Η Αλίσια Βικάντερ (δεξιά) ως νέα «Λάρα Κροφτ» στη θέση της παλιάς, της Αντζελίνα Τζολί. Το νέο φιλμ θα κάνει πρεμιέρα στις αρχές του 2018 |
Θέματα

Αντζελίνα Τζολί Vs Αλίσια Βικάντερ για τη Λάρα Κροφτ

Τη θέση της Τζολί παίρνει η ωραία σουηδή ηθοποιός στην κινηματογραφική συνέχεια «Tomb Raider». Μόλις κυκλοφόρησαν οι πρώτες φωτογραφίες από την ταινία, η οποία θα βγει στις αίθουσες το 2018
Κιάρα Σουγκανίδου

Η Αλίσια Βικάντερ είναι ένα από τα όμορφα και ταλαντούχα νέα κορίτσια του Χόλιγουντ. Είναι γήινη, ξαφνιάζεσαι όταν ακούς ότι είναι Σουηδή, έχει δυνατό βλέμμα, λαμπερό χαμόγελο και «τα λέει» ‒ παίζει δηλαδή καλά. Κι αν συνεχίσει την προσπάθεια, μεγαλώνοντας θα παίζει καλύτερα.

Η Αλίσια Βικάντερ, στη Σουηδία υπήρξε ένα παιδί-θαύμα που έπαιζε και χόρευε στην Οπερα του Γκέτεμποργκ – στο Γκέτεμποργκ γεννήθηκε και μεγάλωσε. Στη συνέχεια ακολούθησε σπουδές χορού στη Βασιλική Σχολή της Στοκχόλμης και στη Σχολή του Αμερικανικού Μπαλέτου στη Νέα Υόρκη.

Την καριέρα στην υποκριτική την άρχισε στην πατρίδα της σε τηλεοπτικές σειρές. Το κινηματογραφικό ντεμπούτο της το έκανε στη σουηδική ταινία με τίτλο «Pure» (2010). Ευρύτερα γνωστή όμως έγινε διεθνώς ως «Κίτι» στην κινηματογραφική μεταφορά της «Αννας Καρένινα» (2012). Το 2013 την είδαμε και στη βιογραφία του Τζούλιαν Ασάνζ, «Ο άνθρωπος που πούλησε τον κόσμο». Ο πρώτος ρόλος της σε ταινία επιστημονικής φαντασίας ήταν αυτός του ανθρωποειδούς στο «Από μηχανής» (2015) για το οποίο κέρδισε υποψηφιότητα Β’ Γυναικείου Ρόλου, για Χρυσή Σφαίρα και Βραβείο της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Η Αλίσια Βικάντερ στο «Tomb Raider» του 2018 με τη σκονισμένη στολή της videogame ηρωίδας «Λάρα Κροφτ»

Η ερμηνεία όμως που της χάρισε τελικά ένα μεγάλο βραβείο, ήρθε το 2015, όταν υποδύθηκε τη ζωγράφο Γκέρντα Βέγκενερ στο «Κορίτσι από τη Δανία». Για αυτή την ταινία κέρδισε Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου και πλέον άλλαξε κατηγορία ως ηθοποιός – ξέφυγε δηλαδή από τους δεύτερους ρόλους.

Και τότε ήρθε ο πρώτος ρόλος της videogame ηρωίδας, Λάρα Κροφτ, στο blockbuster «Tomb Raider». Με αυτόν τον ρόλο αναμένεται να γίνει σούπερ διάσημη παγκοσμίως, όπως είχε γίνει πριν από 16 χρόνια και η Αντζελίνα Τζολί. Και εκείνη τότε είχε μόλις πάρει Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου, για την εντυπωσιακή, ομολογουμένως, ερμηνεία της στο «Κορίτσι που άφησα πίσω» (1999). Και η «Λάρα Κροφτ» είχε σηματοδοτήσει το πέρασμά της στους πρώτους ρόλους.

Αυτόν τον καιρό, λοιπόν, τη σκονισμένη στολή της Αντζελίνα τη φοράει η Αλίσια, και της πηγαίνει πολύ. Ισως και περισσότερο απ΄όσο πήγαινε στην Αντζελίνα.

Η νέα ταινία «Λάρα Κροφτ» μετακινεί τη Βικάντερ από τους δεύτερους χολιγουντιανούς ρόλους, στους πρώτους, και μάλιστα σε blockbuster

«Oταν μου πρότειναν τον ρόλο ενθουσιάστηκα, η Λάρα Κροφτ είναι ένας εμβληματικός χαρακτήρας» δήλωσε στο αμερικανικό περιοδικό Vanity Fair η 29χρονη ηθοποιός. «Πιστεύω ότι ο κόσμος μπορεί να ταυτιστεί μαζί της για πολλούς και διαφορετικούς λόγους – όσο για μένα τη θεωρώ ένα είδος προτύπου για τα νέα κορίτσια. Προσπαθεί να λαξεύσει τον προσωπικό χώρο της μέσα στον κόσμο και να συνδέσει το μέλλον της με το παρελθόν της.

»Επίσης έχει ένα ιδιότυπο και καταπληκτικό μείγμα χαρακτηριστικών: Είναι σκληρή, έξυπνη, εύθραυστη αλλά και τσαμπουκάς! Και είναι εντελώς διαφορετική από όλους τους άλλους χαρακτήρες που υποδύθηκα τελευταία. Και είναι διασκεδαστικό να προσπαθώ να μπω μέσα στο μυαλό της, να την κατακτήσω. Είναι συναρπαστικό να προσπαθείς να ερμηνεύσεις έναν τόσο σωματικό ρόλο».

