Δύσκολοι καιροί για τους αντιπάλους του νέου Audi A4, που διαθέτει πλέον προφίλ υψηλής τεχνολογίας σε συνδυασμό με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και ένα κομψό και διαχρονικό ντιζάιν | terocket.com

Nέο Αudi A4, o άρχοντας των δαχτυλιδιών

Το Α4 πέμπτης γενιάς αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της γκάμας της Audi και εφοδιάζεται για πρώτη φορά με βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων, που το κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρον για την Ελλάδα
Πέτρος Πιτσίνης

Επίδειξη υψηλής τεχνολογίας σε συνδυασμό με τις παραδοσιακές αξίες της μάρκας επιχειρεί η Audi με το νέο Α4. Στόχος των Γερμανών είναι να διατηρήσουν το δημοφιλές σεντάν τους στις κορυφαίες θέσεις της μεσαίας κατηγορίας, η οποία αποτελεί για την Ελλάδα ουσιαστικά την οροφή, αφού τα μεγαλύτερα μοντέλα έχουν εξελιχθεί πλέον σε είδος υπό εξαφάνιση. Για μια ακόμη φορά επέλεξε να λανσάρει η Audi ένα νέο μοντέλο, που θα μπορούσε να περάσει εξωτερικά και σαν λίφτινγκ του απερχόμενου. Η λογική της μετεξέλιξης, και όχι της βίαιης ρήξης με το πρόσφατο –σχεδιαστικό- παρελθόν, έχει αποδειχθεί όμως απολύτως επιτυχημένη και αρέσει προφανώς στο κοινό της κατηγορίας των μεγαλομεσαίων premium μοντέλων.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν έχουν γίνει αλλαγές, απλά πραγματοποιήθηκαν με χειρουργική ακρίβεια και με στόχο να γίνει το νέο Α4 ελκυστικότερο, χωρίς να πολώνει όμως ούτε έναν εν δυνάμει αγοραστή. Οι γραμμές της μπερλίνας με μήκος 4,73 μ. έχουν γίνει σε κάθε περίπτωση εντονότερες και αυτό το επιβεβαιώνει μία ακμή κατά μήκος του αμαξώματος, την οποία βάφτισαν οι Γερμανοί τορνέιντο. Ανάλογης λογικής είναι και οι παρεμβάσεις στο πίσω μέρος, οι οποίες παραμένουν διακριτικές και εστιάζονται κυρίως στα φωτιστικά σώματα και στον προφυλακτήρα.


Οι θόλοι των τροχών είναι λίγο πιο φουσκωτοί, για να προσδώσουν μεγαλύτερο δυναμισμό στο αυτοκίνητο, ενώ έχουν αυξηθεί οι εξωτερικές διαστάσεις σε σχέση με το Α4 τέταρτης γενιάς. Ο διάδοχός του μετρά πλέον 4,73 μέτρα μήκος, ταυτόχρονα όμως παραμένει το χαμηλότερο σεντάν της κατηγορίας του με ύψος 1.427 χιλιοστά, συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία μιας άκρως δυναμικής εικόνας.

Αν και μεγαλύτερο, το νέο Audi A4 ζυγίζει έως και 120 κιλά λιγότερα από τον άμεσο πρόγονό του. Ταυτόχρονα όμως έχει αυξηθεί η ακαμψία του κατά 25% και διαθέτει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,23. Πρόκειται μάλιστα για το αεροδυναμικότερο μεσαίο σεντάν, πράγμα που ισοδυναμεί στην πράξη με οικονομικότερη κατανάλωση και με ελαχιστοποίηση των θορύβων στις υψηλές ταχύτητες.


Αντίθετα με τις προσεκτικές παρεμβάσεις, που έγιναν στο εξωτερικό του αμαξώματος, οι ντιζάινερ της Audi λειτούργησαν ανατρεπτικά όσον αφορά στον σχεδιασμό του πίνακα οργάνων και γενικότερα του θαλάμου επιβατών. Η νέα εικόνα στο εσωτερικό του Αudi A4 πέμπτης γενιάς αποτελεί ένα κράμα σχεδιαστικών λεπτομερειών υψηλής αισθητικής και τεχνολογιών αιχμής. Η ποιότητα των υλικών, η τέλεια συναρμολόγηση και το προσεγμένο φινίρισμα επιβεβαιώνουν τη φήμη της Audi στον συγκεκριμένο τομέα, όπου η μάρκα από το Ινγκολσταντ λειτουργεί εδώ και χρόνια ως μέτρο σύγκρισης για τον ανταγωνισμό.


Στα χάιλαϊτ περιλαμβάνεται χωρίς αμφιβολία ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Audi Virtual Cockpit, που πρωτογνωρίσαμε στο Audi TT και αλλάζει σχεδιασμό και περιεχόμενο με το πάτημα ενός μπουτόν. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου και η σύνδεση με το Ιντερνετ, ενώ το σύστημα πολυμέσων διαθέτει πλέον σταθερή και όχι αναδυόμενη οθόνη και λειτουργεί και με φωνητικές εντολές. Εντυπωσιακό είναι και το τζόιστικ που προβλέπεται στις εκδόσεις με αυτόματα σαζμάν, όπως η συγκεκριμένη της δοκιμής μας.


Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων συνοδεύτηκε επίσης από ένα μακρύτερο μεταξόνιο, που αγγίζει πλέον τα 2,82 μ. και εγγυάται βασιλική ευρυχωρία. Το μοντέλο πέμπτης γενιάς είναι το πιο ευρύχωρο Α4 που κατασκευάστηκε ποτέ, με αποτέλεσμα να μπορεί να μεταφέρει με άνεση τέσσερις ενήλικες. Παραμένει πάντως ελαφρά περιορισμένος ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, λόγω της κλίσης του πίσω τμήματος της οροφής, όμως οι Γερμανοί τοποθέτησαν τα καθίσματα χαμηλότερα και βελτίωσαν έτσι την κατάσταση σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Οσο για τον χώρο αποσκευών, διαθέτει χωρητικότητα της τάξης των 480 λίτρων, που τον φέρνει στον μέσο όρο της κατηγορίας. Πάντως μπορεί να αξιοποιηθεί άριστα χάρη στον λειτουργικό σχεδιασμό του και στην ανάγκη διαιρούνται και αναδιπλώνονται οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, οπότε μπορεί να φτάσει η χωρητικότητά του τα 965 λίτρα.


Η επιλογή της Audi να εφοδιάσει το Α4 για πρώτη φορά με βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων αποδεικνύεται πολύ πετυχημένη, καθώς ο τετρακύλινδρος τούρμπο της οικογένειας ΤFSI λάμπει σαν διαμαντάκι. Οι 150 ίπποι του προσφέρονται για σβέλτες επιδόσεις, ενώ το αυτοκίνητο τραβά από χαμηλά, διαθέτει γρήγορες ρεπρίζ και δεν σε κρεμάει στα προσπεράσματα. Πολύ καλή είναι και η συνεργασία του τετρακύλινδρου μοτέρ με το αυτόματο σαζμάν τύπου διπλού συμπλέκτη S-Tronic. Μάλιστα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο ρυθμίσεων στο αυτόματο πρόγραμμα, αλλά και να αλλάζει ο ίδιος σειριακά τις επτά ταχύτητες είτε με το τζόιστικ είτε με τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Στον τομέα της κατανάλωσης η κατάσταση είναι απλά συμπαθητική. Το εργοστάσιο αναφέρει μια μέση τιμή της τάξης των 5,3 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ., όμως στον δρόμο μετρήσαμε γύρω στα 8 λίτρα για την ίδια απόσταση. Η απόκλιση μεταξύ πραγματικής και εργοστασιακής κατανάλωσης είναι αρκετά μεγάλη, αν και τα 8 λίτρα τα βρίσκουμε απολύτως λογικά για ένα μοντέλο μήκους σχεδόν 4,8 μ. και φορτωμένο με δεκάδες συστήματα άνεσης και ασφάλειας.

H συμβίωση στον δρόμο με το νέο Audi A4 είναι απολαυστική. Το γερμανικό μοντέλο μας κατέκτησε από τα πρώτα λεπτά με την αθόρυβη λειτουργία του και την απίστευτη ευκολία με την οποία καταπίνει τα χιλιόμετρα. Το νέο πάτωμα, η υψηλή ακαμψία και το χαμηλότερο βάρος του αμαξώματος έχουν ταιριάξει γάντι με τον σπιρτόζο κινητήρα και τις άψογες αναρτήσεις. Οι Γερμανοί πάντρεψαν τέλεια την ασφάλεια με μία πινελιά σπορ αίσθησης, χωρίς να παραβλέψουν ότι απευθύνονται σε ένα αγοραστικό κοινό, που δίνει μεγάλη έμφαση στην άνεση. Μας άρεσαν επίσης τα φρένα, που αποδείχθηκαν πολύ αποτελεσματικά και ανθεκτικά σε σκληρή χρήση.


Eνα δυνατό χαρτί του Audi A4 πέμπτης γενιάς είναι τα υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας του, μεταξύ των οποίων και το Audi pre sense city (βλέπε βίντεο), που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του. Το συγκεκριμένο σύστημα καταγράφει όλες τις κινήσεις οχημάτων και πεζών σε ακτίνα 100 μέτρων, προειδοποιεί τον οδηγό, αν διαπιστώσει ότι επίκειται σύγκρουση και στο τέλος ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, εφόσον το κρίνει αναγκαίο. Μάλιστα, σε ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα, αποτρέπεται εντελώς η σύγκρουση.

Δύσκολοι καιροί, τελικά, για τους αντίπαλους του νέου Audi A4, που διαθέτει πλέον ένα προφίλ υψηλής τεχνολογίας σε συνδυασμό με μια κορυφαία ποιότητα κατασκευής και ένα κομψό και διαχρονικό ντιζάιν. Ειδικά μάλιστα για την Ελλάδα, ο μικρότερος βενζινοκινητήρας των 150 ίππων σημαίνει αναβάθμιση λόγω του ιδιόμορφου φορολογικού καθεστώτος στη χώρα μας. Οσο για την τιμή εκκίνησης των 32.500 ευρώ, με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (31.540 ευρώ όσο διαρκεί η απόσυρση) και των 35.200 ευρώ με αυτόματο σαζμάν S tronic, είναι μεν υψηλή για τον μέσο Ελληνα, κυμαίνεται ωστόσο στα επίπεδα του ανταγωνισμού.