Μπορεί η πανδημία να αποτελεί ένα δυνητικό πρόβλημα για την ομαλή διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων που θα γίνουν το 2024 στο Παρίσι αλλά οι Αρχές της πόλης έχουν μπροστά τους προς επίλυση ένα βέβαιο πρόβλημα αν όλα πάνε καλά και οι αγώνες γίνουν χωρίς ταξιδιωτικούς ή άλλους περιορισμούς.
Αυτό είναι η κίνηση στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας η οποία είναι έτσι και αλλιώς μεγάλη και θα επιβαρυνθεί αφάνταστα από τους εκατoμμύρια επισκέπτες που αναμένονται στην πόλη κατά την διάρκεια των αγώνων.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η ιστοσελίδα T_HQ μια λύση την οποία προωθεί η γαλλική κυβέρνηση είναι η χρήση ιπτάμενων ταξί στην διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.
Για αυτόν τον σκοπό θα ξεκινήσουν άμεσα δοκιμές στις οποίες θα λάβουν μέρος οι περισσότερες αν όχι όλες οι εταιρείες που κατασκευάζουν ιπτάμενα οχήματα που προορίζονται για την μεταφορά επιβατών σε κοντινές αποστάσεις. Πρόκειται για ηλεκτροκίνητα κατά βάση αεροσκάφη κάθετης προσγείωσης/απογείωσης.
Έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια διάφορα μοντέλα τέτοιων αεροσκαφών άλλα αυτόνομης κίνησης και άλλα που υπάρχει πιλότος. Τα σκάφη αυτά μεταφέρουν εντός των αστικών περιοχών ένα μικρό αριθμό επιβατών (από δύο ως 6-7 άτομα) λειτουργώντας έτσι ως ιπτάμενα ταξί. Μάλιστα κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάζεται έχει ολοένα και μεγαλύτερη αυτονομία και δεν περιορίζεται μόνο σε πτήσεις εντός των ορίων μια πόλης αλλά μπορεί να πραγματοποιεί και πτήσεις από και προς την πόλη σε αποστάσεις μερικών εκατοντάδων χλμ.
Τα δρομολόγια
Το εγχείρημα οργανώνεται από τον οργανισμό Aeroports de Paris που διαχειρίζεται τα μεγάλα διεθνή αεροδρόμια του Παρισιού. Οι δοκιμές θα ξεκινήσουν τις προσεχείς εβδομάδες στην αεροπορική εγκατάσταση Pontoise-Cormeilles-en-Vexin που βρίσκεται σε απόσταση 60 χλμ. από το Παρίσι. Οι δοκιμές θα οργανωθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να διαπιστωθεί αν μπορούν να πραγματοποιηθούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα μεταφορές επιβατών εντός του Παρισιού σε ύψος κάτω των 300 μέτρων που είναι ένα όριο πτήσεων που δεν χρησιμοποιείται και δεν έχει ελεγχθεί μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό αν όλα πάνε καλά και αποδειχθεί ότι τα ιπτάμενα ταξί που μπορούν να πραγματοποιούν πτήσεις με ασφάλεια θα υπάρξουν κατά τη διάρκεια των αγώνων δύο δρομολόγια που θα κάνουν αυτά τα ιπτάμενα οχήματα. Το ένα δρομολόγιο θα αφορά την μεταφορά επιβατών από τα αεροδρόμια Σαρλ Ντε Γκολ και Le Bourget στο Παρίσι και το άλλο δρομολόγιο θα ενώνει την πόλη με δύο νοτιοδυτικά προάστια της. Φυσικά ίσως στην πορεία υπάρξουν και άλλα σημεία μεταφοράς επιβατών με ιπτάμενα ταξί από και προς την γαλλική πρωτεύουσα.
Η γαλλική κυβέρνηση θα στηρίξει το εγχείρημα της χρήσης των ιπτάμενων ταξί στους Ολυμπιακούς Αγώνες και έχει ήδη εγκρίνει ένα ποσό της τάξης των 25 εκατ. ευρώ σε αυτή την κατεύθυνση. Αν μάλιστα η χρήση τους στους αγώνες αποδειχθεί επιτυχής θεωρείται βέβαιο ότι η Γαλλία θα σκεφτεί πολύ σοβαρά να συνεχίσει και να επεκτείνει την χρήση αυτών των οχημάτων ως μια αποτελεσματική και πάνω από όλα φιλική στο περιβάλλον λύση μετακίνησης των κατοίκων των πόλεων.