Την Παρασκευή 25 Μαΐου τίθεται σε εφαρμογή ο Ευρωπαϊκός Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, γνωστός και ως General Data Protection Regulation (GDPR).
Ο Κανονισμός υποχρεώνει όλους τους οργανισμούς και τις επιχειρήσεις να συμμορφωθούν με ένα νέο πλαίσιο τεχνικών και οργανωτικών μέτρων προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και προβλέπει ιδιαίτερα μεγάλα πρόστιμα σε περιπτώσεις παραβίασης και απώλειάς τους. Σημαντική επίσης εξέλιξη αποτελεί η θεσμοθέτηση του Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DataProtection Officer – DPO).
Η πιο ουσιαστική και σημαντική όμως αλλαγή που επιφέρει ο GDPR είναι ότι μέσω της υποχρεωτικής επιβολής θέτει τα θεμέλια για τη δημιουργία μιας πραγματικά ασφαλούς υποδομής πληροφορικής στους οργανισμούς και στις επιχειρήσεις. Για αυτόν τον λόγο, τις τελευταίες ημέρες οι εταιρείες στέλνουν συνεχώς e-mails στους πελάτες, τους συνεργάτες και σε όσους έρχονται σε επαφή μαζί τους ηλεκτρονικά για να τους ενημερώσουν για τους νέους κανόνες που θα ισχύσουν από εδώ και στο εξής στις μεταξύ τους επικοινωνίες.
Οπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα Guardian, αυτή η διαδικασία ενέπνευσε τους χρήστες του Twitter οι οποίοι σκέφτηκαν το πώς θα ενημέρωναν διάσημα υπαρκτά και ανύπαρκτα πρόσωπα για τον νέο κανονισμό: από τον Ντόναλντ Τραμπ, τον πρίγκιπα Ουίλιαμ και τον Τζούλιαν Ασάνζ μέχρι τον… Νταρθ Βέιντερ.