Το σημείο του δυστυχήματος στο Αδενδρο | Intimenews/ΤΟΣΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Επικαιρότητα

«Πρέπει να διερευνηθούν πολλοί παράγοντες» για το δυστύχημα στο Αδενδρο

Ο ΟΣΕ πρόκειται να εκδώσει ως την Παρασκευή το πόρισμα για την τραγωδία στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, τονίζοντας ότι πρέπει να διερευνηθούν πολλοί παράγοντες - Ανοιχτά ερωτήματα για τις ακριβείς συνθήκες
Protagon Team

Δύο ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα με τον εκτροχιασμό του τρένου στο Αδενδρο έξω από τη Θεσσαλονίκη, τα αίτια παραμένουν ασαφή, με τους αρμοδίους του ΟΣΕ να δηλώνουν ότι διερευνούν κάθε ενδεχόμενο.

Σε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ Πρακτορείο 104,9 FM, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης επισήμανε ότι «κάθε φορά που γίνεται δυστύχημα είτε στο σιδηρόδρομο είτε στα καράβια ή τα αεροπλάνα, υπάρχει μια συγκυρία πολλών παραγόντων που πρέπει να διερευνηθούν για να ξέρουμε με ακρίβεια τι είναι αυτό που έφταιξε, να αποδοθούν οι ευθύνες και να μην το ξανακάνουμε».

Πρόσθεσε ότι το πόρισμα επιτροπής τριών εμπειρογνωμόνων αναμένεται ως την Παρασκευή, οπότε και θα δοθούν απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος.

«Έχουμε υποχρέωση να βγάλουμε το πόρισμα έως την Παρασκευή», πρόσθεσε ο κ. Πετράκης για να προσθέσει ότι «πραγματογνώμονα έχει στείλει και η εισαγγελία».

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν τη Δευτέρα τα «Νέα», την ώρα του δυστυχήματος το τρένο Intercity κινούνταν με πάνω από 130 χιλιόμετρα την ώρα, όταν η ταχύτητα των τρένων στις παρακαμπτηρίους των σιδηροδρομικών γραμμών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 60 χιλιόμετρα την ώρα.

Προσθέτουν ακόμη ότι ήταν ένα από τα παλιά Intercity, το οποίο χρησιμοποιείται αναγκαστικά λόγω ελλείψεων σε υλικό και ανταλλακτικά που αντιμετωπίζουν τα νεότερα Intercity. Πηγές του ΟΣΕ κάνουν λόγο επίσης και για σημαντικές ελλείψεις και σε προσωπικό.

Αναπάντητο -αλλά και κρίσιμο- είναι το ερώτημα γιατί ο οδηγός του Intercity δεν έκοψε ταχύτητα όταν πλησίαζε προς το Αδενδρο. Το πιο πιθανό, υποστηρίζουν στελέχη του ΟΣΕ, είναι να μην αντιλήφθηκε εγκαίρως ότι μπήκε σε παρακαμπτήριο λόγω έλλειψης συντήρησης των συστημάτων τηλεδιοίκησης – φωτοσήμανσης ή να ήταν απασχολημένος.

Ο απολογισμός του δυστυχήματος είναι τρεις νεκροί, ένας επιβάτης, ένας μηχανοδηγός κι ένας ελεγκτής, και επτά τραυματίες, εκ των οποίων οι τρεις σοβαρά