Η τραγουδίστρια Σερ όπως φωτογραφήθηκε για το «Ημερολόγιο Pirelli 2022» | Pirelli
Επικαιρότητα

Χωρίς γυμνό, άρα συλλεκτικό το «Ημερολόγιο Pirelli 2022»

Τιτλοφορείται «On the road» αλλά δεν έχει καμία σχέση με την ελευθεριότητα του Τζακ Κέρουακ και των «μπίτνικς». Αντιθέτως είναι νεοσυντηρητικό, ένα τυπικό δημιούργημα της εποχής #Metoo, το οποίο υπογράφει ο μουσικός-φωτογράφος Μπράιαν Ανταμς
Protagon Team

Η φράση «οn the road» έχει προ πολλού απελευθερωθεί από το copyright του Τζακ Κέρουακ. Στα χρόνια που ακολούθησαν την έκδοση του εμβληματικού για τις ΗΠΑ λογοτεχνήματος, από τη δεκαετία του ’60 και μετέπειτα δηλαδή, το περίεργο και το εκκεντρικό, το περιθωριακό και το αιρετικό, το ναρκωμένο και το ομοφυλοφιλικό, όλη αυτή η κατακριτέα τότε θεματική των «μπίτνικς» αποδαιμονοποιήθηκε, έγινε αποδεκτή, οικεία, και τελικά κυρίαρχη στην αμερικανική κοινωνία μέσω της μαζικής κουλτούρας.

Με τη φράση «οn the road» και με φόντο αχανείς αυτοκινητοδρόμους της ερήμου, μοτοσικλέτες, αμάξια, νταλίκες, ελευθερίες, περιπέτειες, ροκιές, παρανόμους, σερίφηδες, ναρκωτικά και σεξ, οι αμερικανοί διαφημιστές, καλλιτέχνες, συγγραφείς και ρεπόρτερ μοσχοπούλησαν την πραμάτεια τους, αλλά και μέχρι σήμερα κάνουν τζίρους. Ωστόσο, δίνοντας στο «οn the road» διαφορετική σημασία πια, πιο συντηρητική θα λέγαμε.

Εφέτος πελάτης της φράσης «οn the road» είναι η ιταλική εταιρεία ελαστικών Pirelli και καλλιτέχνης που φροντίζει να εξυπηρετηθεί όπως πρέπει ο πελάτης του είναι ο καναδός μουσικός και φωτογράφος Μπράιαν Ανταμς. Εταιρεία και φωτογράφος ετοίμασαν το «Ημερολόγιο Pirelli 2022» που τιτλοφορείται… «On the road». Σε αυτό φωτογραφήθηκαν άνδρες και γυναίκες, από την τραγουδίστρια Σερ μέχρι τον πατέρα τής πανκ Ιγκι Ποπ, σε τοποθεσίες κυριευμένες από highways, όπως το Λος Αντζελες, αλλά και σε νησάκια άσχετα με την απέραντη άσφαλτο, όπως το άλλοτε «μυκονιάτικο» Κάπρι της Ιταλίας.

«Να ο δρόμος ως έμπνευση, ο δρόμος ως ελευθερία – και σε περιόδους πανδημιών ως καταφύγιο» έγραψε η Corriere sella Sera παρουσιάζοντας το καλαντάρι. «Στον δρόμο ήμουν τα τελευταία 45 χρόνια», της είπε ο Ανταμς, «επειδή η ζωή ενός μουσικού είναι ταξίδια, ξενοδοχεία, πολύωρη αναμονή στα παρασκήνια». Μα, ο κορονοϊός δεν φρενάρισε κάπως τις μπίζνες της αέναης μετακίνησης; «Ναι, δεν μπορούμε να πάμε σε περιοδείες, όμως μπορούμε ακόμα να εμπνευστούμε από την ιδέα να βγούμε στον δρόμο».

Ετσι γεννήθηκε η ιδέα για το καλαντάρι του 2022. Σημειωτέον ότι και για το εφετινό καλαντάρι, του 2021, είχε κλείσει το deal με τον Ανταμς, ωστόσο ο κορονοϊός δεν επέτρεψε την παραγωγή του πρότζεκτ.

Τα πορτρέτα του «2022» αφορούν τραγουδιστές και τραγουδίστριες με διαφορετικές ηλικίες και εθνικότητες, αφού, πέρα από τα δύο προαναφερθέντα ονόματα, φωτογραφίζονται και οι Αμερικανίδες Τζένιφερ Χάντσον, Σεντ Βίνσεντ, Κάλι Ούτσις, Σαγουίτι και Νορμάνι, η Αλβανίδα Ρίτα Ορα, η Καναδέζα Γκριμ, ο Κινεζοαμερικανός Μπόχαν Φοίνιξ.

Ορισμένες από τις φωτογραφίες του ημερολογίου, με πόζες κυριών και κυρίων (Pirelli)

Η διαφορά με τα παλιά και λατρεμένα από τους απανταχού νταλικέρηδες ημερολόγια του οίκου Πιρέλι (αναρτημένα στο αριστερό τζάμι της καμπίνας, να κόβουν και την αντηλιά) έγκειται στο ότι όλες οι κυρίες και οι κύριοι που θα δούμε στο καλαντάρι του 2022 δεν θα είναι γυμνοί ή ημίγυμνοι. Η Corriere έδωσε την εξήγηση. Το ημερολόγιο αποποιείται το γυμνό διότι μετά το #Metoo δεν είναι πλέον παραδεκτό. Οι γυναίκες μπορούν να φωτογραφηθούν υπέροχα χωρίς να γδυθούν. Μπορούν να δείξουν τη βαθύτερη ομορφιά τους. Και ο Ανταμς επαυξάνει: «Ποτέ δεν θα μπερδέψω την ομορφιά με την επιφάνεια» λέει.

Οπότε, κλείνοντας τον κύκλο, να πούμε ότι από την ελευθεριακή προβολή του πρωτοτύπου «On the road» στην αμερικανική πραγματικότητα του ’50 έμεινε μόνο το όνομα, η φράση «on the road», όχι όμως και η χάρη, αφού στην περίπτωση του νεοσυντηρητικού ημερολογίου τής Πιρέλι η υποτιθέμενη πλήρης ελευθερία των ανοικτών οριζόντων και της ανεμελιάς φοράει κάμποσα ρούχα. Πάλι καλά που δεν έχει διπλοκουκουλωθεί και με μπούρκες…

Δείτε ένα σχετικό βίντεο: