Η γυναικεία καταπίεση μέσα από φωτογραφίες της Πάτι Κάρολ
Για περισσότερο από είκοσι χρόνια, η φωτογράφος Πάτι Κάρολ καλύπτει γυναίκες με υφάσματα, έπιπλα, αξεσουάρ και πιατικά για το πρότζεκτ της με τίτλο «Ανώνυμες Γυναίκες». Με τα μυστηριώδη, σουρεαλιστικά, προκλητικά και ενίοτε αποπνικτικά «μη - πορτρέτα» της, η αμερικανίδα φωτογράφος σχολιάζει με καυστικό τρόπο την καταπίεση της οικιακής ζωής και την απώλεια της γυναικείας ταυτότητας μέσα σε αυτήν
05/01/2017, 09:02
Η Πάτι Κάρολ περιγράφει τη σειρά της ως «μη πορτρέτα» γιατί ο θεατής δεν έχει πρόσβαση στην ταυτότητα του εικονιζόμενου προσώπου
Το πρότζεκτ «Ανώνυμες Γυναίκες» χωρίζεται σε τρία μέρη. Για την πρώτη σειρά, η Κάρολ φωτογράφισε ένα πολύ λευκό μοντέλο με αντικείμενα του σπιτιού, όπως λάχανο, κορνίζα, κέικ, μπέικον να της κρύβουν τα μάτια
Στο δεύτερο μέρος, η Κάρολ είχε επηρεαστεί από την διαμονή της στη Μεγάλη Βρετανία, μία πιο επίσημη και καθωσπρέπει κοινωνία από ότι είχε συνηθίσει στις ΗΠΑ
Στο τρίτο μέρος, άρχισε να καλύπτει τις γυναίκες με αντικειμένα και αξεσουάρ, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο το δικό της χιουμοριστικό σχόλιο πάνω στις ψυχαναγκαστικές συλλογές, τη συσσώρευση πραγμάτων και τη διακόσμηση
Μια εύθραστη ισορροπία κυριαρχεί στα έργα της Κάρολ. Από τη μία οι γυναίκες παρουσιάζονται σαν μοναχικά πλάσματα που περνάνε απαρατήρητα, από την άλλη κρύβουν μεγάλη δύναμη, έχοντας στα χέρια τους τον έλεγχο των σπιτιών τους
Μεγαλωμένη σε μια εποχή που η ζωή στα προάστια ήταν η προσωποποίηση της τελειότητας, η Πατι Κάρολ δημιουργεί εικόνες που εξιδανικεύουν και παράλληλα κριτικάρουν και απομυθοποιούν τις συμβάσεις της οικογενειακής ζωής
Το πρότζεκτ της Κάρολ «παίζει» με την παράξενη και πολύπλοκη σχέση που έχουν οι γυναίκες με την οικιακή ζωή, η οποία κρύβει μέσα της περηφάνεια αλλά και παράλληλα υποταγή