Στην Αθήνα θεσπίζονται γρήγορες διαδικασίες για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων, στο Παρίσι δημιουργούνται νέοι ποδηλατόδρομοι μήκους 50 χλμ, στο Βερολίνο άλλα 22 χλμ προστέθηκαν μέσα σε ένα βράδυ, στο ήδη υπάρχον δίκτυο.
Και δεν είναι οι μόνες πόλεις, που προωθούν τη χρήση ποδηλάτου από τους κατοίκους της, σε όλο τον πλανήτη. Ο κορονοϊός κατάφερε πολλά πλήγματα στην ανθρωπότητα, όμως ίσως να φέρει μαζί του περισσότερο πράσινες και φιλικές προς το περιβάλλον πόλεις, με λιγότερα αυτοκίνητα.
Η Guardian αναφέρει στο δημοσίευμά της, παραδείγματα από πολλές πόλεις, ανάμεσά τους και τα σχέδια του δημάρχου της Αθήνας για τον Μεγάλο Περίπατο της πόλης, που ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ο Κώστας Μπακογιάννης.
Στη Βουδαπέστη, δημιουργήθηκαν 17 χλμ προσωρινών ποδηλατόδρομων σε κεντρικούς δρόμους, καθώς οι κάτοικοι δεν θέλουν να παίρνουν τα ΜΜΜ εν μέσω της πανδημίας.
Ο δήμαρχος τόνισε ότι ορισμένες λωρίδες για ποδήλατα μπορεί να γίνουν μόνιμες μετά το τέλος του κορονοϊού, ενώ σχέδια για ακόμα περισσότερες, θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση.
Αλλα 30 χλμ προσωρινών ποδηλατόδρομων προστέθηκαν στο Παρίσι, σε κεντρικούς δρόμους, ενώ υπάρχουν σχέδια για ακόμα 45 χλμ.
Η πόλη έχει προγραμματίσει να επενδύσει 20 εκατομμύρια ευρώ για να αυξηθεί η χρήση ποδηλάτου. Ενα από τα μέτρα είναι και το επίδομα 50 ευρώ σε κάθε ποδηλάτη για σέρβις στο παλιό του ποδήλατο.
Αλλωστε, σε όλους -εκτός ίσως από τους αυτοκινητοβιομηχάνους- άρεσε ο καθαρός αέρας που ανέπνεαν στη διάρκεια του lockdown και θέλουν να προσπαθήσουν να τον διατηρήσουν.
Η Αν Ινταλγκό, δήμαρχος του Παρισιού, είχε πάντα βασικό στόχο του προγράμματός της τη μείωση της χρήσης αυτοκινήτου και έχει επανειλημένα τονίσει ότι αποκλείεται να γυρίσει η πόλη στα προ κορονοϊού επίπεδα ρύπανσης και κίνησης.
Ιδιους στόχους έχουν και στο Δουβλίνο, όπου ο δήμος έχει δώσει προσωρινά στους κατοίκους πολλά χιλιόμετρα δρόμων για ποδήλατα και πεζούς με πρόθεση να παραμείνουν πολλά από αυτά και μετά την πανδημία.
Το Μιλάνο, επίσης έδωσε 30 χλμ δρόμων στους ποδηλάτες και τους πεζούς. Η κίνηση στην πόλη μειώθηκε μέχρι και 70% επί κορονοϊού, και μαζί και η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Μεγαλύτερο και ακόμα πιο φιλόδοξο είναι το σχέδιο της Ρώμης, όπου 150 χλμ δρόμων θα δοθούν σε πεζούς και ποδηλάτες.
Γενικότερα όμως, στην Ιταλία, η κυβέρνηση ευνοεί τη χρήση ποδηλάτων, σκούτερ, ηλεκτρικών ποδηλάτων και Segways επιδοτώντας τους κατοίκους πόλεων με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων με 500 ευρώ για την αγορά τους.
Στην Κολομβία, το ποδήλατο έχει γίνει δημοφιλές μετά τη νίκη κολομβιανού αθλητή στον Γύρο της Γαλλίας, πέρυσι.
Στην πρωτεύουσα, Μπογκοτά, η δήμαρχος Κλαούντια Λόπεζ, έβαλε στόχο να μειώσει τη χρήση ΜΜΜ κατά 35% δημιουργώντας ακόμα 80 χλμ ποδηλατόδρομων, που θα προστεθούν στα 450 χλμ, που ήδη υπάρχουν!
Το ίδιο γίνεται στις Βρυξέλλες, το Σίδνεϊ, πόλεις της Καλιφόρνιας, τη Νέα Υόρκη, το Βερολίνο και το Αμάν, όπου τα αυτοκίνητα απαγορεύθηκαν για έξι εβδομάδες.