Μια σειρά από μέτρα για την ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας προτείνει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών με επιστολή του στον δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη, στο πλαίσιο του προγράμματος «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας», που εξήγγειλε ο δήμος.
Ο ΕΣΑ προτείνει το σύνθημα, «Η Αθήνα ανοίγει την αγκαλιά της για να σας υποδεχθεί, αντί για το κεντρικό μήνυμα: «το κέντρο κλείνει…».
Ο Εμπορικός Σύλλογος κατέθεσε επιστολή στον δήμαρχο για το νέο σχέδιο ανάπλασης του κέντρου της πόλης, που προβλέπει διεύρυνση των κοινόχρηστων χώρων προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών.
Στην επιστολή, ο ΕΣΑ αναφέρει πως το σχέδιο ανάπλασης για να είναι βιώσιμο και λειτουργικό, πρέπει να στηρίζει όλες τις μορφές επιχειρηματικότητας που αναπτύσσονται στην ευρύτερη περιοχή.
Μεταξύ άλλων στην επιστολή σημειώνεται ότι ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών είναι θετικός σε όποιες παρεμβάσεις αναβαθμίζουν την πόλη και κατ’ επέκταση τις εμπορικές περιοχές της και βοηθούν την αγορά να αναπτυχθεί.
Ομως, προτείνει να δημιουργηθεί «μία δυνατή επικοινωνιακή καμπάνια, μετονομάζοντας τον τίτλο του κεντρικού μηνύματος από “το κέντρο κλείνει…” στο μήνυμα “η Αθήνα ανοίγει την αγκαλιά της για να σας υποδεχθεί”».
Με τον τρόπο αυτό, εκτιμά ο σύλλογος ότι ενημερώνεται το καταναλωτικό κοινό για το έργο και ταυτόχρονα γίνεται πρόσκληση να επισκεφθεί το εμπορικό κέντρο της πόλης.
Ο σύλλογος θεωρεί αναγκαίο να διευκολυνθεί η στάθμευση Ι.Χ και δίκυκλων, για την πρόσβαση με ίδια μέσα. Στο πλαίσιο αυτό πρότεινει:
– Επαναλειτουργία των κλειστών πάρκινγκ που ανήκουν στον δήμο Αθηναίων, με διάθεση δωρεάν θέσεων για μικρό χρονικό διάστημα, αποκλειστικά για επισκέπτες που θα κάνουν αγορές από τα καταστήματα της περιοχής.
– Ο σύλλογος έχει ήδη έρθει σε επαφή με τις ενώσεις στεγασμένων και υπαίθριων χώρων στάθμευσης, με σκοπό τη δημιουργία συντονισμένων προσφορών και δράσεων, προς όφελος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, που θα ανακοινωθούν σύντομα.
– Δημιουργία νέων χώρων αμιγούς στάθμευσης δίκυκλων, σε πολλά περιφερειακά σημεία, αλλά και εντός της περιοχής εφαρμογής, όπως στις οδούς Ευριπίδου, Σοφοκλέους, Βουλής, Καρ. Σερβίας, Νίκης, Πλ. Κλαυθμώνος, Ξενοφώντος, άνω μέρος της Βαρβακείου αγοράς, κ.α.
– Να σχεδιαστούν νέες λειτουργικές πιάτσες ταξί σε κομβικά σημεία γύρω από την περιοχή ανάπλασης, για να γίνει ευκολότερη η πρόσβαση του κοινού από και προς το κέντρο, με ειδική μέριμνα για την περιοχή από Μοναστηράκι έως Θησείο και στον άξονα από Σύνταγμα έως Ομόνοια.
– Οριοθέτηση σημείων αποβίβασης και επιβίβασης για τα τουριστικά λεωφορεία καθώς και οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης εκτός κέντρου. Προτεινόμενα νέα σημεία αποβίβασης και επιβίβασης είναι το Ζάππειο και το αμαξοστάσιο του ΗΛΠΑΠ (Ερμού και Πειραιώς). Σημείο στάθμευσης στην περιοχή του Ελαιώνα και πέριξ της οδού Πειραιώς.
– Ενίσχυση και έξυπνος σχεδιασμός της λειτουργίας των ΜΜΜ – Θέσπιση 24ωρης λειτουργίας του Μετρό για τις ημέρες Παρασκευή και Σάββατο.
– Αυστηρή τήρηση του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων, με ταυτόχρονο ορισμό κατεύθυνσης των οχημάτων τροφοδοσίας στους πεζοδρόμους εντός του Εμπορικού Τριγώνου. Ο ΕΣΑ, σε συνεννόηση με τον δήμο Αθηναίων και την Περιφέρεια Αττικής, πρότεινε να συντονισθεί η τροφοδοσία των καταστημάτων του Τριγώνου με τη λειτουργία του μπλε δακτυλίου.
– Μέριμνα για παράδοση αντικειμένων που είναι βαριά και ογκώδη, σε πελάτες καταστημάτων.
– Χρήση Ι.Χ αυτοκινήτων των καταστηματαρχών της περιοχής ανάπλασης, για τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς τα καταστήματα, πριν και μετά το κλείσιμο της αγοράς.
Για την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας της πόλης και της αγοράς προτείνοντα τα εξής:
– Δημιουργία κυκλικής γραμμής μικρών λεωφορείων, χωρίς αντίτιμο, περιμετρικά της περιοχής εφαρμογής του μέτρου.
– Ορισμός ποσόστωσης στις χρήσεις γης, μεταξύ εμπορικών καταστημάτων και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (Κ.Υ.Ε), με σκοπό την ισόρροπη ανάπτυξη της αγοράς, για να μη μετατραπεί σταδιακά η περιοχή εφαρμογής σε χώρο τραπεζοκαθισμάτων, σε βάρος των εμπορικών καταστημάτων.
– Κίνητρα για διατήρηση των παραδοσιακών εμπορικών θεματικών ενοτήτων, για να μην εξαλειφθούν αγορές που αναπτύσσονται για πάνω από μισό αιώνα στην περιοχή, όπως είναι οι ειδικές αγορές στις οδούς Αθηνάς, Ευριπίδου, Βύσσης κ.α.
– Εκπόνηση γενικής μελέτης κυκλοφοριακών επιπτώσεων για το σύνολο της πόλης και ειδικής μελέτης για την περιοχή της Πλάκας.