To PB18 e-tron θυμίζει ένα -επί Γης- διαστημικό σκάφος... | Audi
Θέματα

Με ρεύμα: Το Audi PB18 e-tron κάνει το 0-100 σε 2 δευτερόλεπτα

Η γερμανική φίρμα παρουσιάζει ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο concept, δείχνοντάς μας πώς θα είναι τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων του μέλλοντος. Ενα πρωτότυπο supercar -που μπορείς να το οδηγείς καθήμενος… στο κέντρο του- το οποίο υπόσχεται έντονα συναισθήματα. Βασικά, απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων
Protagon Team

Ενα σπορ φουτουριστικό μοντέλο, το οποίο είναι εμπνευσμένο από τις νίκες της εταιρείας στο Le Mans, δημιουργήθηκε στο νέο σχεδιαστικό κέντρο της Audi, στο Μαλιμπού της Καλιφόρνιας.

Οχι τυχαία, σύμφωνα με το Wired, βλέπει πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας λίγο μακρύτερα, στο «Pebble Beach Automotive Week», με το όνομά του να προκύπτει από τη συντομογραφία της Pebble Beach (PB, από τα αρχικά) καθώς και του επιτυχημένου αγωνιστικού στην κατηγορία αγώνων LMP1, του Audi R18.

Το Audi PB18 e-tron ακολουθεί την παραδοσιακή διάταξη ενός σπορ αυτοκινήτου που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο – aka «κεντρομήχανο». Με κατάλληλη τοποθέτηση των μπαταριών, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και μπροστά από τον πίσω άξονα, προς όφελος της οδηγικής απόλαυσης.

Η χρήση αλουμινίου, ανθρακονημάτων και πολυσυνθετικών υλικών, διασφαλίζει ένα πολύ ελαφρύ πλαίσιο για το Audi PB18 e-tron.

Χάρη και στις νέες, στερεού τύπου (solid-state) μπαταρίες, το συνολικό βάρος του δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά, όταν το μήκος του αμαξώματος του PB18 e-tron φτάνει τα 4,53 μέτρα, το πλάτος τα 2 μέτρα και το ύψος τα -μόλις- 1,15 μέτρα.

Το πιο ενδιαφέρον ίσως σημείο του Audi PB18 e-tron είναι η θέση οδήγησης! Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί και «αναπτυχθεί» με τη θέση οδήγησης –κάθισμα, τιμόνι, πεντάλ, πίνακας οργάνων– στο κέντρο, όπως ακριβώς σε ένα μονοθέσιο αγωνιστικό.

Επειδή, όμως, στόχος των σχεδιαστών και των μηχανικών ήταν και η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, δόθηκε η δυνατότητα μετακίνησης της θέσης οδήγησης από το κέντρο προς το πλάι, σε «παραδοσιακή» διάταξη αυτοκινήτου δρόμου. Αυτή η μετακίνηση είναι πολύ εύκολη και γίνεται από τον ίδιο τον οδηγό, μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Στην περίπτωση αυτή υπάρχει χώρος και για συνεπιβάτη, με το κάθισμά του και τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων να αποκαλύπτονται από μία θέση αποθήκευσης στο δάπεδο του οχήματος!

Εσωτερικό σαν σε… διαστημόπλοιο (Audi)

Η κινητήρια δύναμη στο Audi PB18 e-tron παρέχεται από τρεις ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες: έναν μπροστά και δύο πίσω, που κινούν ξεχωριστά τον κάθε τροχό, ώστε το Audi PB18 e-tron να έχει μια αυθεντική quattro μετάδοση.

Στον μπροστινό άξονα η ισχύς φτάνει έως 201 ίππους, όταν στον πίσω η συνδυασμένη φτάνει τους 469. Η μέγιστη απόδοση φτάνει τους 670 ίππους και με ενισχυμένη λειτουργία (boosting) ο οδηγός έχει προσωρινά στη διάθεσή του 764 (ηλεκτρικά) «άλογα».

Η συνδυασμένη ροπή έως 85 kg διασφαλίζει μία επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα! Οχι, δεν είναι τυπογραφικό λάθος. Δύο δευτερόλεπτα.

Η υγρόψυκτη μπαταρία στερεού τύπου που διαθέτει έχει χωρητικότητα 95 kWh και με μία φόρτιση προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων. Το Audi PB18 e-tron έχει σχεδιαστεί για φόρτιση στα 800 volts, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες του σε περίπου 15 λεπτά της ώρας, μέσω του αντίστοιχου box. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα… ασύρματης φόρτισης μέσω του Audi Wireless Charging (AWC), που συμπεριλαμβάνει μία επαγωγική πλάκα δαπέδου.

Και τώρα, τα άσχημα νέα: οι Γερμανοί τονίζουν πως δεν πρόκειται να υπάρξει κάποιο μοντέλο παραγωγής. Το βέβαιο είναι ότι τα μελλοντικά μοντέλα της ίδιας μάρκας σίγουρα θα δανειστούν κάποιες από τις καινοτόμες τεχνολογίες του. Ή, το σχήμα του. Ή, έστω, τη μετακίνηση των καθισμάτων, για μια εντελώς… εγωιστική οδήγηση.

Λίγη γερμανική (ηλεκτρική) ιστορία

Η Audi εξελίσσει οχήματα με ηλεκτρικό ή υβριδικό σύστημα πρόωσης ήδη από το τέλος της δεκαετίας του ’80. Η πρώτη εμφάνιση ενός αυτοκινήτου της μάρκας, που συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα, ήταν το Audi duo -το 1997-, το οποίο βασιζόταν στο πλαίσιο ενός A4 Avant. Σημαντική τεχνολογική εξέλιξη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν το R8 e-tron που παρουσίασε η Audi το 2009 και που το 2012 σημείωσε χρόνο-ρεκόρ, για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο North Loop του Νίρμπουργκρινγκ.

Το 2015, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η Audi παρουσίασε ένα άλλο πρωτότυπο, το concept e-tron quattro: με άλλα λόγια, ο πρόδρομος του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραγωγής της μάρκας! Το πρωτότυπο αυτό έχει εξελιχθεί πλέον σε κανονικό μοντέλο παραγωγής και θα αποκαλυφθεί, μέσα στον Σεπτέμβριο, στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ. Ως ένα ριζικά επανασχεδιασμένο SUV με ηλεκτρικό DNA, το e-tron διαθέτει αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα, προσφέροντας παράλληλα την ευρυχωρία και την άνεση ενός τυπικού μεγάλου αυτοκινήτου της Audi.

Η γερμανική μπράντα έχει πειστεί ότι το μέλλον είναι ήδη εδώ – και, φυσικά, είναι ηλεκτρικό.