Ηταν πριν δύο χρόνια, όταν ο τότε πρόεδρος του γκρουπ της FCA (Fiat Chrysler Automobiles), ο Μάικλ Μάνλεϊ, ο διάδοχος του μακαρίτη του Σέρζιο Μαρκιόνε, είχε δηλώσει πως η Maserati είχε τύχει ενός σοβαρού επικοινωνιακού λάθους. Ελεγε πως ήταν σα να ‘χε τοποθετηθεί ως ένα, κατά κάποιο τρόπο, μαζικό αυτοκίνητο. «Το γεγονός ότι συνδέσαμε τη Maserati και την Alfa Romeo προκάλεσε δύο πράγματα», είχε πει. «Πρώτον, μείωσε το ενδιαφέρον προς τη Maserati και δεύτερον, για μια περίοδο χρόνου, αντιμετωπίστηκε ως ένα μαζικό προϊόν, σαν την Αlfa Romeo. Kαι αυτό δεν θα έπρεπε να συμβεί».
Αλλο ένα γεγονός που προκάλεσε τη μείωση των πωλήσεων της Maserati τα τελευταία χρόνια ήταν η πτώση της κατηγορίας πολυτελών αυτοκινήτων στην Κίνα αλλά και οι νέες ευρωπαικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων WLTP που ανάγκασαν και άλλες εταιρείες να σταματήσουν την παραγωγή κάποιον μοντέλων. Στη συνέχεια η FCA έγινε Stellantis, ο πρόεδρος ανέλαβε τις διεθνείς επιχειρήσεις για τη βόρεια Αμερική και ακόμα πιο μετά, μόλις το Σεπτέμβριο της χρονιάς που πέρασε, αποσύρθηκε και απ’ αυτή τη θέση. Τα στελέχη στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία είναι σαν τους προπονητές στο ελληνικό ποδόσφαιρο: αλλάζουν γρήγορα πόστο.
Οπως και να ‘χει, όμως, αυτό που διενεργείται στη θρυλική εταιρεία με έδρα τη Μόντενα της Ιταλίας είναι, για πρώτη φορά μετά από αρκετές δεκαετίες, ελπιδοφόρο. Η νέα MC 20, το κεντρομήχανο κουπέ των 630 ίππων και 325 χλμ/ώ. τελικής ταχύτητας, επέστρεψε ξανά στη σκηνή της ιταλικής exotixa. Και, αυτές τις μέρες, η επίσημη εταιρεία δημοσίευσε τις νέες φωτό της ανοιχτής παραλλαγής του, την έκδοση καμπριολέ.
Οπως μπορείτε να δείτε και στις φωτό, το αυτοκόλλητο καμουφλάζ με το οποίο εμφανίζεται το αυτοκίνητο όσο είναι ακόμα σε στάδιο δοκιμών, έχει ένα γαλάζιο, συννεφιασμένο μοτίβο. Ως εικόνα ταιριάζει με το χρώμα των ουρανών τη μέρα που, ως φαίνεται, είχε προγραμματιστεί η φωτογράφιση.
Για πρώτη φορά, λοιπόν, το πρωτότυπο περνά τις πύλες του ιστορικού εργοστασίου στη Μόντενα και, όπως λέει το μάλλον λακωνικό συνοδευτικό κείμενο που εξέδωσε το τμήμα επικοινωνίας στην Ιταλία, «όπως και η κουπέ MC 20, είναι σχεδιασμένη στην κάθε της λεπτομέρεια με έμφαση στην τελειότητα». Η φράση δεν ξεφεύγει από τα κλασικά στερεότυπα που διαβάζεις κάθε μέρα στα αυτοκινητικά νέα, όμως τα σωθικά της νέας Maserati λένε περισσότερα για τη μηχανολογική της αλήθεια: δικός της κινητήρας -και όχι δανεισμένος ξανά από τα ράφια της Ferrari-, κόφτης στις 8.000 σ.α.λ., επιτάχυνση από 0-100 σε μόλις 2,9’’ και συναρμολόγηση στο εργοστάσιο της Viale Ciro Menotti, στην καρδιά της Μόντενα, και όχι σε ένα παράρτημα μαζικής κοπτοραπτικής. Μακάρι να πάει καλά. Ειδικά όταν βγει μια και καλή το κατασκοπευτικό, γαλάζιο καμουφλάζ.