Στη συγκεκριμένη ταινία, η οποία θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις αρχές του 2018, η ηρωίδα Λάρα Κροφτ επιχειρεί να εξιχνιάσει την εξαφάνιση του πατέρα της.

Η Αλίσια Βικάντερ στα Οσκαρ τη βραδιά που παρέλαβε το δικό της, Β’ Γυναικείου Ρόλου, για τον ρόλο της το «Κορίτσι από τη Δανία» (2015)

Πάντως για να θυμηθούμε λίγο την παλιά κατάσταση, η πολυαναμενόμενη «Λάρα Κορφτ» της Αντζελίνα Τζολί το 2001 παρότι είχε σαρώσει στα ταμεία, καλλιτεχνικά είχε θεωρηθεί μεγάλη «φλόμπα». Οι κριτικοί έγραφαν τότε πως αν δεν ήταν η ερμηνεία της Τζολί η ταινία δεν θα βλεπόταν με τίποτα.

Η ταλαντούχα Τζολί όμως τότε στα γυρίσματα του «Tomb Raider» που γίνονταν στην Καμπότζη βρήκε ένα άλλο νόημα για τη ζωή της – τη σωτηρία των αναξιοπαθούντων. Από τότε άρχισε τις δωρεές και τις υιοθεσίες παιδιών. Από τότε άρχισε να λέει πως δεν έχει νόημα να μαζεύουμε λεφτά και δόξα για τον εαυτό μας – τα λεφτά πρέπει να τα μοιραζόμαστε με τους κατατρεγμένους και τη δόξα πρέπει να την εκμεταλλευτούμε για να προβάλλουμε τα προβλήματα αυτού του άδικου κόσμου.

Εκτοτε ακολούθησαν για την Αντζελίνα Τζολί μερικά ακόμη σίκουελ «Λάρα Κροφτ».

Η γνωριμία, ο έρωτας και τα έξι παιδιά και ο γάμος με τον, επίσης ανθρωπιστή, Μπραντ Πιτ.

Η Αντζελίνα Τζολί ως «Λάρα Κροφτ» στην ομώνυμη ταινία του 2001

Μία αξιόλογη ταινία σε σκηνοθεσία Κλιντ Ιστγουντ («Η ανταλλαγή», 2008). Κάποιες άλλες πολυπροβεβλημένες ταινίες, ασήμαντες κατά γενική ομολογία. Τρεις σκηνοθεσίες χωρίς επιτυχία.

Η αναγνώρισή της ως Πρέσβειρα του ΟΗΕ χάρις στις μεγάλες δωρεές της σε αυτόν.

Ο θάνατος της μητέρας της από καρκίνο του μαστού και των ωοθηκών, ο οποίος την οδήγησε πανικόβλητη στο χειρουργείο για να αφαιρέσει και η ίδια προληπτικά στήθος, μήτρα και ωοθήκες. Η ανοιχτή επιστολή στους New York Times στην οποία τόνιζε τη σημασία της πρόληψης απέναντι στην ενισχυμένη πιθανότητα της θανατηφόρου ασθένειας.

Τα ταξίδια σε όλο τον κόσμο για προσωπική επαφή με τις κατεστραμμένες ζωές – ένα από αυτά τα ταξίδια την έφερε μέχρι το Μέγαρο Μαξίμου στην Αθήνα το 2016.

Η Τζολί μαζί με τον Ντάνιελ Κρεγκ, συμπρωταγωνιστή της στην ταινία «Λάρα Κροφτ: Tomb Raider» (2001)

Το διαζύγιο με τον Μπραντ Πιτ με την αιτιολογία ότι εκείνος πίνει και κακομεταχειρίζεται τα παιδιά. Η τελική συμφωνία με τον Μπραντ Πιτ να μην ξαναμιλήσει κανείς τους δημοσίως για τη μεταξύ τους σχέση.

Σήμερα, που η Αλίσια Βικάντερ παίρνει χαρούμενη τη θέση της Αντζελίνα Τζολί στην κινηματογραφική σειρά που καθιέρωσε την τελευταία ως σούπερ σταρ, η Τζολί μιλάει για το πρόσφατο συμβόλαιό της με τη γαλλική εταιρεία καλλυντικών Guerlain. Τα χρήματα της αμοιβής της θα τα διαθέσει όλα σε δωρεές. Επίσης προτού υπογράψει τσεκάρισε αν ο οίκος αρωματοποιίας πληροί τις απαιτούμενες ηθικές προδιαγραφές δίκαιου εμπορίου και σεβασμού προς το περιβάλλον, στα εργοστάσια και στα εργαστήριά του.

Η Τζολί στη βραδιά των Οσκαρ όταν παρέλαβε το δικό της, Β’ Γυναικείου Ρόλου, για το «Κορίτσι που άφησα πίσω» (1999)

Τέλος, σήμερα, που η Αλίσια Βικάντερ δηλώνει ενθουσιασμένη για τα ερμηνευτικά μονοπάτια που ανοίγονται μπροστά της χάρις στη «Λάρα Κορφτ», η Αντζελίνα Τζολί μιλάει για το πέρας της ηλικίας και για την ωριμότητα:

«Ισως επειδή η τελευταία δεκαετία είχε για μένα πολλά τρομακτικά περιστατικά υγείας και μεγάλη εστίαση στην ανατροφή των παιδιών, είμαι απλώς χαρούμενη που είμαι υγιής και πάνω απ΄όλα που τα παιδιά είναι υγιή. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο να φοβηθώ. Αυτό κάνει τη ζωή ξεκάθαρη».