Ποιος είναι ο ρόλος των γονιών σε σχέση με το διάβασμα των παιδιών στο σπίτι και την προετοιμασία των μαθημάτων τους; Οπωσδήποτε όχι το να λύνουν εκείνοι τις ασκήσεις τους και να προετοιμάζουν τις εργασίες τους αντί γι’ αυτά, αφού ναι μεν έτσι «ξεμπερδεύουν» στα γρήγορα με τις σχολικές υποχρεώσεις αλλά μακροπρόθεσμα κάτι τέτοιο θα είχε άσχημες συνέπειες στην ωρίμανση των παιδιών.
Κατ’ αρχάς στα καταστήματα της αλυσίδας Public εκτός από το πλήρες πακέτο με τα βιβλία της κάθε τάξης, οι γονείς μπορούν να βρουν επιπλέον όλα τα αντίστοιχα βοηθήματα. Μάλιστα, η αναζήτηση στην ιστοσελίδα είναι πανεύκολη αφού τα πάντα έχουν οργανωθεί συστηματικά. Στην αντίστοιχη κατηγορία με τα σχολικά βοηθήματα αρκούν δύο απλά βήματα για να βρούμε τα βοηθήματα που χρειάζονται οι μαθητές: διαλέγουμε τάξη, και στην πλαϊνή στήλη το μάθημα που μας ενδιαφέρει, και με ένα κλικ βρισκόμαστε στη σελίδα με τα βιβλία, τα οποία αντιστοιχούν στον συγκεκριμένο συνδυασμό.
Ακόμη, με την αγορά των σχολικών βιβλίων ή βοηθημάτων για τις τάξεις Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και Α’, Β’, Γ’ Γυμνασίου, τα Public προσφέρουν έκπτωση -50% στην ετήσια συνδρομή της πλατφόρμας brainy.gr, η οποία είναι σχεδιασμένη από έμπειρους εκπαιδευτικούς και απόλυτα προσαρμοσμένη στις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε μαθητή των συγκεκριμένων τάξεων. Δείτε εδώ αναλυτικά τι περιλαμβάνει η εκπαιδευτική online πλατφόρμα και το σχετικό επεξηγηματικό video για αυτό τον σύγχρονο τρόπο μελέτης σε ψηφιακό περιβάλλον.
Πέρα όμως από τα φυσικά και τα ψηφιακά βοηθήματα που μπορεί κανείς να βρει στα Public, η συμβολή των γονιών είναι καθοριστική στο να αποκτήσουν τα παιδιά τους μια καλή σχέση με τη μάθηση και και να εντάξουν με ευχαρίστηση το διάβασμα στην καθημερινότητά τους.
Το διάβασμα, η επανάληψη, οι ασκήσεις και γενικά οι εργασίες που έχουν να κάνουν οι μαθητές στο σπίτι είναι μια σημαντική διαδικασία μάθησης καθώς έτσι εδραιώνονται οι γνώσεις που αποκτούν στο σχολείο. Και οι γονείς είναι φυσικό να εμπλέκονται σε αυτή τη διαδικασία.
Ο ρόλος τους –και η βοήθεια που προσφέρουν στα παιδιά τους ενώ μελετούν τα μαθήματά τους- οφείλει να συμπληρώνει τον ρόλο του σχολείου. Πρώτα από όλα είναι σημαντικό να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους ένα χώρο για διάβασμα: ακόμη και μια γωνιά στο τραπέζι της κουζίνας είναι κατάλληλη (αν εκεί νιώθει καλύτερα η οικογένεια) αρκεί να εξοπλιστεί με όλα όσα χρειάζεται ο μικρός μαθητής για τη μελέτη του. Η μαμά ή ο μπαμπάς που διαβάζει ένα βιβλίο πλάι του ή δουλεύει στον υπολογιστή του είναι μια εικόνα πολύ αποτελεσματική, τουλάχιστον μέχρι να συνηθίσει το παιδί να δουλεύει μόνο του. Γιατί;
Εκπαιδευτικοί και παιδοψυχολόγοι συμφωνούν ότι το πιο πολύτιμο δώρο που μπορεί να κάνει ένας γονιός στο παιδί του είναι να το μάθει να μελετά μόνο του αφού με τον τρόπο αυτό μαθαίνει να αναλαμβάνει τις ευθύνες του και σταδιακά να ανεξαρτητοποιείται, να διαχειρίζεται σωστά το χρόνο του αλλά και να οργανώνει μόνο του τη μελέτη του, να αναζητά πηγές για τις εργασίες του. Ακόμη συνειδητοποιεί τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του, μαθαίνει να αγωνίζεται και να νιώθει ικανοποίηση όταν τα βγάζει πέρα με τις δυσκολίες, ενώ επίσης δίνει νόημα στον ελεύθερο χρόνο του, που δεν μπορεί να καλυφθεί μόνο με το παιχνίδι.
Ο γονιός βέβαια, είναι επίσης απαραίτητο να κατανοεί τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει και να είναι ελαστικός με το παιδί του όταν χρειάζεται. Αν για παράδειγμα αντιληφθείτε ότι δυσκολεύεται πραγματικά να λύσει μια άσκηση μαθηματικών δεν υπάρχει λόγος να το πιέσετε να το κάνει αλλά ούτε και να του δώσετε «μασημένη» τροφή λύνοντας εσείς την άσκησή του και μάλιστα πιθανόν με τρόπο που διαφέρει από εκείνον που διδάχτηκε στο σχολείο. Δώστε του την άδεια να μην το κάνει. Αρκεί αυτό να γίνει όταν υπάρχει πραγματικά λόγος και όχι συνήθεια για την αποφυγή των υποχρεώσεών του.