Είναι αρκετά οξύμωρο να προσλαμβάνεις για τη διαφημιστική σου καμπάνια μία καλλονή που ξεχωρίζει για την εξωτική της ομορφιά και, αντί να αναδείξεις αυτό ακριβώς το στοιχείο, να καταλήγεις στο photoshop, προκειμένου να το κάνεις να μοιάζει με την πλειοψηφία και τον μέσο όρο.
Η 34χρονη ηθοποιός και μοντέλο Φρίντα Πίντο ισχυρίστηκε σε πρόσφατη συνέντευξή της στη βρετανική εφημερίδα Guardian, πως όταν είχε επιλεγεί για την καμπάνια της εταιρείας καλλυντικών L’Oréal, είδε σε κάποιες δημοσιευμένες φωτογραφίες το χρώμα του δέρματός της εμφανώς πιο λευκό.
Η ινδή ηθοποιός που έγινε διάσημη από τον ρόλο της στην ταινία «Slumdog Millionaire» του Ντάνι Μπόιλ, έγινε πρέσβειρα της συγκεκριμένης εταιρείας το 2009, δύο χρόνια αργότερα όμως το αξιοζήλευτο συμβόλαιό της επανεξετάστηκε, όταν η ίδια εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της για τη λεύκανση του προσώπου της σε ορισμένες λήψεις.
Η L’Oréal είχε αρνηθεί τους ισχυρισμούς του μοντέλου, εκείνη όμως, δέκα χρόνια μετά, εξακολουθεί να υποστηρίζει αυτό ακριβώς. «Είμαι σίγουρη ότι το έκαναν, για τον απλούστατο λόγο ότι αυτό δεν είναι το πραγματικό χρώμα του δέρματός μου, όπως το είδατε σε ορισμένες φωτογραφίσεις» είπε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, είχε ζητήσει να βλέπει φωτογραφίες της προτού δημοσιευτούν, προκειμένου να είναι σίγουρη ότι δεν επρόκειτο να υποστούν τη συγκεκριμένη επεξεργασία, την οποία έβρισκε υποτιμητική για την καταγωγή, αλλά και για την ίδια την ύπαρξή της.
Η ίδια αποκάλυψε ότι είχε θέσει ως όρο στο συμβόλαιό της ότι δεν θα προωθούσε κανένα προϊόν που θα έκανε το πρόσωπο να δείχνει πιο λευκό ή πιο φωτεινό.
«Ολες οι εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης και της L’Oréal, έχουν μία γκάμα προϊόντων που προσφέρουν “φωτεινότητα” στο δέρμα και πωλούνται και στην Ινδία και τους έκανα να συμπεριλάβουν στο συμβόλαιό μου ότι εγώ δεν υπήρχε περίπτωση να χρησιμοποιήσω κάτι τέτοιο, ούτε με σφαίρες. Αν δεν προνοήσεις ώστε να το βάλεις στο συμβόλαιό σου προτού υπογράψεις, τότε μπορούν να σε αναγκάσουν να το κάνεις» τόνισε.
Με το που εξέφρασε τα παράπονά της, η Πίντο είδε με ανακούφιση ότι δεν είχε γίνει καμία άλλη διαφοροποίηση στον τόνο του δέρματός της. Την εποχή της καμπάνιας, η εταιρεία είχε βγάλει τη συγκεκριμένη επίσημη ανακοίνωση: «Αρνούμαστε κατηγορηματικά ότι η L’Oréal Paris αλλοίωσε τα χαρακτηριστικά της κυρίας Πίντο ή το χρώμα του δέρματός της στην καμπάνια του “Colours Take Flight”».
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που μία γυναίκα εκφράζει δημοσίως παράπονα για τις αλλαγές στο χρώμα της, που είδε να συμβαίνουν εν αγνοία της. Πέρυσι, η ηθοποιός Τζαμίλα Τζαμίλ είχε πει πόσο πληγωμένη νιώθει βλέποντας πώς κάποιοι την έκαναν να μοιάζει με λευκή κατά τη διάρκεια της καριέρας της. Είπε επίσης ότι όλες αυτές οι βίαιες και χωρίς την έγκρισή της αλλαγές, είχαν άσχημο αντίκτυπο και στην ψυχική της υγεία, καθώς όσοι επιμένουν να σε αλλάζουν, σε κάνουν να νιώθεις ότι δεν είσαι αρκετά καλός.
Η Μπιγιονσέ είδε το χρώμα του δέρματός της αρκετούς τόνους πιο ανοιχτό το 2008, σε μία καμπάνια της L’Oréal. Ο χορηγός «Nissin», της τενίστριας Ναόμι Οζάκα, παρουσίασε πρόσφατα ένα φιλμάκι, στο οποίο υποτίθεται ότι απεικονιζόταν η Οζάκα ως μάνγκα (γιαπωνέζικο κόμικ). Ομως το εμφανώς πολύ πιο λευκό της δέρμα και τα ισιωμένα μαλλιά της, προκάλεσαν πολλές αντιδράσεις και το συγκεκριμένο βιντεάκι αποσύρθηκε, καθώς δεν ήταν καθόλου αντιπροσωπευτικό, ενώ ήταν αρκετά προσβλητικό απέναντι στην πρωταθλήτρια με καταγωγή από την Ιαπωνία και την Ταϊτή.