Ο υπεύθυνος του υπουργείου Υγείας για τον κορονοϊό Σωτήρης Τσιόδρας | ΕΡΤ
Επικαιρότητα

O Τσιόδρας απαριθμεί τα επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων

Ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος των σχολικών ομάδων, όμως προσέθεσε πως είναι οι γονείς που θα πρέπει να πάρουν την ευθύνη και να αποφασίσουν αν θα στείλουν ή όχι τα παιδιά τους στις αίθουσες...
Protagon Team

Τι είναι καλύτερο για τα παιδιά σε αυτή τη φάση; Να πάει το παιδί στο σχολείο ή να μην πάει; Μιλώντας στην ενημέρωση των 6 μ.μ. ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας ανέφερε ότι υπάρχουν πάρα πολλές απόψεις σχετικά με το θέμα, καθώς είναι ιδιαίτερα σύνθετο και το καλύτερο είναι οι αποφάσεις να λαμβάνονται κατά περίπτωση. Γι’ αυτό και οι γονείς που γνωρίζουν τι συμβαίνει μέσα και έξω από το σπίτι, θα πρέπει να αποφασίσουν για την επιστροφή ή όχι του παιδιού τους στο σχολείο.

Οπως είπε ο κ. Τσιόδρας, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι ένα παιδί που νοσήσει θα περάσει τη νόσο με ήπια συμπτώματα. Μπορεί τα επιδημιολογικά δεδομένα να αναφέρουν ότι τα παιδιά γενικά περνούν τη νόσο Covid-19 δίχως ιδιαίτερα συμπτώματα, υπάρχουν όμως και ελάχιστα παιδιά παγκοσμίως που εκδηλώνουν σοβαρή φλεγμονώδη νόσο. «Και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί στους γονείς ότι το παιδί του αν πάει στο σχολείο δεν θα πάθει τίποτα», τόνισε ο κ. Τσιόδρας.

Οπως είπε, «το παιδί που δεν θα πάει σχολείο, σαφώς και είναι ασφαλέστερο να παραμείνει στο σπίτι σε απομόνωση ώστε να μην κολλήσει κορονοϊό. Αν όμως βγαίνει για παίζει με τα παιδιά στις πλατείες, τότε έχει κίνδυνο και μάλιστα ανεξέλεγκτο, καθώς εκεί είναι δύσκολο να τηρηθούν οι αποστάσεις, τι μπορεί να γίνει…».

Από την άλλη πλευρά, ο καθηγητής κατέστησε σαφές πόσο σημαντικό για την ψυχολογία των παιδιών είναι το σχολείο και είπε ότι κανείς δεν μπορεί να αποδείξει ότι είναι καλύτερο τα παιδιά να μην πηγαίνουν σχολείο και τάχθηκε υπέρ της επιστροφής του με αυστηρούς κανόνες.

Οπως εξήγησε υπάρχουν αρκετά επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων: «Υπάρχει μια κρυφή ανισότητα στη μάθηση και στην εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν στις πιο φτωχές οικογένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης λειτουργίας των σχολείων. Υπάρχει ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Σε μελέτες του εξωτερικού φάνηκε ότι αρκετά παιδιά είτε δεν είχαν καλή πρόσβαση στα μαθήματα είτε δεν τα παρακολουθούσαν τα διαδικτυακά μαθήματα. Επίσης αναγνωρίζονται όλο και περισσότερες επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική κατάσταση των μαθητών με εμφάνιση άγχους και απομόνωσης από τους φίλους τους και εθισμού στο διαδίκτυο. Επίσης υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία».

Ωστόσο, ανέφερε και τις ειδικές καταστάσεις στα παιδιά μικρότερης ηλικίας.

Νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί

«Για την επιστροφή των παιδιών στις τάξεις δεν υπάρχει καμία εγγύηση και για τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς είναι πολύ πιο δύσκολη η εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας, όπως η αυστηρή καθαριότητα ή τήρηση αποστάσεων. Παραμένει σύνθετο δίλημμα η επιστροφή στις τάξεις, όμως η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει η καταλληλότερη και τα οφέλη κατά τη γνώμη μου είναι περισσότερα από τους κινδύνους».

Ηδη στις γειτονιές μας έχουν αρχίσει πολλά παιδιά να παίζουν μαζί. Το σημαντικό είναι να μπορούμε να έχουμε τον έλεγχο, την ιχνηλάτηση και την απομόνωση, είπε ο καθηγητής.

Σε κάθε περίπτωση, την τελική απόφαση αλλά και την ευθύνη για το τι θα γίνει, θα πρέπει να τη λάβουν οι γονείς του. «Η αλήθεια είναι ό,τι και να εισηγηθεί η επιτροπή, ό,τι και να αποφασίσει η πολιτεία, την καλύτερη απόφαση θα την πάρουν τελικά οι γονείς για το τι συμφέρει, τι είναι καλύτερο για το παιδί του».