Ο χάρτης της Γραμμής 4 που θα συμπληρώσει το υφιστάμενο δίκτυο | ametro.gr
Επικαιρότητα

Τρένα χωρίς οδηγό και 15 νέοι σταθμοί έρχονται στο Μετρό

Μέχρι το τέλος του 2018 αναμένονται οι προσφορές των αναδόχων για το έργο της Γραμμής 4 με προβλεπόμενο κόστος 1,5 δισ. ευρώ και διάρκεια υλοποίησης τα οκτώ χρόνια
Protagon Team

Ενα σημαντικό βήμα για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό από το Γαλάτσι ως το Γουδί έγινε με την παράδοση την Πέμπτη στους προεπιλεγέντες αναδόχους της επέκτασης του Μετρό κατά το α’ στάδιο του διαγωνισμού των συμβατικών στοιχεία (τεύχη και σχέδια) για το β’ στάδιο του διαγωνισμού.

Οι υποψήφιοι ανάδοχοι καλούνται να υποβάλουν τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους μέχρι τη Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης ανέρχεται σε 1.510.000.000 ευρώ και η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

Η αρχή έγινε με το Τμήμα Α’, για το οποίο η α’ φάση του διαγωνισμού απέφερε ως υποψήφιους αναδόχους τα σχήματα:

  1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ-VINCI-SIEMENS AG «TVS»
  2. J+P ΑΒΑΞ ΑΕ-GHELLA SpA-ALSTOM TRANSPORT S.A.
  3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ-ANSALDO STP S.p.A-HITACHI RAIL ITALY SPA
Τι είναι η νέα γραμμή του Μετρό

Η Γραμμή 4, όταν θα ολοκληρωθεί, θα ενώνει το Άλσος Βεΐκου, τον Ευαγγελισμό, τον Φάρο και το Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό.

Θα αποτελείται από δύο σκέλη ακτινικής μορφής προς Γαλάτσι και Μαρούσι και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας.

Το συνολικό μήκος θα είναι 38,2 χλμ. και θα περιλαμβάνει συνολικά 35 σταθμούς. Θα αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

  • Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (με μήκος 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς)
  • Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (με μήκος 9,6 χλμ. και 8 σταθμούς)
  • Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (με μήκος 4,1 χλμ. και 3 σταθμούς)
  • Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (με μήκος 7,3 χλμ. και 6 σταθμούς)
  • Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (με μήκος 4,4 χλμ. και 3 σταθμούς)

Το Τμήμα Α’ εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει:

Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.