The Guardian, ΝΥΤ, DW
Το μισοάδειο ποτήρι σαμπάνια και ο τριπλός εσπρέσο
Δεν πανηγυρίζουν όλοι για τη νίκη του Εμανουέλ Μακρόν στις γαλλικές εκλογές. Όχι επειδή είναι με την Μαρίν Λεπέν όπως εκείνη η ελληνική εφημερίδα που διαπιστώνει σήμερα ότι στην ουσία νίκησε η υποψήφια της Ακρας Δεξιάς ή η ιταλική που γράφει ότι «νίκησε ο μπούλης». Αλλά επειδή υπάρχει η επίγνωση ότι δεν αρκεί αυτή η νίκη για να νικηθεί το τέρας.
Στους New York Times, για παράδειγμα, η Αλίσα Τζέι Ρούμπιν διαπιστώνει μια πορεία προς το άγνωστο – ο Τρίτος Δρόμος του Μακρόν δεν έχει καν φτιαχτεί ακόμη, για εγκαίνια ούτε λόγος. Ενώ η Deutsche Welle το θέτει ως εξής: «Ο Μακρόν είναι νιάτα, ελπίδα, αισιοδοξία. Θα καταφέρει πραγματικά να μην τους απογοητεύσει όλους;».
«Ο Εμανουέλ Μακρόν θα χρειαστεί πολλή τύχη» επισημαίνει στο κύριο άρθρο του ο Guardian. Και στην ίδια εφημερίδα ο ιστορικός Τίμοθι Γκάρντον Ας εξηγεί: «Σαν κάποιον που γλίτωσε παρά τρίχα το έμφραγμα, η Ευρώπη μπορεί να υψώσει το ποτήρι της και να κάνει μια πρόποση στη νίκη του Εμανουέλ Μακρόν. Αλλά το ποτήρι είναι μισοάδειο. Και εάν η Ευρώπη δεν αλλάξει, το μόνο που θα έχει καταφέρει θα είναι να έχει απλώς αναβάλει για λίγο το μοιραίο».
Όχι ότι δεν πρέπει να απολαύσει κανείς και την τελευταία σταγόνα σαμπάνιας από αυτό το μισοάδειο ποτήρι. Αλλά μετά καλό θα είναι να επιστρέψει στην πραγματικότητα με έναν τριπλό εσπρέσο – ασφαλώς πικρό. Γιατί με την πρώτη γουλιά θα θυμηθεί ότι πάνω από το ένα τρίτο όσων συμμετείχαν στον β’ γύρο των εκλογών ψήφισαν την Λεπέν (και άρα, «τι εποχή είναι αυτή που πανηγυρίζει ένα τέτοιο αποτέλεσμα;»).
Δεύτερη πικρή γουλιά: Ο Μακρόν ξέρει πολύ τι πρέπει να κάνει στη Γαλλία αλλά είναι και απίθανο να μπορέσει να το κάνει. Κι ένας λόγος είναι ότι σε αυτούς που ψήφισαν την Λεπέν θα πρέπει να προστεθούν οι πολλοί που απείχαν, μεταξύ των οποίων και οι αριστεροί ψηφοφόροι που περιέγραψαν τον β’ γύρο ως σαν μια επιλογή ανάμεσα στη χολέρα και την πανούκλα. Ενώ σαν να μην έφταναν όλα αυτά, πηγαίνει στις βουλευτικές εκλογές χωρίς ένα κόμμα να τον στηρίζει.
Τρίτη πικρή γουλιά: Μπορεί ο Μακρόν να θέλει να μεταρρυθμίσει την ΕΕ αλλά το περιβάλλον δεν είναι ευνοϊκό. Ενας λόγος είναι ότι δεν μπορεί να υπολογίζει πια στη συμμαχία της Βρετανίας, ένας δεύτερος ότι η Ιταλία με το τεράστιο δημόσιο χρέος, το εύθραυστο τραπεζικό σύστημα και τη γνωστή πολιτική της κουλτούρα μπορεί να προκαλέσει την επόμενη κρίση. Και οι ίδιες οι προτάσεις του Μακρόν για τη ζώνη του ευρώ -κοινή φορολογική πολιτική, κοινός υπουργός Οικονομικών, ενοποίηση του χρέους, ολοκλήρωση της τραπεζικής ένωσης- δεν ακούγονται πολύ καλά στα αυτιά των γερμανών ψηφοφόρων.
Το πολύ λογικό συμπέρασμα του Τίμοθι Γκάρντον Ας είναι ότι το έμφραγμα κάθε άλλο παρά έχει αποφευχθεί. Αλλά εξίσου λογική φαίνεται και η σειρά: στραγγίζεις το ποτήρι με τη σαμπάνια, χτυπάς ένα εσπρεσάκι κι έπειτα στρώνεσαι στη δουλειά.
