Το Opel Ampera-e φιλοδοξεί να δώσει από την άνοιξη του 2017 μεγάλη ώθηση στην ηλεκτροκίνηση | opel
Θέματα

H αθόρυβη ανατροπή της Opel

H γερμανική μάρκα φαίνεται ότι βρήκε τον μίτο της ηλεκτροκίνησης με το νέο Ampera-e, του οποίου η αυτονομία υπερβαίνει αισθητά τα 400 χιλιόμετρα, οπότε ξεφεύγει από τον ρόλο του «δεύτερου αυτοκινήτου»
Πέτρος Πιτσίνης

Πριν από μία δεκαετία όλα συνηγορούσαν υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως η αναμενόμενη επέλασή τους δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Οι προσδοκίες των οικολόγων –και όχι μόνον- διαψεύσθηκαν κυρίως για δύο λόγους. Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραμένουν έως σήμερα πολύ ακριβότερα από τους ανταγωνιστές τους συμβατικής τεχνολογίας και -όπως φαίνεται- αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε στο προσεχές μέλλον. Επίσης η περιορισμένη αυτονομία των μπαταριών τους εξακολουθεί να αποτελεί την αχίλλειο φτέρνα τους και τα αναγκάζει να παίζουν τον ρόλο του –πανάκριβου- δεύτερου αυτοκινήτου ή του παιχνιδιού, που καθησυχάζει την πράσινη συνείδηση ευκατάστατων συμπολιτών μας με περιβαλλοντικές ανησυχίες.

Η Opel υποστηρίζει, ότι έδωσε λύση στο δεύτερο πρόβλημα με το νέο Ampera-e, που φιλοδοξεί να πετύχει τη μεγάλη ανατροπή και να σοκάρει τους ανταγωνιστές του. Το ηλεκτροκίνητο πολυμορφικό μήκους 4,17 μ. θα είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους σταρ του επερχόμενου Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού, που θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 1 και 16 Οκτωβρίου. Όχι τυχαία βέβαια, καθώς η αυτονομία του υπερβαίνει αισθητά τα 400 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση των μπαταριών του, αν και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το στιλ οδήγησης και οι εξωτερικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.

Ακόμη όμως και με έναν οπαδό της σχολής της σβέλτης οδήγησης στο τιμόνι και με κακές καιρικές συνθήκες, θα είναι σε θέση να διανύσει το Opel Ampera-3 πάνω από 300 χιλιόμετρα, πριν μείνει από ηλεκτρική ενέργεια. Ενδιαφέρον παρουσιάζει μία σύγκριση της αυτονομίας του Ampera-e με το αμερικανικό αδελφάκι του, το Chevrolet Bolt, που θα λανσαριστεί στις ΗΠΑ περί τα τέλη της χρονιάς. Τα 400 χλμ. του γερμανικού μοντέλου προέκυψαν από τις τυποποιημένες μετρήσεις σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ η αυτονομία του Bolt μετρήθηκε σύμφωνα με τις αμερικανικές νόρμες ΕΡΑ και διαμορφώθηκε στα 238 μίλια ή 383 χιλιόμετρα. Όπως και να έχουν τα πράγματα, το ηλεκτροκίνητο Opel πλεονεκτεί αισθητά απέναντι των αντιπάλων του στο κεφάλαιο της αυτονομίας, το οποίο θεωρείται καθοριστικό κριτήριο επιλογής για τέτοιου είδους μοντέλα. Για του λόγου το αληθές, η BMW i3 στην έκδοση με τις μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας προσφέρει -σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό τύπο μετρήσεων- 300 χιλιόμετρα αυτονομία και το ιαπωνικό Nissan Leaf μόνον 250.

Ωστόσο τα πλεονεκτήματα του πράσινου μοντέλου με σήμα τον κεραυνό δεν περιορίζονται στην αξιοπρόσεκτη αυτονομία του, αλλά και σε άλλα επίπεδα, που το κάνουν ανταγωνιστικό απέναντι στα κόμπακτ βαν συμβατικής τεχνολογίας. Το σαλόνι του Ampera-e μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως πέντε επιβάτες και ο χώρος αποσκευών διαθέτει 381 λίτρα όγκο, ενώ οι δέκα συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου ενσωματώθηκαν στο πάτωμα, για να μην κλέβουν χώρο στο εσωτερικό. Ο ηλεκτροκινητήρας ανατρέπει επίσης την εικόνα των ράθυμων οικολογικών αυτοκινήτων, καθώς αποδίδει 204 ίππους. Ετσι επιτρέπει στο Ampera-e να επιταχύνει από στάση έως 50 χλμ./ώρα σε 3,2’’, ενώ η ρεπρίζ από τα 80 έως τα 120 χλμ./ώρα μετρήθηκε στα 4,5’’ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ., για χάρη της μεγαλύτερης αυτονομίας. Εννοείται, ότι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ διαφόρων προγραμμάτων ανάλογα με τα κέφια του και τα επίπεδα φόρτισης των μπαταριών. Είναι χαρακτηριστικό, ότι με το πρόγραμμα οικονομικής κατανάλωσης ενέργειας και συγκρατημένο δεξιό πόδι, μπορεί να αυξηθεί η αυτονομία του ηλεκτρικού πολυμορφικού έως και 5%.

Το λανσάρισμα του αθόρυβου μοντέλου της μάρκας από το Ρίσελσχαϊμ της Γερμανίας αναμένεται να γίνει την άνοιξη του 2017. Η Opel δεν ανοίγει τα χαρτιά της, όσον αφορά στις τιμές του Ampera-e, ωστόσο μας τις αποκαλύπτουν έμμεσα οι τιμές του ομογάλακτου αμερικανικού Chevrolet Bolt, οι οποίες θα ξεκινούν στις ΗΠΑ κάτω από τις 37.500 δολάρια, δηλαδή περίπου 33.400 ευρώ. Κάπου εκεί αναμένεται να κινηθεί τιμολογιακά και το γερμανικό μοντέλο, άρα σε αγορές με επιδότηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ.

Σε μία τέτοια περίπτωση γίνεται το Ampera-e αρκετά ανταγωνιστικό χάρη στο εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης, που προσφέρει σε σύγκριση με αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Και βέβαια, οι ανταγωνιστές αναμένεται να σηκώσουν το γάντι και να απαντήσουν το επόμενο διάστημα με δικές τους προτάσεις μεγάλης αυτονομίας και –γιατί όχι;- με πιο προσιτές τιμές αγοράς.