Δεν έχει περάσει πολύς καιρός που γράφαμε για το πώς το Suzuki Jimny σηματοδοτεί μία κατηγορία μόνο του. Και τώρα έχει έρθει η ώρα ή να μην το βρίσκεις. Ή να περιμένεις να γίνει κάποτε κλασικό. Εντάξει, θα αργήσει
Δεν είναι εύκολη η εποχή για πρίγκιπες. Ακόμα και για κατασκευαστές. Η είδηση πως το Suzuki Jimny θα κοβόταν στις ευρωπαϊκές αγορές είχε αρχίσει να κυκλοφορεί απ΄την αρχή της χρονιάς
Το πρόβλημα δεν είναι φυσικά το κόνσεπτ του Jimny, ο λακωνικός του χαρακτήρας ή ό,τι έχει σχέση με ένα προϊόν που ο ειδικός Τύπος αγκάλιασε απ΄τα γεννητούρια του. Το πρόβλημα είναι ο κινητήρας. Σε σχέση, φυσικά, με τις σκληρές, ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες.
Σ’ άλλες αγορές, βλέπετε, το Jimny θα συνεχίσει να διατίθεται. Όταν όμως έχεις ένα μοτέρ που εκπέμπει διοξείδια κοντά στα 150 g/km -το αυτόματο είναι το λιγότερο αποδοτικό με 158 g/km-, ξέρεις πως έχεις πρόβλημα.
Να πουλάς ή να μην πουλάς; Ιδού το δίλημμα
Oπως έχει αναφερθεί, ζούμε στην εποχή που δεν είναι πανάκεια το να πουλάς καλά. Είναι το να μην έχεις πρόστιμα. Τα οποία συχνά υπερβαίνουν το κέρδος σου. Και με τέτοιες τιμές εκπομπών, το Jimny δύσκολα θα μπορούσε να βρει τη συνέχειά του στα ευρωπαϊκά πράγματα.
Για παράδειγμα, το Suzuki Swift έχει 106g/km, το Vitara από 131g/km και το Baleno από 118g/km. Ή θα έπρεπε, λοιπόν, να μπει ένα άλλος κινητήρας κάτω απ΄το καπό του Jimny ή θα έπρεπε να γίνει αυτό που έγινε. Να σταματήσει, δηλαδή, να διατίθεται στην Ευρώπη.
Οι Ιάπωνες στη Suzuki Motor Corporation τα έβαλαν κάτω και εύλογα προτίμησαν το δεύτερο. Τα 95 g/km που θα αρχίσουν να ισχύουν από τον Ιανουάριο του 2021 ως μέσος όρος εκπομπών καυσαερίων στη γκάμα του κάθε κατασκευαστή είναι αμείλικτα. Και δύσκολα ως στόχος αν δεν έχεις ηλεκτρικά και υβριδικά στην ατζέντα σου
Πάντως, τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές υπάρχουν μερικά «κομμάτια» στην ελληνική αγορά -τα περισσότερα καινούργια- που είναι προς διάθεση. Μεταξύ αυτών και στις ελληνικές αγγελίες.
Απ’ την αρχή της εμφάνισής του, το Jimny κέρδισε την καρδιά ενός μικρού μεν αλλά συνειδητοποιημένου κοινού. ο χρόνος παράδοσης ήταν μεγάλος. Συχνά έξι μήνες, ίσως και περισσότερος. Ο κόσμος που το ήθελε ήξερε πως είχε να κάνει με έναν εκτός δρόμου μαχητή σε pop σχεδίαση. Το αγάπησε δικαιολογημένα.
Η σύντομη ζωή του Suzuki Jimny
Τώρα, που αποσύρεται απ΄την αγορά, θα βλέπουμε ακόμη πιο σπάνια το Jimny στους δρόμους. Οι ειδήσεις λένε πως θα επιστρέψει ως επαγγελματικό διθέσιο από το Φθινόπωρο.
Oμως για τον περισσότερο κόσμο, όλο αυτό που περιγράφεται παραπάνω, σηματοδοτεί το οριστικό τέλος για ένα χαριτωμένο, μοναδικό σε χαρακτήρα, ναι, κουραστικό, αλλά τόσο διαφορετικό αυτοκίνητο.
Οι υπόλοιποι, όσοι ήδη το έχουν αποκτήσει, ίσως, κάποτε, μια μέρα, βρεθούν με κάτι που θα αξίζει περισσότερο απ’ όσο τους στοίχισε. Κι αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει συχνά στην αυτοκίνηση.
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars