Και αν θέλουν να συνεχίσουν να εργάζονται, πρέπει να πληρούν τις υψηλές προδιαγραφές ομορφιάς που τους έχουν επιβληθεί, γράφει η Τζίτζι Λαβ.
Μια μελέτη που βασίστηκε σε ταινίες του 2019 διαπίστωσε ότι οι γυναίκες άνω των 50 είχαν μηδέν πρωταγωνιστικούς ρόλους ενώ οι άνδρες άνω των 50 είχαν διπλάσιες εμφανίσεις στην οθόνη (2 προς 1) σε σχέση με τις γυναίκες ηθοποιούς. Οπως και άλλες συνάδελφοί της, η Εμα Τομσον μίλησε γι’ αυτό το ζήτημα και είπε ότι οι μεγαλύτερες σε ηλικία ηθοποιοί θα πρέπει να έχουν περισσότερες ευκαιρίες για εμφανίσεις στη μεγάλη οθόνη. Και η Ρις Γουίδερσπουν δημιούργησε μια εταιρεία παραγωγής σχεδόν αποκλειστικά για πιο δυναμικούς γυναικείους ρόλους στην οθόνη: «Είχε γίνει γελοίο», δήλωσε η Ρις στη Fast Company το 2018, «ήταν πολύ άσχημα τα πράγματα, ειδικά για γυναίκες άνω των 35 ετών».
Η πλαστική χειρουργική δεν αποτελεί έκπληξη. Αλλά αν μια διάσημη γυναίκα έχει υποβληθεί σε πλαστική χειρουργική επέμβαση, τότε «της έκαναν το πρόσωπο χάλια»… Η Ντέμι Μουρ δεν είναι η πρώτη, που διασύρεται για την υποτιθέμενη αποτυχημένη πλαστική χειρουργική της.
Το 2014, το πρόσωπο της Ρενέ Ζελβέγκερ έκανε πρωτοσέλιδα. Ιδού μερικοί τίτλοι:
«Τι συνέβη στο πρόσωπο της Μπρίτζετ Τζόουνς;»
«Ρενέ Ζελβέγκερ, εσύ είσαι αυτή;»
«Τι έχει κάνει η Ρενέ Ζελβέγκερ στο πρόσωπό της;»
Τα ταμπλόιντ έκαναν σκληρή κριτική στην εμφάνισή της, ακόμη και σε συνεντεύξεις με πλαστικούς χειρουργούς, ψάχνοντας τι μπορεί να «της είχε συμβεί». «Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από μια διεθνή ταπείνωση για να ορίσεις σωστά την άποψή σου», δήλωσε αργότερα η Ζελβέγκερ στο Vulture, «ξεκαθαρίζει τι είναι σημαντικό για σένα. Και απομακρύνει κάθε είδους επιπολαιότητα», είπε.
Η Μέλανι Γκρίφιθ πανηγυρίζει μετά την εκλογή των Μπάιντεν – Χάρις
Αλλά το δικό της παράδειγμα είναι μόνο ένα από τα πολλά. Η αλλαγή της μύτης της κόστισε στην Τζένιφερ Γκρέι την καριέρα της: «Μπήκα στο χειρουργείο διάσημη και βγήκα ανώνυμη», είχε δηλώσει με παράπονο η πρωταγωνίστρια του «Dirty Dancing» στη Mirror μετά την αποτυχημένη επέμβαση. Η Κόρτνεϊ Κοξ, αφού αντιμετώπισε τεράστια κριτική, όπως αποκάλυψε στο Harper’s Bazaar, αφαίρεσε τα fillers από το πρόσωπό της. Και η Μέλανι Γκρίφιθ είπε στο Pret-a-Porter ότι πληγώθηκε τόσο πολύ από τις αντιδράσεις των ανθρώπων, που πήγε σε άλλο πλαστικό χειρουργό για να επαναφέρει όσο ήταν δυνατόν το πρόσωπό της: «Ευτυχώς, φαίνομαι πιο κανονική τώρα», είπε.
Η λίστα συνεχίζεται και δεν θα πάψει να μεγαλώνει.
Σταματήστε να κατηγορείτε τις ηθοποιούς. Το σύστημα φταίει
Τα όσα λέγονται για αυτές τις ηθοποιούς είναι πολύ πειστικά:
- «Τι έχει κάνει στο πρόσωπό της;» Η ηθοποιός έχει πληρώσει για την αλλαγή, αλλά δεν είναι εκείνη η γιατρός. Είναι σαν να σου πουν «τι έχεις κάνει στον εαυτό σου;» όταν ο γιατρός διαπιστώνει μια αλλεργική αντίδραση.
- «Δεν είναι αναγνωρίσιμη». Ας είμαστε ειλικρινείς: οι άνθρωποι το λένε είτε πρόκειται για φυσική γήρανση είτε για αλλοιωμένη γήρανση. Αν το πρόσωπό της δεν είναι πανομοιότυπο με εκείνο κάποτε σε μια ταινία ή σε μια σειρά, τότε βασικά είναι εντελώς διαφορετικό άτομο.
- «Ήταν όμορφη». Δεν θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρο. Εκτιμούμε την ομορφιά, αλλά τη νεανική ομορφιά.
Καταραμένη, λοιπόν, αν κάνεις lifting, καταραμένη κι αν δεν το κάνεις.
Πώς λύνεται το πρόβλημα;
Χρειάζεται να αλλάξουμε το αφήγημα για τη γήρανση, γράφει η Τζίτζι Λαβ. Χρειαζόμαστε περισσότερες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές με πρωταγωνίστριες γυναίκες άνω των 50 ετών. Πρέπει να τιμούμε τις γυναίκες καθώς μεγαλώνουν και να επαναπροσδιορίσουμε τι σημαίνει ότι κάποια «μεγαλώνει με χάρη». Εάν γερνάτε, συγχαρητήρια. Είστε ζωντανή. Και αυτό είναι απλώς υπέροχο.