Τα διαβόητα βρετανικά ταμπλόιντ αντέδρασαν οργισμένα στη συνέντευξη που παραχώρησαν η Μέγκαν Μαρκλ και ο πρίγκιπας Χάρι στην Οπρα Γουίνφρεϊ, κυρίως επειδή με όλα όσα αποκάλυψαν ο δούκας και η δούκισσα του Σάσεξ, έδωσαν σύμφωνα με τον Τζόνι Ντάιμοντ του BBC μια «μαχαιριά στην καρδιά» της βρετανικής μοναρχίας.
«Ρίξτε μια ματιά στα πρωτοσέλιδα από όλον τον κόσμο για να δείτε πώς μας βλέπουν οι άλλοι σήμερα. Στη συνέχεια αντιπαραβάλλετε το σοκ και τη συμπάθεια που εκφράζεται πέρα των ακτών μας για την Μέγκαν και την οικογένειά της, με την υποβόσκουσα περιφρόνηση που εξακολουθεί να εκκολάπτεται και μεταδίδεται από τις τοξικές παραφυάδες των ταμπλόιντ μας», προτρέπει τους συμπατριώτες του μέσω άρθρου στον Guardian ο βρετανός ιστορικός και εκφωνητής Ντέιβιντ Ολουσόγκα, υποστηρίζοντας πως η συνέντευξη δεν έπληξε μόνον τη βασιλική οικογένεια της Γηραιάς Αλβιόνας αλλά ολόκληρη τη Βρετανία.
Πέρα, όμως, από το να εκφράσουν τη συμπάθεια τους στο «επαναστατημένο» ζευγάρι και τις επικρίσεις τους για τη βρετανική μοναρχία, πολλά διεθνή μέσα εστίασαν την προσοχή τους στην επιστροφή της Νταϊάνα, της πριγκίπισσας της Ουαλίας.
«Τη θεωρία της αιώνιας επιστροφής, σύμφωνα με την οποία είμαστε καταδικασμένοι να βιώνουμε σε έναν αέναο κύκλο κάθε ευχαρίστηση και κάθε πόνο, κάθε σκέψη και κάθε αναστεναγμό, καθετί μικρό και μεγάλο στη ζωή, φαίνεται να επιβεβαιώνει το φάντασμα που άρχισε να περιφέρεται ξανά στο Παλάτι του Μπάκιγχαμ, το φάντασμα της Νταϊάνα», υποστηρίζει ο Ενρίκο Φραντσεσκίνι, ανταποκριτής της La Repubblica στο Λονδίνο.
Ο ιταλός δημοσιογράφος αναφέρει πως η συνέντευξη των Σάσεξ επανέφερε στη μνήμη όλου του κόσμου τη συνέντευξη που έδωσε πριν από περισσότερα από 25 χρόνια, τον Νοέμβριο του 1995, η Lady D στο BBC, μιλώντας χωρίς περιστροφές και μισόλογα για τον μοιχό Κάρολο – «είμαστε τρεις σε αυτόν τον γάμο», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά – αλλά και για το πώς την κακομεταχειρίζονταν στο παλάτι.
Προφανώς τα αίτια του διαζυγίου της Νταϊάνα από τον διάδοχο του θρόνου της Βρετανίας και του «διαζυγίου» του μικρότερου γιου τους και της συζύγου του από την «Εταιρεία» είναι διαφορετικά. Μιλώντας, ωστόσο, στην Repubblica, ο πρώην διευθυντής του Economist Μπιλ Εμοτ υποστήριξε ότι η ουσία του déjà vu είναι η ίδια, καθώς κατά τη διάρκεια της συνέντευξης αποδείχθηκε πως οι Ουίνδσορ έχασαν ακόμη μία ευκαιρία να εκσυγχρονιστούν.
