Οι φωτογραφίες της εβδομάδας 21-27 Φεβρουαρίου
Την Ελλάδα και την Ιταλία τις ενώνει ή μήπως τις χωρίζει το Ιόνιο; Τη Φινλανδία και τη Ρωσία τις μαγεύει ή τις τρελαίνει το Σέλας; Ποιο μήνυμα έστειλε η αργεντίνικη πάμπα στο Κίεβο; Πώς και ξεθάφτηκαν στη Γερμανία καριοφίλια, προβολείς και άρματα; Γιατί ο πιλότος του αμερικανικού F-35 χαζεύει τα πολωνικά χωράφια; Η μόδα, οι λέαινες και οι κινέζοι πυροσβέστες τι ζόρι τραβάνε; Αλήθεια είναι ότι οι Βραζιλιάνοι δεν κλαίνε πια για το Mουντιάλ; Πού βρήκαμε κέφι για Τσικνοπέμπτη; Ποιοι πουλάνε τον ρεβιθοκεφτέ σαν φαλάφελ; Οι απαντήσεις στις φωτογραφίες της εβδομάδας
Ο πόνος για την πατρίδα που ματώνει κάνει τα δάκρυα να ξεχειλίζουν. Φόβος και απελπισία σκοτεινιάζουν τα γαλανά της μάτια. Μετανάστρια στην Τουρκία η συγκεκριμένη Ουκρανή, αλλά δεν πονά λιγότερο...REUTERS/Cagla Gurdogan
▲
«Σπασμένο καράβι» ποιητικότερο του Σκαρίμπα δεν υπάρχει στον κόσμο, όμως το καρέ από τη Χερσόνησο Κόλα του ρωσικού Μουρμάνσκ, βορειοανατολικά της Φινλανδίας, αναδεικνύει παραστατικά τη μελαγχολία: το «γυρτό κουφάρι», την «άψυχη θάλασσα», τα «κατάπληκτα βράχια» και τα «μακρινά αστέρια» – στην επικράτεια του Σέλαος, έστωElena Ermolina/Anadolu Agency via Getty Images
▲
Συνέχεια στη φωτογραφική αφήγηση της πικρής ιστορίας των ρημαγμένων μεταφορικών μέσων δίνει το καρέ από το ντεκ του ιταλικού οχηματαγωγού «Euroferry Olympia»: η καταστροφή εδώ ήταν μεγάλη, αφού το πλοίο κάηκε μεσοπέλαγα, κοντά στην Κέρκυρα, μαζί με τα φορτηγά που κουβαλούσε – και οι σκοτωμένοι του, «σκελετοί» στα αμπάρια Πυροσβεστικό Σώμα/INTIMENEWS
▲
Και αυτό το ατελείωτο φίδι από λαμαρίνες, μηχανές, ελαστικά, λάμπες, καύσιμα και λάδια κάνει πικρό το καρέ, αφού τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα περικλείουν, σαν κονσέρβες, ανθρώπινη αγωνία: να η πρωινή εικόνα από αυτοκινητόδρομο του Κιέβου την ημέρα που εκδηλώθηκε η ρωσική επίθεση – το μποτιλιάρισμα αφορά το ρεύμα εξόδου, εξυπακούεταιPierre Crom/Getty Images
▲
Η Πύλη του Βραδεμβούργου, το «σήμα κατατεθέν» του Βερολίνου, την εσπέρα της 23ης Φεβρουαρίου και με τη βοήθεια ειδικής φωτοχυσίας ντύθηκε στα χρώματα της ουκρανικής σημαίας, όμως δεν ξόρκισε για λογαριασμό του Ζελένσκι «το κακό» – τα ξημερώματα της επομένης οι Ρώσοι άρχισαν την επίθεσή τους REUTERS/Michele Tantussi
▲
Ακροβατικές επιδείξεις από κινέζους πυροσβέστες στην περιοχή Τονγκρέν κατά τη διάρκεια άσκησης: αν δεν ήταν εκπαιδευτικός, ο τοίχος μπορεί να αποτελούσε και σκηνικό κινεζικής όπερας, σύγχρονης, με θέμα επαναστατικό – ας πούμε, πώς επιτυγχάνεται η κατάσβεση των ταξικών παθών διά της αναρριχήσεως στην πολυκατοικία της νομενκλατούρας Qu Honglun/China News Service via Getty Images
▲
Το ωραίο με το… προκεχωρημένο φυλάκιο του εμπορίου που λέγεται μόδα είναι το overdose αισιοδοξίας: αυτό το συνολάκι ανήκει στη Συλλογή Βερσάτσε που αφορά το εφετινό φθινόπωρο και τον επόμενο χειμώνα – παρουσιάστηκε στο Μιλάνο και είναι ελαφρύ, φοριέται υπό την προϋπόθεση της ενεργειακής επάρκειας (και εφ’ όσον δεν έχουν σκάσει τα «μανιτάρια») REUTERS/Alessandro Garofalo
▲
Ενα μαχητικό αεροσκάφος F-35 Lightning II της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, της 34ης Μοίρας, τροφοδοτείται εν πτήσει με καύσιμα από ένα ιπτάμενο δεξαμενόπλοιο KC-10 Extender – κάτω από τα δύο αμερικανικά πολεμικά αεροπλάνα διακρίνονται χωράφια της Πολωνίας, και η ημέρα είναι σημαδιακή: 24 Φεβρουαρίου 2022, τότε που οι Ρώσοι επιτέθηκαν στην ΟυκρανίαU.S. Air Force/Senior Airman Joseph Barron/Handout via REUTERS
