O ηθοποιός Κέβιν Σπέισι οδηγείται ενώπιον του δικαστηρίου με την κατηγορία της σεξουαλικής παρενόχληση | Reuters
Θέματα

Εταιρεία ασφαλίζει διάσημους που καταστρέφουν τη δημόσια εικόνα τους

Είναι γνωστό ότι τα μοντέλα ασφαλίζουν έναντι πολλών εκατομμυρίων τα πόδια τους, οι πιανίστες τα χέρια τους, κάποιοι τα κατοικίδιά τους. Τώρα, εταιρεία ασφαλίζει τα ατοπήματα και τις βλακείες των διασήμων στα social media και όχι μόνο...
Protagon Team

Πριν από πέντε χρόνια, η Τζάνετ Κομένος εργαζόταν σε μία νεοφυή επιχείρηση έξυπνων κινητών. Μεταξύ των τηλεφωνημάτων που έκανε για πωλήσεις, ανέπτυξε έναν καταναγκασμό. Ανανέωνε ασταμάτητα την ιστοσελίδα perezhilton.com, ένα από τα πιο κουτσομπολίστικα ηλεκτρονικά περιοδικά του Χόλιγουντ.

Βλέποντας τα ατοπήματα των διασήμων, της ήρθε μία μοναδική επιχειρηματική ιδέα: να φτιάξει μία ασφαλιστική εταιρεία, που θα έχει ως βασική δραστηριότητα την ασφάλιση της «διασημότητας» σε περίπτωση ατοπήματος.

Για να το καταφέρει αυτό η κυρία Κομένος συνεργάστηκε στην αρχή με ερευνητές στην Ινδία. Με τους Ινδούς «χτένισε» τα απύθμενα όρια του Διαδικτύου, αναζητώντας αμφίβολα tweets, προσβλητικά σχόλια, κακές συμβουλές και ό,τι άλλο μπορεί να θίγει τη δημόσια εικόνα τους. Στη λίστα της υπήρχαν 27.000 διακεκριμένες προσωπικότητες.

Ακολούθως, ειδικοί στη Βοστώνη συνέχισαν την εργασία, «ξεκαθαρίζοντας» τους αριθμούς και δημιουργώντας δεδομένα ανάλογα με την αξία που είχε στο «χρηματιστήριο» του Χόλιγουντ η κάθε δημοσιότητα.

Το εγχείρημα ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία 224 παραγόντων, οι οποίοι δημιουργούν τον «βαθμό κινδύνου» του κάθε διασήμου.

Ο αριθμός αυτός, με άριστα το 100, αποτελεί έναν δείκτη ακύρωσής του από τα προνόμια του διασήμου, λόγω συμπεριφοράς, αναφέρει ο Guardian.

Τι σημαίνει αυτό; Οτι όσοι διάσημοι χειρίζονται μόνοι τους τα Social Media, έχουν πολύ υψηλό κίνδυνο να εκφράσουν κάτι ρατσιστικό, να βγουν εκτός ορίων σε κάποια σχόλια ή φωτογραφίες και γενικά να μπουν στο μάτι του κυκλώνα. Εκτός από αυτά, το οποιοδήποτε δημόσιο σκάνδαλο που βλάπτει την επαγγελματική τους εικόνα, μετράει στο ασφαλιστήριο συμβόλαιό τους.

Η εταιρεία λοιπόν που ίδρυσε η Καμένος, ονομάζεται SpottedRisk (αναγνώριση κινδύνου) και ασφαλίζει την ηλεκτρονική ζωή των σταρ.

Πίσω από την εταιρεία της βρίσκεται μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές του κόσμου, η Lloyds του Λονδίνου.

Η λίστα με τους πελάτες της περιλαμβάνει άτομα που επαγγελματικά «αυτοπυροβολήθηκαν», αφού ήταν διάσημοι και δεν κατάφεραν να συντηρήσουν μία αξιοπρεπή δημόσια εικόνα τους.

Για παράδειγμα, ο διάσημος γκόλφερ Τάιγκερ Γουντς, έχασε από διαφημίσεις περί τα 22 εκατομμύρια δολάρια, λόγω της απιστίας και των σεξουαλικών σκανδάλων, ενώ το κίνημα #MeToo τον έχει βάλει στη μαύρη λίστα του Χόλιγουντ.

Μετά τους ισχυρισμούς για σεξουαλική παρενόχληση από τον Κέβιν Σπέισι το 2017, ο ηθοποιός έχασε το ρόλο στο θρίλερ «All the Money in the World», από τον οποίο θα έπαιρνε 10 εκατομμύρια δολάρια. Και μπορεί να αθωώθηκε, αλλά τα χρήματα τα έχασε.

Η SpottedRisk δηλώνει ότι για τον Σπέισι θα κατέβαλε αποζημίωση 8 εκατομμυρίων δολαρίων, ένα νούμερο που προκύπτει από τον συνδυασμό του βαθμού κινδύνου με τον δείκτη δημόσιας έκθεσης.

Οι ειδικοί του SpottedRisk δηλώνουν ότι μόνο δύο άτομα δεν θα ασφάλιζαν. Τον ράπερ Ρ. Κέλι που έχει κατηγορηθεί για πολλαπλά σεξουαλικά εγκλήματα και τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, «για τον οποίο πιθανότατα θα είχαμε ένα αίτημα αποζημίωσης κάθε εβδομάδα».