Από πότε έχει να εμφανιστεί στο κόκκινο χαλί ένα πραγματικά συγκλονιστικό φόρεμα; Οι ογκώδεις πριγκιπικές τουαλέτες και τα μικροσκοπικά μίνι συνηθίζονται, αλλά κάθε τόσο υπάρχουν και εκκεντρικές εμφανίσεις όπως το φαντασμαγορικό φόρεμα-κύκνος της Μπγιορκ και τα ωμά κρέατα με τα οποία τυλίχτηκε η Lady Gaga. Τα «γυμνά» φορέματα, εξάλλου, που καλύπτουν ελάχιστα το σώμα, έχουν ήδη φορεθεί από διάσημες γυναίκες κάθε ηλικίας. Και στα φετινά Grammy, όπως επίσης λίγο πριν στις Χρυσές Σφαίρες, αλλά και στα SAG, είδαμε για ακόμα μια φορά διάφορες παραλλαγές όλων τα παραπάνω θεμάτων.
Πριν από 20 χρόνια, όμως, η ιστορία ήταν πολύ διαφορετική. Η Τζένιφερ Λόπεζ εμφανίστηκε στην τελετή των Grammy του 2000, με το θρυλικό φόρεμα- ζούγκλα του Versace προκαλώντας αντιδράσεις σοκ και δέους στο κοινό και φυσικά στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Το φόρεμα παρουσιάστηκε στη συνέχεια σε έκθεση του λονδρέζικου μουσείου V & A αλλά και στο Μουσείο Grammy του Λος Άντζελες, ενώ ο πρόεδρος της Google, Ερικ Σμιτ είπε ότι από αυτό εμπνεύστηκαν τη δημιουργία των εικόνων Google.
Και τον περασμένο Σεπτέμβριο, στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου, όλα τα μοντέλα της επετειακής συλλογής για την άνοιξη / καλοκαίρι 2020 του οίκου Versace ήταν εμπνευσμένα από το συγκεκριμένο φόρεμα. Η Ντονατέλα Βερσάτσε επανέλαβε τα μοτίβα της ζούγκλας σε όλα τα κομμάτια της φετινής κολεξιόν της από τις φούστες πένσιλ μέχρι τα αδιάβροχα.
Η επίδειξη μάλιστα έκλεισε με το αυθεντικό φόρεμα, που παρουσίασε η Τζένιφερ Λόπεζ στο ρόλο του μοντέλου αυτή τη φορά, η οποία στα 50 της τώρα πια, πιο ωραία από ποτέ, προκάλεσε κύματα ενθουσιασμού στο κοινό. Μάλιστα η νέα, ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου «The Dress» έδειξε ακόμα περισσότερη επιδερμίδα, χωρίς μανίκια, και με περισσότερα ανοίγματα στη μέση.
Χάρη στο Instagram, εξάλλου, η εμφάνιση της Λόπεζ ενεργοποίησε μια άνευ προηγουμένου παγκόσμια αντίδραση. Σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής Telegraph, οι αναλυτές διαφημίσεων της Launchmetrics εκτιμούν ότι η εμφάνισή της προκάλεσε αναφορές στα media αξίας 9,4 εκατ. δολαρίων και συνεχείς αναρτήσεις στο Διαδίκτυο τις επόμενες ημέρες.
Λίγους μήνες αργότερα η συλλογή Versace θα είναι έτοιμη να παρουσιαστεί στα καταστήματα. Και μετά από όλη αυτή την υστερία, πολλοί αναρωτιούνται αν θα πουλήσει το look JLo… Η απάντηση μπορεί να σας εκπλήξει, γράφει η Telegraph. Παρά το γεγονός ότι μπορεί να αναδειχτεί μόνο από την υπέροχη J Lo ή έστω κάποια με ανάλογo κορμί, το μοντέλο «The Dress» είναι ήδη ένα από τα πιο επιθυμητά κομμάτια όλων των ανοιξιάτικων συλλογών.
