Από τον Απρίλιο, το αρχαιολογικό Μουσείο του Γιορκσάιρ στο Γιορκ της Αγγλίας έχει φιλοξενήσει 18 εβδομαδιαίους «διαγωνισμούς επιμελητών» με θέματα όπως #CreepiestObject και #BestEgg. Μία από τις τελευταίες προκλήσεις του είναι το #BestMuseumBum (εμείς πάλι θα το λέγαμε «#καλύτερα_οπίσθια_μουσείου)…
«Oπως τα μουσεία σε όλο τον κόσμο, είμαστε κλειστά από τα μέσα Μαρτίου, οπότε έπρεπε να βρούμε δημιουργικούς τρόπους για να αλληλεπιδράσουμε με το κοινό», δήλωσε στο The World η Λούσι Κρέιτον, επιμελήτρια της αρχαιολογίας του μουσείου.
Ετσι, λοιπόν, τον Απρίλιο ξεκίνησε το #CuratorBattle με ένα διαφορετικό θέμα κάθε εβδομάδα και σύντομα οι κατηγορίες αυξήθηκαν, περιλαμβάνοντας οπίσθια μελισσών, οπίσθια των Τυδώρ, οπίσθια υπό γωνία, θεϊκούς γλουτούς, ψηφιδωτά με οπίσθια μαινάδων, οπλισμένους γλουτούς, οπίσθια με εντυπωσιακά τατουάζ και οπίσθια ζώων με σχήμα πατάτας…
Και στο Twitter εμφανίστηκαν έργα τέχνης με πλάσματα που δεν σχετίζονται συνήθως με την ύπαρξη οπισθίων, όπως για παράδειγμα κρεατόμυγες, μανιτάρια και ψάρια…
Το #CuratorBattle ξεκίνησε τον Απρίλιο και στον πρώτο γύρο του διαγωνισμού, το Μουσείο του Γιορκσάιρ ζήτησε από άλλες συλλογές να μοιραστούν τα πιο ανατριχιαστικά αντικείμενα της συλλογής τους. Ένας εκπρόσωπος του μουσείου εξήγησε στην εφημερίδα Express and Star ότι οι #CuratorBattles είναι, επίσης, «μια ευκαιρία για τα μουσεία, μεγάλα και μικρά, να μοιραστούν τα αντικείμενά τους με ένα δεδομένο θέμα για να δημιουργήσουν αυτό που ουσιαστικά γίνεται σε παγκόσμιες διαδικτυακές εκθέσεις».
Αλλά το θέμα του Ιουνίου #BestMuseumBum ήταν εκείνο που είχε πραγματικά τη μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό. Η έναρξη του διαγωνισμού για τα καλύτερα οπίσθια έγινε τον περασμένο μήνα, όταν η Λούσι Κρέιτον ανέβασε στο Twitter τη φωτογραφία ενός ρωμαϊκού γλυπτού σχεδόν 2.000 ετών, αθλητή με μυώδεις γλουτούς.
Στο κάλεσμα ανταποκρίθηκαν αμέσως επιμελητές μουσείων σε όλο τον κόσμο, από τον Καναδά έως τη Λιθουανία, γράφει ο Guardian συμμετέχοντας στον διαδικτυακό αγώνα οπισθίων.
Συγκεντρώθηκαν στο Twitter για να παρουσιάσουν τα πιο συναρπαστικά τους οπίσθια, στο πλαίσιο μιας εκστρατείας που έχει σχεδιαστεί για να προσελκύσει επισκέπτες στα μουσεία τα οποία παραμένουν κλειστά, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, και δεν μπορούν να δείξουν από κοντά τα εκθέματά τους.
Παρουσιάστηκαν το κόμικ ενός χοντρού τάπιρου, που φαινόταν φαλακρός από το πολύ χάιδεμα, σώβρακα 3.500 ετών και τα «εκρηκτικά οπίσθια του Ερρίκου του Η’», μια συλλογή με τις πανοπλίες του, οι οποίες αυξήθηκαν περίπου 50 εκατοστά (20 ίντσες) μέσα σε 20 χρόνια.
Από την Ιαπωνία, έλαβε μέρος το Ota Memorial Museum of Art, με αθλητές του σούμο ζωγραφισμένους από τον Χοκουσάι, ενώ το Μουσείο της Ελευθερίας της Ολλανδίας παρουσίασε ένα μαξιλαράκι ραψίματος «αντι-Χίτλερ».
Μη θέλοντας να μείνει πίσω, το Μουσείο της Οξφόρδης μοιράστηκε αυτό που ονομάζει «γυαλιστερό πεπλατυσμένο ροδάκινο», τα οπίσθια ενός γλυπτού που έχουν φθαρεί από το άγγιγμα των ανθρώπων.
Και όταν ένας χρήστης ρώτησε αν το αντικείμενο μπορούσε να αποκατασταθεί, το μουσείο διευκρίνισε αμέσως ότι η «φθορά των οπισθίων» είχε προκληθεί κατά τη διάρκεια της έκθεσής του στο σπίτι του Αλντερμαν Φλέτσερ, όχι από πρόσφατους επισκέπτες.
Το θέμα #CuratorBattle αυτής της εβδομάδας –και το τελευταίο του Μουσείου του Γιορκσάιρ, όπως ανακοινώθηκε– είναι #starobjects και είναι αφιερωμένο στα πιο διάσημα κομμάτια που υπάρχουν στις συλλογές των μουσείων.