Το τελευταίο διάστημα σωρεία από Jaguar, Land Rover, Mercedes, Porsche και Tesla έχει κλαπεί στη Μ. Βρετανία. Τα περισσότερα από τα μισά κλεμμένα αυτοκίνητα ανήκουν στις παραπάνω φίρμες. Και όλες οι παραπάνω διαθέτουν συστήματα εισόδου χωρίς κλειδί (keyless). Πλέον, διάφορες ασφαλιστικές εταιρείες αρνούνται να παρέχουν τις επιπλέον καλύψεις τους (για παράδειγμα, σε ιδιοκτήτες Range Rover Sport) επειδή τα χαρακτηρίζουν ως στόχο των εγκληματιών. Σε πρόσφατο δε άρθρο τους οι Times σημειώνουν ότι οι κλοπές αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί κατά 200% τα τελευταία πέντε χρόνια. Στο επίκεντρο; Τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με το παραπάνω σύστημα.
Ως γνωστόν, σε ορισμένα τέτοια μοντέλα ο οδηγός πρέπει να πιέσει μόνο το κουμπί εκκίνησης για να ξεκινήσει ο κινητήρας. Σε κάποια άλλα, χρειάζεται να τοποθετηθεί το κλειδι σε μια υποδοχή στο ταμπλό. Πώς διευρύνθηκε η τάση των keyless; Η απάντηση έχει να κάνει με τους νέους κανονισμούς που ισχύουν εντός της Ε.Ε. Συγκεκριμένα, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να συμμορφωθούν με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς που προβλέπουν τη δυνατότητα σε ανεξάρτητα συνεργεία -και όχι μόνο στους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους- να είναι σε θέση να αντικαταστήσουν τα χαμένα κλειδιά, παρέχουν keyless entry κλειδιά που μπορούν να επαναπρογραμματιστούν από τα δεδομένα που διατηρούνται μέσα στο σόφτγουερ των αυτοκινήτων.
Οι κωδικοί ναι μεν προστατεύονται από λογισμικό ασφαλείας, όμως ορισμένοι χάκερς φαίνεται να έχουν καταφέρει να «σπάνε» τους κώδικες με εξελιγμένες συσκευές αποκτώντας πρόσβαση στα δεδομένα. Σε κάθε περίπτωση, το φαινόμενο, σύμφωνα και με παλαιότερη επισήμανση των Sunday Times, είχε εντοπιστεί εδώ και χρόνια: οι κλοπές αυτοκινήτων με συστήματα «εύκολης εισόδου» είναι ο νέος στόχος.
Ανεξαρτήτως πάντως των συστημάτων ‘’keyless’’, η Ελλάδα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, κατέχει άλλη μία άχαρη πρωτιά, την 1η θέση στις κλοπές αυτοκινήτων στην Ε.Ε. Συγκεκριμένα, το 2019 κλάπηκαν 21,500 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, μία αναλογία 260 κλοπές ανά 100,000 κατοίκους.