| Shutterstock
Επικαιρότητα

Τι θα γίνει αν ο χρήστης του WhatsApp δεν αποδέχεται τους νέους όρους λειτουργίας;

Το Facebook, στο οποίο ανήκει η δημοφιλής υπηρεσία επικοινωνίας, εξέδωσε έναν οδικό χάρτη για το τι θα συμβεί από τις 15 Μαΐου που τίθενται σε εφαρμογή οι νέοι κανονισμοί
Protagon Team

To Facebook, στο οποίο ανήκει η δημοφιλής υπηρεσία επικοινωνίας WhatsApp, ανακοίνωσε ότι αν οι χρήστες της υπηρεσίας δεν συμφωνήσουν με τους νέους όρους λειτουργίας, που έχουν προκαλέσει αντιδράσεις, θα αρχίσουν να βλέπουν τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν να μπλοκάρονται. Το μπλοκάρισμα θα παρατείνεται μέχρις ότου ο χρήστης αποφασίσει τελικά να δεχτεί τους νέους όρους. Υπολογίζεται ότι υπάρχουν περί τα 2 δισ. ενεργοί χρήστες του WhatsApp σε όλο τον κόσμο.

Οι νέοι όροι θα ισχύουν από τις 15 Μαΐου και όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Guardian, όσοι χρήστες του WhatsApp δεν τους αποδεχθούν θα αρχίσουν μετά την ημερομηνία αυτή να αντιμετωπίζουν περιορισμούς, όπως το να μην μπορούν να κάνουν ή να δέχονται κλήσεις αλλά και να στείλουν ή λάβουν γραπτά μηνύματα.

Κάποια στιγμή, μέσα σε διάστημα λίγων εβδομάδων, θα ειδοποιηθούν ότι αν δεν αποδεχθούν τους νέους όρους, η χρήση της υπηρεσίας διακόπτεται οριστικά. Αν και οι χρήστες του Whats App έχουν ειδοποιηθεί από τον Φεβρουάριο για αυτή την εξέλιξη, η μητρική εταιρεία αποφάσισε να δώσει μια μικρή παράταση σε όσους χρήστες της υπηρεσίας δεν έχουν ακόμη προχωρήσει στην αποδοχή των νέων όρων.

Η κίνηση αυτή εξέπληξε τους αναλυτές της αγοράς, αφού το Facebook δεν έδινε κανένα περιθώριο στους χρήστες του σε ανάλογες περιπτώσεις και ζητούσε την αποδοχή νέων όρων λειτουργίας σε οποιαδήποτε υπηρεσία του εντός 24 ωρών. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι νέοι όροι έχουν να κάνουν μόνο με την αποδοχή ενός νέου σετ εργαλείων που αφορούν μια νέα εφαρμογή ανταλλαγής επαγγελματικού χαρακτήρα μηνυμάτων. Όμως υπήρξε έντονη φημολογία ότι η αποδοχή των νέων όρων κρύβει από πίσω την αποδοχή από μέρους των χρηστών ότι οι υπάλληλοι του WhatsApp θα μπορούν να διαβάζουν τα μηνύματα των χρηστών και να στέλνουν στην μητρική εταιρεία. Το Facebook έχει διαψεύσει κατηγορηματικά ότι υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο.

Στη Γερμανία, πάντως, η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων του Αμβούργου δεν ενέκρινε τη χρήση των νέων όρων, αναφέροντας ότι είναι γενικόλογοι, ασαφείς και έχουν ανακολουθίες. Το Facebook απάντησε ότι πρόκειται για παρεξήγηση και ότι η μη έγκριση στηρίζεται σε κακή ερμηνεία της τελευταίας ανακοίνωσής του.