H Volvo είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που παραδοσιακά επένδυε στην ασφάλεια που παρείχαν στους επιβάτες τα οχήματα της. Η ραγδαία εξέλιξη των τεχνολογιών που αφορούν τα αυτοκίνητα προσέφερε στην Volvo μια σειρά από νέα προηγμένα εργαλεία ώστε να δημιουργήσει οχήματα όπου το επίπεδο της ασφάλειας που ξεπερνάει κάθε προσδοκία.
Η σουηδική εταιρεία παρουσίασε την νέα βελτιωμένη έκδοση του XC60. Πρόκειται για ένα από τα πιο πετυχημένο μοντέλο αφού η προηγούμενη έκδοση ήταν η πρώτη σε πωλήσεις premium SUV της μεσαίας κατηγορίας στην Ευρώπη, με σχεδόν ένα εκατομμύριο μονάδες να έχουν διατεθεί σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οπως αναφέρει σε δημοσίευμα του το Wired, η Volvo θέλει να μειώσει στο ελάχιστο δυνατό τους σοβαρούς τραυματισμούς και τους θανάτους στα οχήματα της που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα μέχρι το 2020 και το νέο XC60 κινείται σε αυτή ακριβώς την κατεύθυνση.
Το νέο XC60 διαθέτει τεχνολογία που εντοπίζει εμπόδια στον δρόμο και μειώνει την ταχύτητα του οχήματος ή αν κριθεί απαραίτητο το ακινητοποιεί σε περίπτωση ανάγκης. Σε περίπτωση που στην πορεία του οδηγού του XC60 βρεθούν πεζοί, ζώα, εμπόδια ή σταματημένα οχήματα και ο οδηγός αποφασίσει να μην σταματήσει αλλά να τα αποφύγει η λειτουργία της υποβοήθησης τιμονιού θα τον βοηθήσει να κάνει τις απαραίτητες μανούβρες με ταχύτητα αλλά κυρίως με την μέγιστη δυνατή ακρίβεια ώστε να αποφευχθεί κάποιο ατύχημα.
Μπορεί όμως στην προσπάθεια του οδηγού να αποφύγει ένα πεζό ή άλλο εμπόδιο να υποχρεωθεί να περάσει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Εκεί έρχεται να βοηθήσει ένα επιπλέον σύστημα ασφάλειας, το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα). Το σύστημα αυτό βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν συγκρούσεις με αντίθετα ερχόμενα οχήματα και επαναφέρει το όχημα στο σωστό ρεύμα κυκλοφορίας.
Το «πακέτο» ασφαλείας του νέου XC60 ολοκληρώνεται με το σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων. Το σύστημα αυτό μειώνει το ενδεχόμενο συγκρούσεων σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας. Αν ανιχνευθεί κίνδυνος από επερχόμενο άλλο όχημα πίσω από το XC60 αναλαμβάνει το σύστημα να ανακατευθύνει το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του. Τέλος το νέο XC60 προσφέρει (προαιρετικά) επιλογή ημιαυτόνομης οδήγησης, δηλαδή σε δρόμους με καλό φωτισμό και σήμανση και με ταχύτητες κάτω των 130 χλμ μπορεί να κινείται μόνο του αφήνοντας τον οδηγό να ασχοληθεί με κάτι που θέλει να κάνει απερίσπαστος ή απλά για να τον ξεκουράσει. Αν πάντως χαθεί ο έλεγχος του αυτοκινήτου οι ζώνες ασφαλείας σφίγγουν έτσι ώστε να φέρουν οδηγό και επιβάτες στην πιο ασφαλή θέση στο κάθισμα κυρίως για να αποφευχθεί τυχόν πρόσκρουση του κεφαλιού σε κάποιο σημείο του οχήματος.