Μεγάλη πηγή μόλυνσης στην ναυσιπλοΐα αποτελούν τα φορτηγά πλοία και για αυτό τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται μια μεγάλη προσπάθεια να αναπτυχθούν διαφόρων ειδών προηγμένες τεχνολογίες κίνησης των φορτηγών πλοίων οι οποίες θα είναι φιλικές στο περιβάλλον. Εχουν παρουσιαστεί κάποιες τέτοιες τεχνολογίες και μεγάλες εταιρείες του τομέα της θαλάσσιας μεταφοράς φορτίων δείχνουν ενδιαφέρον δημιουργίας νέων πλοίων με αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά ή την τροποποίηση του υπάρχοντος στόλου με πιο οικολογικά συστήματα στα μηχανοστάσια τους.
Την Michelin την γνωρίζουμε από τα ελαστικά της και τα αστέρια στον χώρο της εστίασης. Η εταιρεία αποφάσισε να κάνει αισθητή την παρουσία της σε αυτόν τον νέο τομέα των φιλικών στο περιβάλλον συστημάτων κίνησης πλοίων. Οπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η ειδησεογραφική ιστοσελίδα Axios, δύο Ελβετοί ερευνητές συνεργάστηκαν με το τμήμα Ερευνας και Τεχνολογίας της Michelin για την ανάπτυξη μια νέας τεχνολογίας που έλαβε την ονομασία Wing Sail Mobility (WISAMO) και πρόκειται για φουσκωτά ιστία που μπορούν να τοποθετούνται σε διαφόρων ειδών και εμπορικά και ιδιωτικά, γιοτ κλπ.
Κάθε ιστίο είναι 92 τετραγωνικά μέτρα και θα λειτουργεί συμπληρωματικά στο υπάρχον σύστημα προώθησης του σκάφους που θα τοποθετείται. Θα επιτρέπει στο σκάφος να κινείται με αιολική ενέργεια μειώνοντας έτσι τις εκπομπές ρύπων. Τα ιστία μπορούν να τοποθετούνται ως επιπλέον εξοπλισμός σε υπό ναυπήγηση σκάφη αλλά μπορούν να προσαρμόζονται και σε σκάφη που έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή τους.
Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι τα ιστία αυτά είναι πτυσσόμενα με αποτέλεσμα να επιτρέπουν στα σκάφη που τα διαθέτουν να κινούνται άνετα στα λιμάνια και σε περιοχές που υπάρχουν γέφυρες.
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές θα ξεκινήσουν άμεσα δοκιμές των φουσκωτών ιστίων αρχικά σε ένα ιστιοφόρο και στην συνέχεια σε ένα εμπορικό πλοίο. Αν όλα πάνε καλά στις δοκιμές το 2022 θα ξεκινήσει η παραγωγή τους.