Βρισκόμαστε στα μέσα της δεκαετίας του 30, όταν αποφασίζει να φτιάξει η Alfa Romeo ένα αυτοκίνητο με προδιαγραφές που θα γράψουν ιστορία. Οι Ιταλοί πέτυχαν όντως να παρουσιάσουν με την Alfa 8C 2900 όχι απλά το σημαντικότερο μοντέλο εκείνης της περιόδου, αλλά σίγουρα και ένα από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών.
Αναμφίβολα πρόκειται για ένα πανέμορφο μοντέλο, στο οποίο συνυπάρχουν πάθος, τεχνολογία, ιστορία και…τέχνη. Η «Lungo» προερχόταν απευθείας από τα μηχανοκίνητα σπορ και ήταν αναμφίβολα το γρηγορότερο αυτοκίνητο «παραγωγής» στον κόσμο, καθώς οι 180 ίπποι του οκτακύλινδρου μοτέρ καλούνταν να δώσουν ώθηση σε μόλις 1.250 κιλά. Ετσι έπιανε την εξωπραγματική ταχύτητα των 185 χλμ./ώρα, ενώ ταυτόχρονα παρέμενε μία υπέροχη λιμουζίνα με άνετους χώρους και απαράμιλλο στυλ.
Εκτός από τις πινακιδάτες εκδόσεις, υπήρχαν πάντως και αγωνιστικές με 220 ίππους ισχύ, οι οποίες έλαμψαν σε φημισμένους αγώνες μαραθώνιας διάρκειας, όπως τα Mille Miglia και οι 24 Ωρες του Λε Μαν.
Πρωτόγνωρα ήταν για τη δεκαετία του 30 και ορισμένα άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά της εντυπωσιακής Alfa Romeo, όπως η διάταξη Transaxle με τον κινητήρα μπροστά και το σαζμάν πίσω, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις, οι δύο επικεφαλής εκκεντροφόροι, οι δύο μηχανικοί υπερσυμπιεστές (κομπρέσορες) και η αλουμινένια κυλινδροκεφαλή.
Η «Lungo» έπιανε την εξωπραγματική ταχύτητα των 185 χλμ./ώρα, ενώ ταυτόχρονα παρέμενε μία υπέροχη λιμουζίνα με άνετους χώρους και απαράμιλλο στυλ
Οι Ιταλοί δημιούργησαν δύο διαφορετικές εκδοχές με μεταξόνια μήκους 2,8 και 3,0 μέτρων, ενώ το 1938 λανσάρισαν την αναβαθμισμένη έκδοση Β, που φαίνεται στις φωτογραφίες μας και κατέκτησε τρεις φορές τη νίκη στα Mille Miglia.
Ο Κλεμέντε Μπιοντέτι θριάμβευσε μάλιστα με μία 8C 2900 B χωρίς κομπρέσορες και με μόνον 137 ίππους ισχύ στο Mille Miglia του 1947, γιατί αυτό απαιτούσαν οι κανονισμοί του συγκεκριμένου αγώνα.
Κατασκευάστηκαν συνολικά μόνον 30 τέτοια μοντέλα (άλλες πηγές κάνουν λόγο για 43), ενώ εκτιμάται ότι σώζονται γύρω στα δέκα. Σήμερα ανήκουν οι συγκεκριμένες Alfa Romeo 8C στα ακριβότερα κλασικά μοντέλα, καθώς οι ελάχιστες που έχουν απομείνει, βρίσκονται κυρίως σε μουσεία ή στα χέρια ζάπλουτων συλλεκτών.