Η Τίλντα Σουίντον στην πρεμιέρα της ταινίας «"Les Olympiades» στις Κάννες | REUTERS/Sarah Meyssonnier
Επικαιρότητα

Τίλντα Σουίντον: Αν το Netflix αγαπά το σινεμά, ας φτιάξει κινηματογράφους σε κάθε χωριό

Η διάσημη βρετανίδα ηθοποιός που στο παρελθόν είχε υποστηρίξει τη λειτουργία της πλατφόρμας, τώρα ήταν πιο σκεπτική. Στάθηκε στο γεγονός ότι οι εταιρείες streaming στραγγαλίζουν το σινεμά απορροφώντας όλα τα έσοδα εδώ και ενάμιση χρόνο, και πρότεινε να ανταποδώσουν δημιουργώντας νέες αίθουσες προβολής
Protagon Team

Μια λύση για να σταματήσει η επέλαση των εταιρειών streaming που απειλούν να στραγγαλίσουν τους κινηματογράφους, ως επιχειρήσεις αλλά και ώς τόπους κοινής πολιτιστικής εμπειρίας, είναι οι πλατφόρμες να φτιάξουν από ένα σινεμά σε κάθε χωριό.

Αυτό υποστηρίζει η διάσημη βρετανίδα ηθοποιός Τίλντα Σουίντον, η οποία  πιστεύει ότι το κέρδος θα είναι διπλό και για τους κινηματογραφους, που θα σωθούν, και για την καλή φήμη της κάθε πλατφόρμας.

Το Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών απαγορεύει τη συμμετοχή σε ταινίες από το Netflix στο διαγωνιστικό τμήμα γιατί η εταιρεία δεν επιτρέπει στις παραγωγές να κυκλοφορήσουν για ένα εύλογο χρονικό διάστημα πρώτα στους κινηματογράφους.

Η Σούιντον, που έχει εμφανιστεί σε μία από τις δύο ταινίες του Netflix που διαγωνίστηκαν στις Κάννες (πριν καθιερωθεί η απαγόρευση), είχε στο παρελθόν εκφραστεί θετικά για τη πλατφόρμα, γιατί είχε αφήσει ελεύθερο τον σκηνοθέτη της ταινίας να κάνει ό,τι ήθελε. Πιο πρόσφατα πάντως δήλωσε ότι στο μέλλον θέλει να εργάζεται μόνο για ταινίες που θα προβληθούν στους κινηματογράφους.

Ο μεγάλος της στόχος, όπως τον εξέφρασε κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, είναι «να δω περισσότερους κινηματογράφους παντού, περισσότερες μεγάλες οθόνες από αυτές τις εξαιρετικά πλούσιες – και τώρα πλέον ακόμα πιο πλούσιες από ποτέ-  υπηρεσίες streaming που μαζεύουν όλα τα έσοδα εδώ και ενάμιση χρόνο».

«Θέλω να τους δω να φτιάχνουν και να ανακαινίζουν κινηματογράφους και να τους βάζουν σε κάθε χωριό σε όλο τον κόσμο», είπε ακόμη, εξηγώντας ότι  η επένδυση σε νέους κινηματογράφους θα είναι και μία ευκαιρία να βελτιωθεί η εικόνα για τις υπηρεσίες streaming και η αντίληψη που έχουν πολλοί ότι δεν ενδιαφέρονται καθόλου για το σινεμά.

«Λένε ότι ενδιαφέρονται για τον κινηματογράφο και τους κινηματογραφιστές. Να η ευκαιρία να το αποδείξουν και να επενδύσουν σε αυτό», πρόσθεσε.

Η παρουσία του υπηρεσιών streaming στις μεγάλες κινηματογραφικές εκδηλώσεις και τα βραβεία γίνεται όλο και πιο αισθητή, σημειώνουν οι Times. Στην τελευταία απονομή των Όσκαρ το Netflix με τις ταινίες του  κέρδισε επτά αγαλματίδια,  τα περισσότερα από κάθε άλλο στούντιο.

Η εταιρεία, για να συμμετέχει στη βράβευση, πρέπει να παρουσιάσει τις ταινίες της στους κινηματογράφους πριν τις κάνει διαθέσιμες για τους συνδρομητές της. Η πανδημία που έκλεισε τις κινηματογραφικές αίθουσες οδήγησε μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ όπως της Universal and Disney  να κυκλοφορήσουν τις ταινίες τους πρώτα  στις πλατφόρμες streaming.

Ωστόσο η όλο και μεγαλύτερη μεγαλύτερη εξάρτηση από αυτές τις πλατφόρμες εντείνει τους φόβους για το μέλλον του κινηματογράφου ως εμπειρίας,  αλλά και την ποικιλία των ταινιών που θα παράγονται, καθώς το streaming ευνοεί μόνο ό,τι αρέσει στο πλατύ κοινό.

Ο Μάρτιν Σκορτσέζε εξέφρασε αυτό ακριβώς το υπαρκτό ενδεχόμενο σε άρθρο του στο Harper’s. Οι αλγόριθμοι, όπως έγραψε, συμπεριφέρονται στο κοινό σαν να είναι μόνο καταναλωτές και η τέχνη του σινεμά περιθωριοποιείται και περιορίζεται στον ελάχιστο κοινό παρονομαστή, το «περιεχόμενο».