Πρώτα φτιάχτηκαν οι έξυπνες μπλούζες «της μιας χρήσης» γνωστές και ως «πουκάμισα Zoom», που φοριούνται μόνο σε εικονικά meeting εργασίας και στη συνέχεια πετιούνται. Τώρα, δύο ιαπωνικές εταιρείες ενδυμάτων, παρουσίασαν ένα νέο υβριδικό ρούχο, το λεγόμενο «WFH κοστούμι πιτζάμα» (όπου WFH =Work From the House = Eργασία Από το Σπίτι), που συνδυάζει τις ανάγκες της επαγγελματικής εμφάνισης με τις άνετες φόρμες για το σπίτι.
Η εργασία από το σπίτι έχει εξαφανίσει την ιδέα του κώδικα επίσημης ενδυμασίας, γράφει ο Guardian. Oι πωλήσεις κοστουμιών έχουν δεχτεί μεγάλο πλήγμα (οι διαδικτυακές αναζητήσεις μειώθηκαν κατά 34%), αντ’ αυτών οι καταναλωτές στρέφονται στα Crocs και στις φόρμες (οι αναζητήσεις τους σύμφωνα με το digitaloft.co.uk έχουν αυξηθεί κατά 108%). Και ανάλογα, οι εργαζόμενοι και οι εταιρείες προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα ισορροπία εργασίας / προσωπικής ζωής με αμήχανα αποτελέσματα.
To #zoomshirt απέκτησε hashtag στο Instagram
Η Aoki, ιαπωνική εταιρεία λιανικής πώλησης ανδρικών ενδυμάτων, η οποία πέρσι ανακοίνωσε πτώση πωλήσεων 11,4 δισ. γιεν (περίπου 89 εκατ. ευρώ), έχει στραφεί πλέον στο «κοστούμι-πιτζάμα». Το σετ είναι κατασκευασμένο από ύφασμα για πιτζάμες αλλά μοιάζει με κοστούμι, από το πατρόν του μέχρι τα κουμπιά στα μανίκια. Το σύνολο πωλείται στα 14.354 γιεν (περίπου 112 ευρώ) και διατίθεται σε διάφορα χρώματα, για άνδρες και γυναίκες.
Η Whatever Inc παρουσίασε, επίσης, το μοντέλο WFH Jammies, το οποίο περιγράφεται ως κατάλληλο «για τη δουλειά το πάνω μέρος, για το σπίτι το κάτω»… Η ιδέα ανήκει στον σχεδιαστή Τάιτσι Ιτο. Το εμπνεύστηκε όταν είδε τη σύζυγό σε μια βιντεοκλήση στο Zoom: «Μια μέρα η σύζυγός μου άλλαξε και φόρεσε ρούχα γραφείου για να παρακολουθήσει ένα meeting σε βιντεοκλήση», λέει.
«Σκέφτηκα ότι “δεν είναι καλός τρόπος να απολαμβάνει τον χρόνο που δουλεύει από το σπίτι” και ότι μια καλή ιδέα θα ήταν να φοράει μια άνετη φόρμα που θα είναι επίσημη μόνο στο μέρος του σώματος το οποίο εμφανίζεται στην οθόνη», λέει στον Guardian ο Ιτο. Σχεδίασε, λοιπόν, το πρωτότυπο μοντέλο και η Ακιχίκο Κιμούρα, καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου γυναικείας μόδας Lokitho, έκανε τις απαραίτητες προσαρμογές.
Το μοντέλο, που τιμάται 9,900 γιεν (77 ευρώ), στο επάνω μέρος του (εκείνο που είναι ορατό στους συναδέλφους σας στην οθόνη) μοιάζει με κολλαριστό πουκάμισο, ενώ το υπόλοιπο μισό έχει πιο σκούρο χρώμα και μοιάζει με φούτερ. «Αρχικά το μέρος που μοιάζει με πουκάμισο ήταν λίγο χαμηλότερο», λέει ο Ιτο, «αλλά δώσαμε προτεραιότητα στην οπτική επίδραση των ρούχων και βεβαιωθήκαμε ότι ήταν τόσο ώστε μόλις να εμφανίζεται στην οθόνη [του υπολογιστή]».
Μισό πουκάμισο μισό φούτερ για άνδρες και γυναίκες που εργάζονται από το σπίτι
Ο ιάπωνας designer λέει ότι δεν πρέπει να παίρνει κανείς τα «jammies» και πολύ στα σοβαρά («το αστείο τσεπάκι του πουκάμισου που κόβεται στη μέση είναι άλλο ένα χαρακτηριτικό σημείο του σχεδιασμού»). Σε κάθε περίπτωση τα φούτερ γραφείου έχουν ήδη μεγάλη επιτυχία, καθώς η εταιρεία εκτός από την Ιαπωνίας δέχεται παραγγελίες και από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ισπανία και την Ινδονησία. Ο Ιτο πιστεύει, μάλιστα, ότι είναι μόνο η αρχή για παρόμοια προϊόντα που θα κατασκευάζονται ειδικά για τους εργαζόμενους από το σπίτι.
«Νομίζω ότι η τηλεργασία θα είναι η νέα κανονικότητα, οπότε θα συνεχίσουν να δημιουργούνται μοντέλα όπως τα “WFH jammies”, που ταιριάζουν σε αυτόν τον νέο τρόπο ζωής», λέει ο Ιτο. Πιστεύει ότι «η μόδα των επίσημων ενδυμάτων δεν έχει πλέον την προτεραιότητα που είχε πριν από την Covid-19», και προσθέτει: «Δεν μπορώ να φανταστώ τι θα συμβεί όταν θα έχει περάσει ο κορονοϊός, αλλά πιστεύω ότι η κοινωνία θα μεταμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε θα μπορούμε να κάνουμε νέες επιλογές».