Το τμήμα αγορών της Net-A-Porter αναφέρει ένα άνευ προηγουμένου ενδιαφέρον από τις πιο σημαντικές του πελάτισσες. Η Ελίζαμπεθ φον ντερ Γκολτζ, διευθύντρια διεθνών αγορών της εταιρείας, αγόρασε δύο εκδοχές, το μοντέλο της πασαρέλας, το οποίο θα πωλείται στη λιανική στην τιμή των 6.960 λιρών (8.233 ευρώ) και μια πιο «εμπορική» εκδοχή, με μανίκια, για 4.850 λίρες (5.737 ευρώ), που «μοιάζει περισσότερο με το φόρεμα που φορούσε η J Lo στα Grammy του 2000». Και είναι το κομμάτι στο οποίο έχουν επενδύσει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.
Η Ιντα Πέτερσον, διευθύντρια γυναικείων αγορών του BrownsFashion.com, επιβεβαιώνει επίσης το «J Lo effect» και τη δύναμη του Instagram, πράγμα που σημαίνει ότι η εμφάνιση της Λόπεζ με το επικό φόρεμα στην πασαρέλα είχε άμεσο αντίκτυπο στις παραγγελίες: «Η λίστα αναμονής για αυτό το φόρεμα είναι τρελή, έχουμε τέσσερις φορές περισσότερες παραγγελίες σε σχέση με το απόθεμα που αγοράσαμε», λέει, τονίζοντας ότι η τιμή δεν αποθάρρυνε καθόλου τις πελάτισσες, πράγμα πολύ σπάνιο για ένα φόρεμα 7.000 λιρών.
Το Harrods του Λονδίνου σχεδιάζει, εξάλλου, να γιορτάσει την άφιξη του φορέματος στο κατάστημα στις 15 Φεβρουαρίου επιδεικνύοντάς το σε μια ειδική βιτρίνα ώστε να μπορούν να το θαυμάσουν και οι περαστικοί. Τέλος το διαδικτυακό Moda Operandi δέχεται προπαραγγελίες για την εκδοχή του φορέματος με τα μανίκια (έναντι 5.500 ευρώ) και στην περιγραφή του αναφέρει ότι είναι «μια ευκαιρία να προσθέσετε στην ντουλάπα σας ένα κομμάτι από την ιστορία της μόδας».
Αυτό το τελευταίο σημείο, ίσως, είναι το κλειδί της επιτυχίας του φορέματος. Υπάρχουν γυναίκες, που το αγοράζουν για να μεταμορφωθούν σε JLo, να γίνουν αντικείμενο θαυμασμού σε λαμπερά πάρτι γενεθλίων ή (υπάρχει και αυτή η περίπτωση) να το φορέσουν στο σπίτι τους απλά για τη δική τους ευχαρίστηση.
Άλλες πάλι θέλουν να το αγοράσουν με το μυαλό στο Instagram… Υπάρχει μεγαλύτερη επιβεβαίωση στην εποχή των social media από τα likes κάτω από μια φωτογραφία με το φόρεμα, που ανέδειξε ένα σύμβολο του σεξ όπως η Τζένιφερ;
Υπάρχουν τέλος και εκείνες που το σκέφτονται ως έξυπνη επένδυση ειδικά μετά από την πρόσφατη δήλωση της Λόπεζ: «Τη δεύτερη φορά που το φόρεσα και περπάτησα εκεί έξω, μου έδωσε πραγματικά μεγάλη δύναμη», είπε, «Είχαν περάσει είκοσι χρόνια, και νομίζω ότι για τις γυναίκες, σημαίνει πάρα πολλά το να μπορούν να βάλουν το ίδιο φόρεμα μετά από 20 χρόνια. Ήταν κάτι σαν, “Ναι, ξέρεις, η ζωή δεν έχει τελειώσει”».
Βέβαια ο κύκλος θα ήταν πλήρης (και οι πωλήσεις θα αυξάνονταν ακόμη περισσότερο) αν η J Lo το φορούσε και πάλι στο κόκκινο χαλί των Grammy. Αλλά φέτος αποφάσισε να μην εμφανιστεί στην εκδήλωση των βραβείων.