Η ιστορία της Skoda χάνεται στους προηγούμενους αιώνες, όταν ιδρύθηκε το 1895 η μάρκα από τον τσέχο μηχανικό Βάκλαβ Λορίν και τον συμπατριώτη του έμπορο βιβλίων, Βάκλαβ Κλέμεντ. Η Skoda ξεκίνησε τότε να κατασκευάζει ποδήλατα, το 1905 ακολούθησαν οι προσπάθειες για τα πρώτα αυτοκίνητα και δύο χρόνια αργότερα άρχισε να παράγει εννέα διαφορετικά μοντέλα.
Ορισμένα από αυτά διακρίνονταν για την πολυτέλειά τους και απευθύνονταν σε ένα ευκατάστατο κοινό, υψηλής αγοραστικής δύναμης, με αποτέλεσμα να ταυτιστεί το όνομα της Skoda με το υψηλό κύρος και το γόητρο.
Το 1946, η Skoda κρατικοποιήθηκε και κατασκεύαζε επί δεκαετίες σοσιαλιστικά προϊόντα χαμηλής ποιότητας και παρωχημένων προδιαγραφών. Μέχρι που αποφάσισε το 1989 η νέα τσέχικη κυβέρνηση να παραχωρήσει τη Skoda στον όμιλο Volkswagen και από τότε ξεκίνησε μία άνευ προηγουμένου εκτόξευση της μάρκας, που έσπαγε το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο.
Σταδιακά, αποτίναξε από πάνω της η θυγατέρα του γερμανικού ομίλου τη ρετσινιά της λαϊκής μάρκας με αποκλειστικά φτηνά μοντέλα και τώρα είναι πλέον έτοιμη να περάσει σε μία ακόμη απαιτητικότερη…πίστα, εκείνη των premium αυτοκινητοκασκευαστών.
Ο πολιορκητικός κριός για την είσοδο των Τσέχων σε αυτό το ολιγομελές κλαμπ υψηλού γοήτρου έχει το σχήμα μίας μεγάλης καφετιάς αρκούδας, που ευδοκιμεί στα βόρεια κλίματα της Αλάσκας και ονομάζεται Kodiaq. Οπως δηλαδή και το νέο SUV της Skoda, που θα λανσαριστεί στις ευρωπαϊκές αγορές την άνοιξη του 2017 και δείχνει ικανό για εξίσου μεγάλα πράγματα, όπως είναι και οι εξωτερικές διαστάσεις του.
Το εντυπωσιακό SUV διαθέτει 4,7 μ. μήκος, 1,88 μ. πλάτος και 1.655 χιλιοστά ύψος και θα μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε –υπό μία ευρεία έννοια- ως τον μεγάλο αδελφό του VW Tiguan, ενώ ο σχεδιασμός του συνδυάζει κλασικά και μοντέρνα στοιχεία. Εξαιρετικά μακρύ είναι και το μεταξόνιο των 2,79 μ., που προϊδεάζει για χώρους Εxtra Large στην καμπίνα επιβατών.
Και αυτό επιβεβαιώνεται και στην πράξη, αφού το Kodiaq ανήκει χωρίς αμφιβολία στα πιο ευρύχωρα SUV της κατηγορίας του, επιτρέποντας μάλιστα τη μεταφορά έως και επτά επιβατών σε τρεις διαφορετικές σειρές καθισμάτων.
Κορυφαίων προδιαγραφών είναι και ο χώρος αποσκευών με 720 λίτρα όγκο στην πενταθέσια διάταξη και με 2.066 λίτρα, αν πέσουν οι πλάτες των καθισμάτων της μεσαίας σειράς.
Για τους κινητήρες, ποντάρει η Skoda στην αξιόπιστη και σύγχρονη γκάμα του Superb με τη βασική έκδοση να είναι αμιγώς εμπροσθοκίνητη και να εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1,4 TSI και 125 ίππους ισχύ ή 150 στην ισχυρότερη εκδοχή της. Τα δυνατότερα, βενζινοκίνητα Kodiaq θα εφοδιάζονται με δίλιτρο κινητήρα 180 ίππων, ενώ οι δύο ντιζελοκινητήρες αποδίδουν 150 και 190 άλογα, με την πρώτη να αρκείται σε μόλις 5 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ.
Θα προβλέπονται κατά περίπτωση και τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ αξιοσημείωτο είναι και το ντεμπούτο ενός νέου αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων τύπου διπλού συμπλέκτη, το οποίο χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από μία μάρκα του ομίλου Volkswagen.
Αν μη τι άλλο, αποτυπώνει την εκτίμηση που τρέφει η μητρική VW στις ικανότητες της τσέχας θυγατέρας της. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, θα εφοδιάζεται το πρώτο σύγχρονο premium Skoda με τα πλέον μοντέρνα συστήματα συνδεσιμότητας με το Ιντερνετ, που θα συνδυάζονται με μεγάλες οθόνες αφής υψηλής ευκρίνειας.
Επίσης θα προβλέπονται σε όλες τις εκδόσεις σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή συγκρούσεων στις χαμηλές ταχύτητες, Cruise Control σε συνδυασμό με ραντάρ απόστασης και σύστημα προειδοποίησης για απόκλιση από τη λωρίδα κλπ.
Αν και απέχουμε ακόμη αρκετούς μήνες από το λανσάρισμα του Kodiaq στην ελληνική αγορά, υπάρχουν ήδη εκτιμήσεις για τις τιμές εκκίνησης, που θα κυμαίνονται ενδεικτικά από περίπου 25.000 ευρώ στις βασικές εκδόσεις των 125 ίππων. Αν επιβεβαιωθούν, τότε θα έχει η Skoda την επιτυχία στο τσεπάκι της, αφού ο συνδυασμός premium προδιαγραφών με προσιτές τιμές δείχνει ανίκητος!