▲
Σκληρό το μεροκάματο των μανεκέν: το καρέ είναι από τα παρασκήνια της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου, λίγο προτού τα κορίτσια χιμήξουν στην πασαρέλα με σκοπό να την κατακτήσουν – τα άβολα ρούχα, εντάξει, αφαιρούνται μετά το πέρας της παρουσίασης, και το σώμα αερίζεται, όμως με τα μαλλιά αυτά τι γίνεται (α, βγαίνουν και αυτά, ε…) REUTERS/Henry Nicholls
▲
Το ψωμί διαίτης βγαίνει με πολλή κούραση για τα δίποδα του θεάματος και της μόδας, όμως τι να πει και αυτή η κατηφής λέαινα του τσίρκου της Βαγδάτης, η οποία υπομένει το χειροκρότημα (και την προπόνηση πριν από αυτό) μήπως και ροκανίσει κάποιο κόκαλο με λίγο κρέας – η καψαλισμένη γούνα δεν είναι ντροπή, ντροπή είναι το σκυμμένο κεφάλι REUTERS/Ahmed Saad
▲
Υπαίθρια κουζίνα έχει το νοικοκυριό στο φελαχοχώρι Ελ Αγιάτ (Ο Κλαίων), δίπλα στον Νείλο: τα πλυμένα πιάτα που στεγνώνουν στον ήλιο είχαν λερωθεί από το καθημερινό φαγητό του φτωχού, τα φούλια, δηλαδή από τα αιγυπτιακά κουκιά από τα οποία παρασκευάζονται τα αυθεντικά φαλάφελ – δύσκολη ζωή, και έχει ο Θεός REUTERS/Mohamed Abd El Ghany
▲
Την αποφράδα 24η Φεβρουαρίου, λοιπόν, οι Γερμανοί ξέθαψαν από τα σεντούκια τα τουφέκια τους, στην Κολωνία τουλάχιστον: από εκεί πάνω, ασφαλώς, πολύ μακριά πέφτουν το Ντονμπάς, η Οδησσός, ακόμη και το Κίεβο, όμως τα περιστατικά δεν συνδέονται – ετούτοι εδώ οι πεζικάριοι είναι καρναβαλιστές REUTERS/Thilo Schmuelgen
▲
Μοντέρνα αραβουργήματα, υπερμεγέθη, σε ελλειψοειδή σχήματα, με γραφές περίτεχνες που κάτι λένε αλλά ένας Θεός ξέρει τι, στολίζουν το «Μουσείο του Μέλλοντος» που λειτουργεί στο Ντουμπάι: η οπή που βλέπουμε αφορά την προοπτική και το ευάερον του πράγματος – «γενική άποψη», μας διαφώτισε η λεζάντα του πρακτορείου Dubai Future Foundation/Handout via REUTERS
▲
Εξαιτίας της κορονοϊκής μετάλλαξης «Ομικρον» αναβλήθηκαν τα καρναβαλικά πανηγύρια στο Ρίο, έτσι οι ξυλοπόδαροι και οι ξυλοπόδαρες του ενσταντανέ απάγκιασαν στον τοίχο φορώντας τις υγειονομικές μάσκες τους: είναι η δεύτερη κατά σειράν φορά που παθαίνουν τέτοιο κάζο οι Βραζιλιάνοι – κάλλιο να διασύρονται στο Μουντιάλ (που λέει ο λόγος) REUTERS/Pilar Olivares
▲
Αυτήν την καρναβαλική κούκλα αφιέρωσαν οι Γερμανοί στον Πούτιν στις 22 του μήνα: την έστησαν σε άρμα (όχι δρεπανηφόρο), με σκοπό να την περιφέρουν στο γήπεδο της Κολωνίας: πέτυχαν το αυστηρό ύφος και την αινιγματική έκφραση, αλλά μπερδεύτηκαν με τα διπλά σφυριά και το μονό δρεπάνι – δεν πειράζει, έτσι έδωσαν δουλειά σε «γεωπολιτικούς αναλυτές» REUTERS/Thilo Schmuelgen
▲
Αθηναϊκή Τσικνοπέμπτη σε εμπορική στοά: στη φωτογραφία βλέπουμε τη θεία ιλαρότητα (που αντιστέκεται σθεναρώς και μας σώζει με κάθε ευκαιρία) όχι όμως την κάπνα, αφού στη θράκα σιγοκαίει μόνο η χόβολη – ούτε την τσίκνα από τα χωριάτικα λουκάνικα μυρίζουμε, όμως δεν απογοητευόμαστε καθώς η τεχνολογία, όπως λένε, καλπάζειDimitris Kapantais/SOOC
▲
Το drone κατέγραψε τη μεγάλη πυρκαγιά να κατακαίει βοσκοτόπια βοδιών στην αργεντίνικη πάμπα: δυσοίωνο καρέ, χωρισμένο οριζοντίως σε μία καμένη φάσα και σε μία χλωρή, που έρχεται μεν από την άλλη άκρη της Γης, όμως θυμίζει κάπως την κυανοκίτρινη σημαία της Ουκρανίας… REUTERS/Sebastian Toba
▲
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17