Πριν από μία δεκαετία όλα συνηγορούσαν υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως η αναμενόμενη επέλασή τους δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Οι προσδοκίες των οικολόγων –και όχι μόνον- διαψεύσθηκαν κυρίως για δύο λόγους. Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραμένουν έως σήμερα πολύ ακριβότερα από τους ανταγωνιστές τους συμβατικής τεχνολογίας και -όπως φαίνεται- αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε στο προσεχές μέλλον. Επίσης η περιορισμένη αυτονομία των μπαταριών τους εξακολουθεί να αποτελεί την αχίλλειο φτέρνα τους και τα αναγκάζει να παίζουν τον ρόλο του –πανάκριβου- δεύτερου αυτοκινήτου ή του παιχνιδιού, που καθησυχάζει την πράσινη συνείδηση ευκατάστατων συμπολιτών μας με περιβαλλοντικές ανησυχίες.
Η Opel υποστηρίζει, ότι έδωσε λύση στο δεύτερο πρόβλημα με το νέο Ampera-e, που φιλοδοξεί να πετύχει τη μεγάλη ανατροπή και να σοκάρει τους ανταγωνιστές του. Το ηλεκτροκίνητο πολυμορφικό μήκους 4,17 μ. θα είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους σταρ του επερχόμενου Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού, που θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 1 και 16 Οκτωβρίου. Όχι τυχαία βέβαια, καθώς η αυτονομία του υπερβαίνει αισθητά τα 400 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση των μπαταριών του, αν και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το στιλ οδήγησης και οι εξωτερικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Ωστόσο τα πλεονεκτήματα του πράσινου μοντέλου με σήμα τον κεραυνό δεν περιορίζονται στην αξιοπρόσεκτη αυτονομία του, αλλά και σε άλλα επίπεδα, που το κάνουν ανταγωνιστικό απέναντι στα κόμπακτ βαν συμβατικής τεχνολογίας. Το σαλόνι του Ampera-e μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως πέντε επιβάτες και ο χώρος αποσκευών διαθέτει 381 λίτρα όγκο, ενώ οι δέκα συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου ενσωματώθηκαν στο πάτωμα, για να μην κλέβουν χώρο στο εσωτερικό. Ο ηλεκτροκινητήρας ανατρέπει επίσης την εικόνα των ράθυμων οικολογικών αυτοκινήτων, καθώς αποδίδει 204 ίππους. Ετσι επιτρέπει στο Ampera-e να επιταχύνει από στάση έως 50 χλμ./ώρα σε 3,2’’, ενώ η ρεπρίζ από τα 80 έως τα 120 χλμ./ώρα μετρήθηκε στα 4,5’’ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ., για χάρη της μεγαλύτερης αυτονομίας. Εννοείται, ότι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ διαφόρων προγραμμάτων ανάλογα με τα κέφια του και τα επίπεδα φόρτισης των μπαταριών. Είναι χαρακτηριστικό, ότι με το πρόγραμμα οικονομικής κατανάλωσης ενέργειας και συγκρατημένο δεξιό πόδι, μπορεί να αυξηθεί η αυτονομία του ηλεκτρικού πολυμορφικού έως και 5%.
Σε μία τέτοια περίπτωση γίνεται το Ampera-e αρκετά ανταγωνιστικό χάρη στο εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης, που προσφέρει σε σύγκριση με αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Και βέβαια, οι ανταγωνιστές αναμένεται να σηκώσουν το γάντι και να απαντήσουν το επόμενο διάστημα με δικές τους προτάσεις μεγάλης αυτονομίας και –γιατί όχι;- με πιο προσιτές τιμές αγοράς.