Η Boeing αναμένεται να υποστεί βαρύ οικονομικό πλήγμα εξαιτίας των δύο πολύνεκρων δυστυχημάτων με αεροσκάφη 737 Max, του νέου μοντέλου για το οποίο η εταιρεία περίμενε εκατοντάδες παραγγελίες.
Οπως επισημαίνει το BBC, η καθήλωση του στόλου των 737 Max σε όλο τον κόσμο έπειτα από τα δυστυχήματα θα κοστίσει στην εταιρεία 4,9 δισ. δολάρια. Το ποσό θα χρησιμοποιηθεί κατά κύριο λόγο σε αποζημιώσεις προς τους πελάτες για τις καθυστερήσεις στην παραλαβή των αεροσκαφών.
Η εταιρεία εκτιμά ακόμη ότι τα καθηλωμένα αεροσκάφη θα επιστρέψουν σε πτήσεις στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, αλλά αυτό είναι η καλύτερη πρόβλεψη για την ώρα, όπως παραδέχεται. Αντιθέτως οι αμερικανικές Αρχές είναι λιγότερο αισιόδοξες και προβλέπουν ότι η επιστροφή των αεροσκαφών σε πτήσεις θα καθυστερήσει ακόμη περισσότερο.
Σε περίπτωση που το χρονοδιάγραμμα δεν τηρηθεί, το κόστος για την εταιρεία θα αυξηθεί.
Επιπλέον η εταιρεία αναγκάστηκε να περιορίσει τον ρυθμό παραγωγής νέων αεροσκαφών από 52 σε 42 αεροσκάφη τον μήνα καθώς πολλοί πελάτες είτε μειώνουν τις παραγγελίες τους είτε τις παγώνουν.
Δύο δυστυχήματα με 737 Max μέσα σε πέντε μήνες, τον Οκτώβριο του 2018 στην Ινδονησία και τον Μάρτιο του 2019 στην Αιθιοπία, προκάλεσαν 346 θανάτους, βυθίζοντας την εταιρεία στην κρίση. Τα αεροσκάφη ήταν καινούρια με ελάχιστες ώρες πτήσης.
Υπεύθυνο για τη συντριβή και στις δύο περιπτώσεις θεωρείται ότι ήταν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα σταθεροποίησης του αεροσκάφους. Η Boeing δεσμεύτηκε να αλλάξει το λογισμικό ώστε να είναι πιο εύκολο να πάρουν οι πιλότοι τον έλεγχο από το σύστημα.