Φωτό: Αυτός είναι πάντα με τη Μπριζίτ. Οι Γάλλοι θα είναι πάντα μαζί του; Πηγή: Reuters/Christian Hartmann
Corriere della Sera
Μόδα/ Εδειξε τον δρόμο ο Τζάστιν Τριντό;
Η αφορμή δόθηκε πιθανότατα από την εμφάνιση του πρωθυπουργού του Καναδά Τζάστιν Τριντό στη συνάντησή του με τον ιρλανδό ομόλογό του Εντα Κένι στο Μόντρεαλ. Οι κάλτσες με τα σχέδια από τον Πόλεμο των Αστρων που φαίνονται στη φωτογραφία είναι δικές του και είναι από την επίσημη συνάντηση. Και το ερώτημα που έθεσαν οι συντάκτριες μόδας της Corriere della Sera είναι ένα: ο άνδρας πρέπει να φοράει κάλτσες χειμώνα – καλοκαίρι; Ή μπορεί να επιλέξει χωρίς να κατηγορηθεί για έλλειψη στυλ; Η απάντηση που δίνουν ότι «όλα γίνονται (ή σχεδόν όλα) αρκεί να ξέρεις να το κάνεις. Σε άλλους δεν αρέσει το ξεκάλτσωτο πόδι, άλλοι το βρίσκουν αισθησιακό και σέξι». Καταλαβαίνει κανείς δηλαδή ότι οι κάλτσες είναι σαν το κουστούμι: ή τις φοράς ή σε φοράνε. Και ο Τριντό; Α, αυτός μάλλον δεν ανήκει στην κατηγορία του «σχεδόν όλα», αλλά του «τα πάντα». Κάτι που σημαίνει ότι στην επόμενη επίσημη συνάντηση μπορεί να εμφανιστεί φορώντας κάλτσες με τον Μπομπ τον Σφουγγαράκη και να δείχνει ακόμη πιο γοητευτικός.
Φωτό: Κρίμα να μην ξέρουμε πού τις πουλάνε. Πηγή: Reuters/Christinne Muschi
South China Morning Post
Πατέντες/ Ενα τείχος-μαϊμού για τους τουρίστες
Φανταστείτε μια τεράστια ουρά από τουρίστες, εκατό φορές μεγαλύτερη από αυτή που σχηματίζεται συνήθως, που περιμένουν να επισκεφθούν την Ακρόπολη. Και τότε να έρχονται δεκάδες λεωφορεία και φορτώνουν τους μισούς από αυτούς για να τους πάνε σε μια άλλη Ακρόπολη, ένα αντίγραφο που έχει κατασκευαστεί σε κλίμακα 1:1 κάπου έξω από την Αθήνα.
Τρελό; Οχι για τους Κινέζους που για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της υψηλής επισκεψιμότητας στο Σινικό Τείχος αποφάσισαν να κατασκευάσουν ένα αντίγραφο. Το τείχος – μαϊμού βρίσκεται στα όρη του Ναντσανγκ, στην ανατολική επαρχία του Τζιάνγκσι, σε απόσταση περίπου 1.500 χιλιομέτρων από το πραγματικό. Σύμφωνα με την South China Morning Post, το μήκος του φτάνει τα 4 χιλιόμετρα – δηλαδή είναι μια σταλιά σε σχέση με το αυθεντικό που απλώνεται σε ένα μήκος 9.000 χιλιομέτρων.
Η κοινοποίηση στα σόσιαλ μίντια φωτογραφιών από το Fake Great Wall προκάλεσε μάλλον αμηχανία στους χρήστες – κάποιος έγραψε ότι δεν μπορείς να κοπιάρεις την Ιστορία. Αλλοι πάλι συμφωνούν ότι κάτι πρέπει να κάνεις για να βολέψεις τα 10 εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο το Σινικό Τείχος. Μια ολόκληρη Ελλάδα στην Ακρόπολη δηλαδή. Κι από πάνω να απεργούν και οι φύλακες.
Φωτό: Κι όμως υπάρχουν άνθρωποι που ανεβαίνουν στο «μαϊμού». Πηγή: South China Morning Post/Visual China Group
Hindustan Times
Ερευνα/ Μα νέφος ακόμη και στα Ιμαλάια;
Μα ούτε η «σκεπή του κόσμου» να μην είναι απρόσβλητη από το καυσαέριο; Ούτε. Γιατί σύμφωνα με μια αμερικανική μελέτη, στον δρόμο που οδηγεί στην κορυφή της σειράς των Ιμαλαΐων, γνωστό και ως Μανάλι Λεχ, καταγράφηκαν υψηλά επίπεδα ρύπανσης από σωματίδια του θείου το οποίο πιθανότατα συνδέεται με το ντίζελ που καίνε φορτηγά και αυτοκίνητα. Στο δείγμα που εξετάστηκε από μια ομάδα επιστημόνων του πανεπιστημίου του Σινσινάτι εντοπίστηκαν χαμηλά επίπεδα βαρέων μετάλλων και υψηλές συγκεντρώσεις θείου. Και είναι μάλλον λογικό. Οπως σημειώνουν οι Hindustan Times, ο δρόμος ολοκληρώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και κάθε χρόνο τον χρησιμοποιούν 50.000 αυτοκίνητα, τα περισσότερα το καλοκαίρι που τα περάσματα έχουν ελευθερωθεί από το χιόνι. Καθώς οι οδικές συνθήκες δεν είναι και οι καλύτερες δυνατές, πολύ συχνά σχηματίζονται ουρές χιλιομέτρων από τα αυτοκίνητα. Μα πού πρέπει να φτάσεις για λίγο καθαρό αέρα πια;