Τόσο η πριγκίπισσα της Ουαλίας όσο και η δούκισσα του Σάσεξ θα μπορούσαν αμφότερες να συμβάλουν στην αναζωογόνηση της μακράς βασιλείας της Ελισάβετ. Και οι δύο, ωστόσο, απορρίφθηκαν από ένα κατεστημένο που αποτελείται όχι μόνον από τα μέλη τριών γενιών της βασιλικής οικογένειας αλλά και από τα μέλη της αυλικής κουστωδίας.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι σχεδόν το 70% Βρετανών εξακολουθεί να τάσσεται υπέρ της μοναρχίας, ο ιταλός αρθρογράφος προβλέπει πως, όπως ξεπέρασε τον τραγικό θάνατο της Νταϊάνα, η βασιλική οικογένεια της Βρετανίας θα ξεπεράσει και την αυτοεξορία του Χάρι και της Μέγκαν στην Καλιφόρνια και όλα όσα αποκάλυψαν στη «βασίλισσα» της τηλεόρασης και των συνεντεύξεων στις ΗΠΑ.
«Τα φαντάσματα, ωστόσο, προκαλούν μόνιμες διαταραχές στο υποσυνείδητο», προειδοποιεί ο Φραντσεσκίνι, εξηγώντας πως οι διαθέσεις των Βρετανών αλλά και των ταμπλόιντ τους ενδέχεται να αλλάξουν όταν η 94χρονη, σήμερα, Ελισάβετ, εγκαταλείψει τα εγκόσμια, πιθανώς κατά τη διάρκεια της τρέχουσας δεκαετίας, παραχωρώντας τη θέση της στον 72χρονο και πολύ λιγότερο δημοφιλή πρωτότοκο γιο της, «πάνω από το στέμμα του οποίου, πέρα από το πνεύμα της αποθανούσας πρώην συζύγου του, θα πλανάται και το πνεύμα της νύφης του που δραπέτευσε στην Αμερική. Η Νταϊάνα μετεμψυχώνεται στη Μέγκαν και στον γιο της Χάρι: ιδού ο κύκλος που επαναλαμβάνεται στο τελευταίο επεισόδιο της βασιλικής σαπουνόπερας».
Υπέρ της άποψης ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται τάσσεται και η Σάρα Λάιλ των New York Times, όχι, όμως, με τον τρόπο που υποστηρίζουν πολλοί στη Βρετανία. Σε αντίθεση με τα βρετανικά ταμπλόιντ που αρέσκονται να παρουσιάζουν την Μέγκαν Μαρκλ ως μία νέα Γουόλις Σίμπσον η οποία το 1936 «πήρε μακριά τον βασιλιά τους και έζησε μαζί του στην εξορία, προκαλώντας μία ανεπανόρθωτη οικογενειακή ρήξη», κατά τη διάρκεια της συνέντευξής τους ο Χάρι και η Μέγκαν απέδειξαν πως στόχος τους είναι να αναδειχθεί η δούκισσα του Σάσεξ ως μία σύγχρονη εκδοχή της πριγκίπισσας της Ουαλίας, ως μία γυναίκα την οποία κακομεταχειρίστηκαν οι εξ αγχιστείας γαλαζοαίματοι συγγενείς της.
Συγκρίνοντας όλα όσα βίωσε η μητέρα του με τα εξίσου επώδυνα βιώματα της συζύγου του, ο Χάρι αποκάλυψε ότι αισθανόταν «την παρουσία της καθ’ όλη τη διαδικασία. […] Αυτό που έβλεπα ήταν να επαναλαμβάνεται η ιστορία. Οταν μιλάω για την ιστορία που επαναλαμβάνεται, μιλάω για τη μητέρα μου», επισήμανε και ο ίδιος ο πρίγκιπας, περιγράφοντας, ωστόσο, ως «πολύ πιο επικίνδυνη» την αντιμετώπιση της Μέγκαν Μαρκλ, κυρίως εξαιτίας του ρόλου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και της ύπαρξης του «διαβρωτικού στοιχείου του ρατσισμού».
Σύμφωνα με τον πρίγκιπα Χάρι, εάν η μητέρα του ήταν ακόμα ζωντανή, όχι μόνο θα ήταν οργισμένη και στενοχωρημένη εξαιτίας της στάσης του παλατιού απέναντι στον μικρότερο γιο της και τη σύζυγο του, αλλά θα υποστήριζε κιόλας την απόφασή τους να εγκαταλείψουν τη Βρετανία και να φτιάξουν μια νέα ζωή, ανεξάρτητα από τις επιταγές του Μπάκιγχαμ.