Μόλις πριν από δύο μήνες ο Ρόμπερτ Ιγκερ, το αφεντικό της Walt Disney, είχε ανακοινώσει ένα από τα πιο δραστικά επιχειρηματικά πλάνα στην Ιστορία της εταιρείας: τη δημιουργία του ESPN Plus, μιας τηλεοπτικής διαδικτυακής πλατφόρμας με έμφαση σε αθλητικά, μπλοκμπάστερ ταινίες από τα στούντιο της Marvel και της Pixar και, φυσικά, δεκάδες παραγωγές από τα κλασικά της Disney. Το εμπορικό της όνομα είναι Disney Plus και η λειτουργία της ξεκινά την Τρίτη, 11 Νοεμβρίου, στις ΗΠΑ.
Οι προσδοκίες των τηλεθεατών είναι ατέρμονες! Με συνδρομή μόλις 7 δολάρια τον μήνα, δηλαδή περίπου τη μισή τιμή από το Netflix, έρχεται να ταράξει τα τηλεοπτικά «νερά» στις ΗΠΑ, με βασικό επιχειρηματικό στόχο βέβαια να κερδίσει τη μερίδα λέοντος και να «κατασπαράξει» τους αντιπάλους του.
Οι παραγωγές είναι μεγάλες και οι ταινίες και το αθλητικό περιεχόμενο προβλέπεται να «συντρίψουν» τις επιτυχημένες σειρές που προσφέρει το Netflix, το οποίο μπορεί να έκανε τη μεγάλη αρχή πριν από 10 χρόνια, όμως τώρα δεν θα αντέξει πολύ δίχως κάποια μεγάλη συμμαχία, σύμφωνα με αναλυτές…
Η στιγμή που η Disney μπαίνει στο παιχνίδι δεν είναι τυχαία, γράφουν οι New York Times. Για πρώτη φορά τον προηγούμενο μήνα στις ΗΠΑ, όπου η παραδοσιακή τηλεόραση είναι καλωδιακή και όχι ελευθέρας λήψεως όπως είναι στην Ελλάδα, ο αριθμός των συνδρομητών της άλλοτε κλασικής μετάδοσης έχει πέσει κάτω από αυτόν του διαδικτυακού τρόπου τηλεθέασης.
Σε αριθμούς αυτό σημαίνει 613 εκατομμύρια χρήστες να έχουν στρίμινγκ συνδρομή και 556 εκατομμύρια να πληρώνουν καλωδιακή σύνδεση.
Σε μία προσπάθεια το Netflix να αμυνθεί –όχι να περάσει στην αντεπίθεση- έχει ανακοινώσει ότι θα επενδύσει μερικά δισεκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή οικογενειακών ταινιών τύπου «Disney».
Εκτός από το Netflix, που είχε τη διορατικότητα και το ποσό να επενδύσει στη δημιουργία μιας νέου τύπου παγκόσμιας αυτοκρατορίας, στον χώρο της διαδικτυακής τηλεόρασης υπάρχουν και άλλοι γίγαντες όπως το HBO, η Sling Organfe, το Amazon Prime Video και το Hulu.
«Τέλος» στους κοινούς κωδικούς πρόσβασης
Τη στιγμή που εμείς ως παθητικοί τηλεθεατές βλέπουμε τον κλάδο να αναπτύσσεται και τον ανταγωνισμό να «σπρώχνεται» για να περάσει την πόρτα του σπιτιού μας, σε επιχειρηματικό επίπεδο απαιτείται μία «συμμαχία γιγάντων», προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο «διαμοιρασμού των κωδικών πρόσβασης», όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Bloomberg.
Τι σημαίνει αυτό; Οτι όποιος έχει κωδικό, τον δίνει και στον αδερφό, τη σύντροφο, τον ξάδερφο ή τον κολλητό του. Η εταιρείες δεν έχουν γίνει ακόμη πολύ αυστηρές ως προς την απαγόρευση, ενώ τεχνολογικά είναι κάτι που μπορούν να διαχειριστούν σε μερικά μόλις δευτερόλεπτα.
Πέρα από τον ανταγωνισμό, οι εταιρείες εξετάζουν μια σειρά από μέτρα «συνεργασίας» και τακτικές, προκειμένου να σταματήσουν οι χρήστες να μοιράζουν δωρεάν τους κωδικούς τους.
Βέβαια, κάποιοι το χρησιμοποιούν ως πρακτική προώθησης του προϊόντος τους. Το Netflix για παράδειγμα, σε μία από τις βασικές συνδρομές του δίνει το δικαίωμα στον χρήστη να φτιάξει πέντε προφίλ για τους φίλους του. Ο κάθε φίλος όμως, μπορεί να τον έχει σε διαφορετικές συσκευές, άρα και σε διαφορετικά σπίτια. Κάτι που συνεπάγεται ότι μία συνδρομή μπορεί να μπει σε τουλάχιστον 25 συσκευές. Η μόνη δικλείδα ασφαλείας είναι ότι δεν μπορεί να «παίζει» συγχρόνως σε όλες, αλλά μόνο σε πέντε.
Πριν από δύο χρόνια, μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στην ψυχαγωγία και την τεχνολογία δημιούργησαν μια ομάδα που ονομάζεται «Συμμαχία για τη Δημιουργικότητα και την Ψυχαγωγία», η οποία αφιερώθηκε στη μείωση της online πειρατείας.
Τον περασμένο μήνα, η ομάδα ανακοίνωσε ότι στρέφει την προσοχή της στην κοινή χρήση των κωδικών πρόσβασης.
Στους συμμετέχοντες βρίσκονται οι εταιρείες Netflix, Amazon.com Inc., Walt Disney Co., Viacom Inc., HBO της AT & T Inc., Comcast Corp. και Charter.
Ωστόσο, τώρα που ο ανταγωνισμός γιγαντώνεται, είναι ακόμη πιο δύσκολο να συμφωνήσουν και πιο εύκολο να διαλυθεί και η συμμαχία. Τι τελικά θα συμβεί, θα φανεί στο χειροκρότημα.