Η ανακοίνωση παίζει παντού ως πρώτη είδηση εδώ και μερικές ώρες. Δεν είναι απλώς ένα λογισμικό εντός ενός Honda ή οποιουδήποτε άλλου. Ούτε η νέα ψηφιακή απόβαση που παρέχει σε εταιρείες τύπου Google και Apple την πλήρη πρόσβαση στα σωθικά των αυτοκινήτων – συμβαίνει ήδη σε Renault, Volvo και άλλες κυρίες της αυτοκίνησης. Εδώ, ετοιμάζεται μία νέα μάρκα αυτοκινήτων που θέλει να έχει προς πώληση το πρώτο της μοντέλο στο τσακ-μπαμ, το 2025. Τι θα είναι; Κατ’ αρχήν αμιγώς ηλεκτρικό. Επίσης, θα είναι ένα τελείως νέο προϊόν που, από τη μία, η Honda θα βάλει στο τραπέζι τις κατασκευαστικές της εγκαταστάσεις και το know-how του πώς φτιάχνεις ένα αυτοκίνητο και, από την άλλη, η Sony θα παρέχει την εξειδίκευσή της στις υψηλές τεχνολογίες και τις πλατφόρμες κινητικότητας.
Η επίσημη ανακοίνωση που λάβαμε πριν από λίγες ώρες από την Ομιλο Σαρακάκη, που εκπροσωπεί την πρώτη των συμβαλλομένων, αναφέρει ότι «οι δύο εταιρείες θα προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις σε ό,τι αφορά την εκτέλεση διαφόρων οριστικών δεσμευτικών συμφωνιών, συμπεριλαμβανομένης μιας συμφωνίας κοινής εξέλιξης και μιας συμφωνίας κοινοπραξίας, με στόχο την ίδρυση της Νέας Εταιρείας (New Company) μέσα στο 2022, η οποία υπόκειται στην εκτέλεση των δεσμευτικών συμφωνιών και των σχετικών ρυθμιστικών εγκρίσεων. Αυτή η συμμαχία στόχο έχει να συγκεντρώσει τις δυνατότητες εξέλιξης της Honda στον τομέα της κινητικότητας, την τεχνολογία κατασκευής αμαξωμάτων για οχήματα και την εμπειρία διαχείρισης υπηρεσιών μετά την πώληση (after sales), με την τεχνογνωσία της Sony στην ανάπτυξη και την εφαρμογή τεχνολογιών απεικόνισης, ανίχνευσης, τηλεπικοινωνιών, δικτύων και ψυχαγωγίας. Κοινός στόχος είναι η υλοποίηση μιας νέας γενιάς κινητικότητας και υπηρεσιών που θα είναι άμεσα συνυφασμένες με την ευχρηστία και το περιβάλλον, καθώς θα συνεχίζουν να εξελίσσονται στο μέλλον».
Και πώς θα λέγεται, παρακαλώ, το τέκνο του νέου γάμου; Χμμμ… ο νονός δεν έχει ακόμη αποκαλύψει το βαφτιστικό, έστω και αν το πρώτο που άρχισε να γράφεται δεξιά και αριστερά είναι κάτι σε «Sonda» ή «Hony», συγχωνεύοντας, δηλαδή, τα ονόματα των δύο εταίρων.
Γενικότερα πάντως η νέα, στρατηγικής σημασίας συνεργασία είναι ένα βήμα παραπάνω από την ήδη ανακοινωθείσα πρόθεση της Honda να πουλάει αποκλειστικά ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα οχήματα μέχρι το 2040. Τις επόμενες δύο δεκαετίες η εταιρεία θα μειώσει όλο και περισσότερο την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης και θα στραφεί στις δύο κατευθύνσεις που προαναφέρθηκαν. Ηλεκτρoκίνηση και υδρογόνο. Για πολλούς, μάλιστα, το δεύτερο είναι η λύση και το πρώτο, τα ηλεκτρικά, η ενδιάμεση «γέφυρα». Αλλωστε, όπως έχουμε γράψει, η Toyota έκανε πρόσφατα το μεγάλο ρεκόρ με τα 1.000 χιλιόμετρα που έκανε πέρυσι τον Ιούνιο το υδρογονοκίνητο Mirai.
Η είδηση, πάντως, αποκτά μεγαλύτερο συμβολισμό καθώς, διάολε, πρόκειται για τη Honda. Μια εταιρεία που, όποιος ξέρει δυο-τρία πράγματα για μοτέρ βενζίνης, γνωρίζει ότι τα πνευματικά τέκνα του Σοϊχίρο Χόντα, του ιδρυτή της μάρκας, έχουν βγάλει μερικούς από τους πιο ψαγμένους, αξιόπιστους και υψηλόστροφους κινητήρες που φιλοξενήθηκαν ποτέ κάτω από ένα καπό. Ο βρυχηθμός ενός V-TEC, αυτό το μακρόσυρτο ουρλιαχτό στα «Ιμαλάια» των 9.000 rpm έχει μείνει βαθιά χωμένο στο πίσω μέρος του εγκεφάλου μας. Ολο αυτό, λοιπόν, τείνει να γίνει παρελθόν. Η εποχή αλλάζει, οι τεχνολογικοί γίγαντες μπαίνουν ζωτικά στα αυτοκινητικά χωράφια, οι συνέργειες είναι απροσδόκητες.