Ισως πράγματι να υπάρχει η σκέψη για μια ταινία μεγάλου μήκους – ενδέχεται δηλαδή αυτή η τρίλεπτη διαφημιστική μικρού μήκους, που βγήκε στον αέρα την 1η Νοεμβρίου, να είναι ένα πείραμα. Ανάλογα πειράματα έχει κάνει και ο οίκος Chanel και τελικά έχουν γυριστεί την τελευταία δεκαπενταετία δύο τουλάχιστον ταινίες με θέμα τη ζωή της Κοκό Σανέλ. Γιατί όχι λοιπόν και μία για τον Τόμας Μπέρμπερι;
Η Βρετανία μετά το Brexit δείχνει να κάνει μια έξτρα προσπάθεια στη διεθνή προώθηση των προϊόντων της – κυρίως μέσω του Διαδικτύου. Αυτό τουλάχιστον μπορώ να πω για προϊόντα που σχετίζονται με το lifestyle γενικότερα – από τα ποδήλατα Brompton μέχρι τις καμπαρντίνες Burberry. Το βρετανικό μάρκετινγκ φαίνεται να λειτουργεί συντονισμένα ώστε ο κόσμος να μην ξεχάσει τα βρετανικά προϊόντα και την ιστορία τους.
Ο οίκος Βurberry είναι μια ιστορία δισ. ετησίως για τη χώρα. Τον τελευταίο χρόνο (έως τις 31/03/2016) είχε έσοδα 2,5 δισ. λίρες. Σίγουρα το αρνητικό κλίμα με αφορμή το δημοψήφισμα του περασμένου καλοκαιριού, δεν θα ήταν ό,τι καλύτερο για τις εξαγωγές, οπότε απαιτείται δράση.
Από την άλλη ο οίκος αυτός έχει ένα ακόμη κάπως παράξενο χαρακτηριστικό. Ο 45χρονος καλλιτεχνικός διευθυντής του, Κρίστοφερ Μπέιλι, από το 2014, τελεί και διευθύνων σύμβουλος του οίκου με αρμοδιότητες: το χτίσιμο της παγκόσμιας εικόνας και της επιχειρηματικής στρατηγικής, τον έλεγχο των συλλογών και των προϊόντων, την αρχιτεκτονική, την τεχνολογία της κατανάλωσης και την ψηφιακή καινοτομία.
Αν λοιπόν μέσα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του Μπέιλι ήταν να προωθήσει τον μύθο του οίκου αυτή τη δύσκολη για τη Βρετανία στιγμή – επέλεξε έναν πολύ ωραίο τρόπο γι’ αυτή την προώθηση.
Το εν λόγω επετειακό, χριστουγεννιάτικο φιλμ γυρίστηκε με αφορμή τα 160 χρόνια από την ίδρυση του οίκου. Είναι όμως εντυπωσιακό το πόσο πολύ προσεγμένη παραγωγή έχει καθώς και το γεγονός ότι για τη δημιουργία του έχει επιστρατευθεί όλη η «Εθνική Αγγλίας».
Το σκηνοθετεί ο βραβευμένος με Οσκαρ για το ντοκιμαντέρ «Αmy» (2015), Ασίφ Καπάντια. Το σενάριο υπογράφει ο υποψήφιος για Οσκαρ Ματ Τσάρμαν, ο οποίος συνυπέγραψε μαζί με τους αδελφούς Κοέν το σενάριο για την ταινία «Η γέφυρα των κατασκόπων» (2015) του Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Τον ρόλο του Τόμας Μπέρμπερι ερμηνεύει ο σταρ Ντόναλ Γκλίσον, την πρώτη από τις δύο συζύγους, η Σιένα Μίλερ και το «φλερτ», η Λίλι Τζέιμς.
Για την ιστορία, η πρώτη σύζυγος του Μπέρμπερι ήταν η Κάθριν Χάνα Νιούμαν και μαζί της απέκτησε έξι παιδιά. Οσο για το «φλερτ» δεν είναι γνωστό αν υπήρξε στην πραγματικότητα, ωστόσο η Τζέιμς υποδύεται την όμορφη πιλότο Μπέτι Κέρκμπι-Γκριν η οποία εννιά χρόνια μετά τον θάνατο του Μπέρμπερι πέταξε με αεροπλάνο που σπονσονάρισε η εταιρεία. Η πτήση ήταν Λονδίνο-Κέιπ Τάουν και η Μπέτι Κέρκμπι-Γκριν κατέρριψε το ρεκόρ χρόνου.
Τέλος, ένας ακόμη ήρωας, εντελώς υπαρκτός, ο Ερνεστ Χένρι Σάκλετον ενσαρκώνεται στην ταινία από τον Ντόμινικ Γουέστ. Ο Σάκλετον υπήρξε διάσημος εξερευνητής της Ανταρκτικής κατά τη, λεγόμενη, «ηρωική εποχή των εξερευνήσεων».
Η ταινία γενικώς υπενθυμίζει με εντελώς ατμοσφαιρικό τρόπο, την επίσημη χρήση της καμπαρντίνας Burberry τόσο στις εξερευνήσεις όσο και στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο από τον βρετανικό στρατό. Και αρχίζει δείχνοντας τον νεαρό Μπέρμπερι μέσα στο εργαστήριό του – ίδρυσε τον οίκο σε ηλικία μόλις 21 ετών. Ο Μπέρμπερι είναι ο εφευρέτης της καμπαρντίνας, του αδιάβροχου αυτού λεπτού υφάσματος από μαλλί και βαμβάκι.
Με το που αναρτήθηκε, λοιπόν, η τρίλεπτη ταινία «The Tale of Thomas Burberry» (Το παραμύθι του Τόμας Μπέρμπερι) το Instagram γέμισε με σχόλια που ζητούν να γυριστεί μια ανάλογη μεγάλου μήκους.
Από την άλλη, η Λίλι Τζέιμς, η οποία είναι και το πρόσωπο των αρωμάτων Burberry, δήλωσε πως με τόσες ώρες και τόσο πολύ προσεγμένο γύρισμα, που πραγματοποιήθηκε γι’ αυτή την ταινία, σίγουρα θα μπορούσε να ξαναγίνει μοντάζ και το αποτέλεσμα να είναι μια μεγάλου μήκους… «Εμείς πάντως δουλέψαμε τους χαρακτήρες μας σαν να επρόκειτο για μεγάλη ταινία» ξεκαθάρισε η βρετανίδα ηθοποιός.
Και κάτι ακόμα: αυτή η τρίλεπτη μικρούς μήκους, είναι μονταρισμένη σαν κινηματογραφικό τρέιλερ…