Οι βρετανοί λάτρεις της σοκολάτας Toblerone γεύτηκαν μια μεγάλη απογοήτευση τις τελευταίες εβδομάδες: η εταιρεία αποφάσισε να μεγαλώσει το κενό ανάμεσα στα χαρακτηριστικά τρίγωνα κομμάτια της, με στόχο να μειώσει το βάρος της και, κατά συνέπεια, το κόστος παραγωγής.
Μόλις οι πρώτοι σοκολατομανείς εντόπισαν την αλλαγή, έσπευσαν να ανεβάσουν φωτογραφίες σε Facebook και Twitter δηλώνοντας πόσο τους στοίχισε η… απομάκρυνση των κομματιών.
Η εταιρεία Mondelez ανακοίνωσε από τα μέσα Οκτωβρίου στη σελίδα της στο Facebook πως είχε να επιλέξει ανάμεσα στην αλλαγή της όψης της σοκολάτας και την αύξηση τιμής.
Πλέον η συσκευασία των 400 γραμμαρίων στη βρετανική αγορά ζυγίζει 360 γραμμάρια, ενώ η μικρότερη, των 170 γραμμαρίων, 150 γραμμάρια. Το μέγεθος του πακέτου, ωστόσο, παρέμεινε το ίδιο «ξεγελώντας» το μάτι.
Αν και απογοητευμένοι, αρκετοί έσπευσαν να επαινέσουν τη Mondelez για τη συνεπή στάση και την επίσημη ανακοίνωση, καθώς πολλές εταιρείες τροφίμων προβαίνουν σε αλλαγές στα προϊόντα τους δίχως να ενημερώσουν τους καταναλωτές. Το θέμα φαίνεται πως απασχόλησε ουκ ολίγους Βρετανούς – για την ακρίβεια πολύ περισσότερους απ’ ό,τι η αναμέτρηση για την προεδρία των ΗΠΑ, σύμφωνα με τις μετρήσεις του BBC.
Προς τι όμως το μεγάλο κενό, ενώ θα μπορούσαν απλώς να μειώσουν το μήκος της σοκολάτας; Αυτό ήταν το βασικό ερώτημα μετά την ανακοίνωση της εταιρείας, καθώς όσοι την προτιμούν νιώθουν πως εξαπατώνται. «Αγοράζεις μια σοκολάτα που έχει το ίδιο μέγεθος με πριν και τελικά έχεις τη μισή ποσότητα», ήταν το πιο συχνό σχόλιο στη σελίδα της Mondelez στο Facebook.
Η εταιρεία από την πλευρά της δήλωσε πως «όπως και αρκετές ακόμα βιομηχανίες, αντιμετωπίζουμε υψηλά κόστη ως προς τα υλικά μας. Η αλλαγή έγινε με σκοπό η σοκολάτα να διατηρήσει τη γνωστή ως σήμερα τιμή της και το χαρακτηριστικό, τριγωνικό της σχήμα».
Δεν ξεκαθάρισαν ωστόσο, σύμφωνα με το BBC, αν οι αλλαγές αφορούν τη σοκολάτα μόνο στη Μεγάλη Βρετανία ή σε ολόκληρη την Ευρώπη.