Το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα ηλεκτρικό αεροσκάφος είναι έτοιμο να ξεκινήσει τις πτήσεις του | magniX
Επικαιρότητα

Στους αιθέρες το μεγαλύτερο ηλεκτρικό αεροσκάφος

Ενα αεροπλάνο εννέα θέσεων που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια θα πραγματοποιήσει δοκιμαστική πτήση πάνω από την πρωτεύουσα των ΗΠΑ
Protagon Team

Αν δεν υπάρξει κάποιο απρόοπτο της τελευταίας στιγμής το μεγαλύτερο αεροσκάφος που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια θα πραγματοποιήσει την Πέμπτη 28 Μαΐου την πρώτη του μεγάλης διάρκειας δοκιμαστική πτήση. Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών κινητήρων magniX τροποποίησε ένα Cesna Caravan χωρητικότητας εννέα επιβατών το οποίο αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή αεροσκάφη κοντινών πτήσεων στον κόσμο. Το τροποποιημένο σκάφος έχει προγραμματιστεί να πετάξει για 20-30 λεπτά στον ουρανό της Ουάσιγκτον.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα Guardian σε αυτή την πρώτη πτήση μέσα στο σκάφος θα υπάρχει μόνο ο πιλότος ο οποίος θα κινηθεί με ταχύτητες που δεν θα ξεπεράσουν τα 183 χλμ./ώρα. Τα στελέχη της magniX ευελπιστεί ότι οι δοκιμές θα ολοκληρωθούν με επιτυχία και σε ένα χρόνο από σήμερα το σκάφος που έχει αυτονομία 160 χλμ. θα μπορεί να ενταχθεί στον στόλο κάποιας εταιρείας και να ξεκινήσει να πραγματοποιεί δρομολόγια. Η ίδια εταιρεία έχει κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό υδροπλάνο το οποίο πραγματοποιεί από το 2019 δρομολόγια.

Έχει διαπιστωθεί ότι ο τομέας των αερομεταφορών έχει συνεχώς αυξανόμενη συμβολή στην μόλυνση της ατμόσφαιρας και στο φαινόμενο των κλιματικών αλλαγών. Για αυτό πολλές εταιρείες επενδύουν στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης για αεροσκάφη.

Το μεγάλο πρόβλημα μέχρι στιγμής είναι το βάρος των μπαταριών που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά αεροσκάφη και πρέπει να βρεθούν τρόποι ώστε το βάρος τους να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο για να μπορέσουν να κατασκευαστούν μεγαλύτερης χωρητικότητας αεροσκάφη.

Οι κατασκευαστές πειραματίζονται και με εναλλακτικές πηγές ενέργειας όπως υδρογόνο και βιοκαύσιμα. Η εταιρεία Ampaire έχει κατασκευάσει ένα υβριδικό αεροσκάφος που πετά με ένα συνδυασμό ηλεκτρικής ενέργειας και βενζίνης το οποίο έχει περάσει όλα τα τεστ δοκιμών μέχρι στιγμής.

Αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας UBS αναφέρουν ότι η αγορά των αερομεταφορών είναι έτοιμη να υποδεχτεί ηλεκτρικά ή υβριδικά αεροσκάφη σε δρομολόγια που θα καλύπτουν αποστάσεις μέχρι 1600 χλμ. «Τα ηλεκτρικά αεροσκάφη θα έχουν 40%-70% μικρότερο κόστος ανά ώρα πτήσης από τα συμβατικά. Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούν να κάνουν περισσότερα δρομολόγια σε μικρότερα αεροδρόμια κάτι που σημαίνει ότι θα μπορούν να αναπτυχθεί μια νέα αγορά κοντινών πτήσεων χωρίς να επιβαρύνεται το περιβάλλον» αναφέρει ο Ροέι Γκανζάρσκι, διευθύνων σύμβουλος της magniX. Εκτιμά μάλιστα ότι μέχρι το 2035 όλα τα δρομολόγια που θα καλύπτουν αποστάσεις κάτω των 1600 χλμ. θα γίνονται αποκλειστικά με ηλεκτρικά αεροσκάφη.

Η κινητικότητα στην κατασκευή ηλεκτρικών αεροσκαφών είναι μεγάλη. Η εταιρεία Zunum Aero κατασκευάζει ένα σκάφος 27 θέσεων αυτονομία χιλίων χλμ. Η Rolls Royce έχει δημιουργήσει το πρόγραμμα Accel με στόχο την κατασκευή του ταχύτερου ηλεκτρικού αεροσκάφους στον κόσμο.