Ψηφιακές προβολές αλλάζουν την εικόνα των εκθέσεων αυτοκινήτων, ενώ τα Bits και τα Bytes θα κάνουν σύντομα τις λαμαρίνες περιττές και οι πελάτες θα μπορούν να περνούν από ακτίνες όλα τα μοντέλα κάθε εταιρείας μέσα σε έναν πολύ μικρό χώρο.
Οι νέες τεχνολογίες επιτρέπουν τα πάντα, όπως για παράδειγμα την εικονική περιστροφή των ψηφιακών μοντέλων ή τη διαφάνεια των αμαξωμάτων τους. Ολα αυτά γίνονται πραγματικότητα χάρη στα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας Hololens της Microsoft, που χρησιμοποιεί –μεταξύ άλλων- η Volvo για την ψηφιοποίηση των μοντέλων της. Ανάλογης λογικής εκθέσεις αυτοκινήτων αρχίζουν και εγκαινιάζουν και άλλες εταιρείες, όπως η Audi, η Mercedes, η Lexus, ακόμη και η Ford.
Οι πελάτες δεν περιορίζονται μόνον στη διαμόρφωση των αυτοκινήτων επιλέγοντας χρωματισμούς, εξοπλισμούς ή ζάντες, αλλά ενημερώνονται με τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας για τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας των μοντέλων που τους ενδιαφέρουν. Με αυτόν τον τρόπο κατανοεί ο μέσος αγοραστής εύκολα και εμπιστεύεται τις ολοένα πιο περίπλοκες τεχνολογίες, που είναι αδύνατον να περιγραφούν με λόγια
Τα Ford Stores αποτελούν την πρόταση της αμερικανικής εταιρείας στις εκθέσεις νέου τύπου, ξεχωρίζουν από τις μεγάλες οθόνες αφής και τα τραπέζια με επιφάνειες ταμπλέτες, ενώ εξελίχθηκαν για την προβολή των εκδόσεων πολυτελείας Vignale. Στα συγκεκριμένα καταστήματα μπορεί να ενημερωθεί ο πελάτης για τεχνολογίες, κινητήρες και εξοπλισμούς, αλλά και να διαμορφώσει το Ford Vignale των ονείρων του. Στην Ελλάδα λειτουργεί ήδη το πρώτο Ford Store στην Αργυρούπολη, το οποίο «κοσμείται» εκτός των άλλων και με αυτοκίνητα Mustang.
Επίσης οι μεγάλες οθόνες στους τοίχους λύνουν και λογιστικά προβλήματα, καθώς μέσα από αυτές μπορεί να παρουσιαστεί αναλυτικά και χωρίς περιορισμούς ολόκληρη η γκάμα μοντέλων μίας μάρκας, που δεν χωρούσε βέβαια σε μία συμβατική έκθεση. Το καινούριο σλόγκαν είναι πλέον «pixel αντί λαμαρίνας» και επιτρέπει την λεπτομερή παρουσίαση απεριόριστου αριθμού αυτοκινήτων ακόμη και σε ένα μικρό κατάστημα.
Οι νέες εκθέσεις αυτοκινήτων έχουν ονόματα όπως ‘’Mercedes Me’’ και ‘’Audi City’’ και παραπέμπουν σχεδιαστικά σε ένα στυλάτο καθιστικό σπιτιού με υπέροχη διακόσμηση, ενώ τα αυτοκίνητα και τα αμαξώματα περνούν στο περιθώριο. Το προσωπικό ακολουθεί τα πρότυπα των Apple-Stores και λειτουργεί σαν πρεσβευτής και ξεναγός της μάρκας και όχι σαν πιεστικός πλασιέ αυτοκινήτων.
Σε ορισμένες περιπτώσεις αναλαμβάνει ο ίδιος ο υπολογιστής να καθοδηγήσει τον πελάτη, που νιώθει πελαγωμένος ανάμεσα σε τόσες πολλές εκδοχές μοντέλων, αμαξωμάτων, εξοπλισμών, κινητήρων κλπ. Η Mercedes παρουσίασε το προηγούμενο φθινόπωρο έναν διαμορφωτή λάιφσταϊλ που μοιάζει με διαδικτυακή πύλη γνωριμιών. Οι πελάτες καλούνται να αποκαλύψουν τις προτιμήσεις τους σε 19 θεματικές ενότητες από τη μουσική έως τη γαστρονομία και με βάση τις απαντήσεις τους διαμορφώνει ο υπολογιστής το ιδανικό αυτοκίνητο – ταίρι τους με τον κατάλληλο εξοπλισμό!
Οι ψηφιακές αντιπροσωπείες αρχίζουν και παίρνουν πλέον εξωπραγματικό χαρακτήρα με βάση τα μέχρι τώρα γνωστά δεδομένα. Το πολυτελές κατάστημα ‘’Intersect’’ της Lexus στο Τόκιο δεν φιλοξενεί ούτε ένα αυτοκίνητο, καθώς στόχος του είναι να καλλιεργήσει το ίματζ της μάρκας και να κεντρίσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών, όμως για την αγορά ενός Lexus στέλνονται οι πελάτες σε έναν έμπορο παλαιάς σχολής.
Η Volvo φιλοδοξεί με τη σειρά της να πάει κάποτε η ίδια στο σπίτι του ενδιαφερόμενου αγοραστή και να μεταφέρει στο καθιστικό του την έκθεση αυτοκινήτων με τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας Hololens. Ανάλογα σχέδια έχει στα σκαριά και η Mercedes, ενώ φαίνεται ότι βρισκόμαστε στην απαρχή μίας νέας τάσης, σύμφωνης με την παροιμία «όταν δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό, τότε πάει το βουνό στον Μωάμεθ».
Με αυτή τη στρατηγική προσεγγίζουν οι εταιρείες αυτοκινήτων τους υποψήφιους αγοραστές σε έναν οικείο χώρο γιαυτούς και μπορούν να τους πείσουν ευκολότερα για την υπεροχή των μοντέλων τους απέναντι στον ανταγωνισμό. Το μόνο που απομένει μετά από μία τέτοια επιτυχημένη επίσκεψη, είναι η κατάθεση των χρημάτων για την αγορά του αυτοκινήτου. Κατά προτίμηση βέβαια online!