Σε λίγες ημέρες, ο οίκος δημοπρασιών RM Sotheby’s βγάζει στο σφυρί την Alfa Romeo SZ που βλέπετε. Πρόκειται για το 401ο αυτοκίνητο από τα μόλις 1.036 που κατασκευάστηκαν συνολικά. Η αλήθεια είναι πως έχει μερικές επεμβάσεις σε σχέση με την απόλυτα ορίτζιναλ. Ωστόσο, αυτές δεν την εμποδίζουν να διεκδικεί μία τιμή μεταξύ των $80.000 και $100.000.
Ελάχιστα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν καλύτερα τα 90s και τη σχέση μεταξύ του οίκου Zagato και της Alfa όσο η Alfa Romeo SZ. Την πρωτοείδαμε στο Διεθνές Σαλόνι της Γενεύης, το 1989. Δεν άργησε να μπει στην παραγωγή υπό τον οίκo Zagato. Δεκατέσσερα μόλις χιλιόμετρα βορειοδυτικά από την έδρα της Alfa, το Μιλάνο.
Il Mostro. Ελληνιστί, «το τέρας»
Μυώδης, μαζεμένες διαστάσεις, κάθετη μάσκα, περίεργη πίσω, αντικειμενικά όχι και τόσο όμορφη. Όμως, επίσης αντικειμενικά, τελείως ιδιαίτερη. Κάτω από το καπό της SZ έβοσκαν τα 210 άλογα του θρυλικού V6 κινητήρα «Busso» και μετέδιδαν την ισχύ τους -πού αλλού;- στον πίσω άξονα. Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο transaxle τοποθετημένο επίσης πίσω για καλύτερη κατανομή, αποτελούσε γνωστή, ψαγμένη συνταγή για τους Μιλανέζους.
Η συγκεκριμένη Alfa Romeo SZ είναι σχεδόν αχρησιμοποίητη, λένε οι Sotheby’s. Με μόλις 13,000 km στο οδόμετρο, εξαιρετικά φροντισμένη και, ουσιαστικά, αυτοκίνητο επίδειξης σε ανάλογα events. Όχι χρήσης. Πριν φτάσει στην Αριζόνα, όπου θα πραγματοποιηθεί στις 16 Ιανουαρίου του 2020 η δημοπρασία της, έζησε τα περισσότερα χρόνια της στην Ιαπωνία.
Ο ιδιοκτήτης της φαίνεται πως ήθελε να προσθέσει μερικές δικές του «πινελιές» και τοποθέτησε άλλους τροχούς 17 ιντσών (σε σχέση με τους ορίτζιναλ 16άρηδες), μία σύγχρονη coilover ανάρτηση, φρένα της Wilwood και κάποες λεπτομέρειες στο εσωτερικό. Τιμόνι της Sparco, διαφορετικό λεβιέ ταχυτήτων και τέτοια. Περί ορέξεως.
Σίγουρα, η Alfa SZ δεν είναι η Μόνικα Μπελούτσι της αυτοκίνησης, όπως η θεά Alfa Romeo 33 Stradale, όμως διεκδικεί το ενδιαφέρον των απανταχού alfisti.
Επίσης, παρά το ότι βλέποντάς τη σου θυμίζει έντονα εκείνο το κουτί από παπούτσια που έχεις στην ντουλάπα, οι αεροδυναμιστές, στη σήραγγα της FIAT, είχαν πετύχει τον εξαιρετικό, για την εποχή, συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cd 0.30. Τέλος, η ταχύτερη SZ παραγωγής έχει καταγράψει τελική 275 km/h. Διόλου άσχημα για ένα κουτί από παπούτσια».
Μέχρι να αλλάξει χέρια και να φανεί τι ποσόν τελικά μπορεί να αγγίξει εντός της νέας χρονιάς, πάρτε μία γεύση απ΄τον ιταλικό θρύλο στις παρακάτω εικόνες.
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars