Με την τεχνολογία V2I τα αυτοκίνητα επικοινωνούν τόσο μεταξύ τους όσο και με τα φανάρια και με άλλες οδικές υποδομές και υπηρεσίες |
Θέματα

Τα αυτοκίνητα άρχισαν να «συνομιλούν» με τα φανάρια

Δοκιμάστηκε με επιτυχία μια τεχνολογία που επιτρέπει στα οχήματα να επικοινωνούν με τους φωτεινούς σηματοδότες ώστε οι οδηγοί να γνωρίζουν τι χρώμα θα έχει το επόμενο φανάρι όταν φτάσουν σε αυτό
Protagon Team

Τα τελευταία χρόνια όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν διαφόρων ειδών προηγμένα συστήματα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης του οχήματος με το εξωτερικό περιβάλλον και με τον οδηγό. Μια τέτοια τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί είναι το V2I (Vehicle to Infrastructure), ένα σύστημα που μέσω σύνδεσης στο Διαδίκτυο ή άλλο ασύρματο τοπικό δίκτυο στην περιοχή όπου κινείται ένα αυτοκίνητο του επιτρέπει να συνδέεται τόσο με άλλα οχήματα που κινούνται κοντά σε αυτό όσο και με τις οδικές υποδομές της περιοχής.

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμα του o Independent, η SEAT τοποθέτησε την τεχνολογία αυτή σε ένα τελευταίο μοντέλο SEAT Leon και πραγματοποίησε μια δοκιμή στους δρόμους της Βαρκελώνης. To σύστημα V2I του αυτοκινήτου συνδέθηκε με το σύστημα λειτουργίας των φαναριών της ισπανικής πόλης και κάθε φορά που το όχημα πλησίαζε σε ένα φανάρι, στο ταμπλό εμφανιζόταν μια ένδειξη η οποία έδειχνε στον οδηγό τι χρώμα θα είχε το φανάρι όταν θα έφτανε σε αυτό. Αν δηλαδή θα ήταν πράσινο, πορτοκαλί ή κόκκινο με βάση την ταχύτητα με την οποία κινούνταν τη δεδομένη στιγμή το αυτοκίνητο.

Με αυτό το Seat Leon πραγματοποιήθηκε η δοκιμή στη Βαρκελώνη και ο οδηγός έβλεπε στην οθόνη που είναι τοποθετημένη στο ταμπλό τι χρώμα θα είναι το κάθε φανάρι που θα συναντούσε στην πορεία του

Ανάλογα με την ένδειξη και την απόσταση που είχε το αυτοκίνητο από το φανάρι ο οδηγός μπορούσε να σκεφτεί τι θέλει να κάνει. Αν για παράδειγμα κάποιος βιάζεται, μπορεί να αυξήσει την ταχύτητά του για να περάσει με ασφάλεια το επόμενο φανάρι. Σύμφωνα με τους ειδικούς αυτό το σύστημα ειδοποίησης προσφέρει χείρα βοηθείας στους οδηγούς η προσοχή των οποίων για διαφόρους λόγους έχει αποσπαστεί από τον δρόμο ώστε να αντιληφθούν έγκαιρα τι συμβαίνει και να μη χρειαστεί να κάνουν κάποιο απότομο φρενάρισμα ή άλλη επικίνδυνη ενέργεια φτάνοντας σε ένα φανάρι.

Οι Βρετανικές Αρχές μελετούν τη δημιουργία ενός συστήματος το οποίο θα έχει ως κεντρικό κόμβο ένα ψηφιακό νέφος στο οποίο θα συγκεντρώνονται διάφορα δεδομένα τόσο από τις οδικές υποδομές όσο και τα κέντρα ελέγχου της κίνησης στους δρόμους. Τα δεδομένα αυτά θα εμφανίζονται στα συνδεδεμένα με το νέφος οχήματα αλλά και σε κινητά τηλέφωνα και tablets. Με αυτόν τον τρόπο θεωρείται ότι θα υπάρχει καλύτερη ροή των αυτοκινήτων στους δρόμους, λιγότερη κίνηση και περισσότερη οδική ασφάλεια.