Αναμνηστική φωτογραφία από τη δεκαετία του 1970 που εικονίζει νεαρές νοσοκόμες | Flickr
Επικαιρότητα

Σάλος για τις νοσοκόμες με τα σέξι υπονοούμενα

Το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Βρετανίας αναζητεί νοσοκόμες. Αν ενδιαφέρεστε ψάξτε το. Αλλά αψηφήστε τις σεξιστικές διαφημίσεις που κυκλοφόρησαν για να προσελκύσουν υποψήφιες εργαζόμενες. Δημοσιεύθηκαν κατά λάθος…
Protagon Team

Δύο συνεργαζόμενα μεταξύ τους, νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας στη Βρετανία, στο Χαλ και στο Ανατολικό Γιόρκσαϊρ, χρειάζονται νοσοκόμες. Γι’ αυτόν τον λόγο ανέθεσαν στη διαφημιστική εταιρεία Strawberry να δημιουργήσει διαφημίσεις με αληθινά πρόσωπα (αληθινές νοσοκόμες, δηλαδή) και σλόγκαν που τραβούν την προσοχή. Οι διαφημίσεις αυτές εντάσσονται στη διαφημιστική εκστρατεία Remarkable People (Αξιοπρόσεκτοι Ανθρωποι). Η συγκεκριμένη εκστρατεία, έχει ήδη χρησιμοποιηθεί αρκετές φορές και με επιτυχία από τα δύο νοσοκομεία για να προσελκύσουν και άλλες ειδικότητες. Μάλιστα έχει βραβευθεί την αποτελεσματικότητα και για την πρωτοτυπία της.

Αυτή τη φορά όμως έγινε ένα λάθος. Ή μάλλον δύο. Δύο αφίσες που εικονίζουν δυο νοσοκόμες. Και δύο λάθος σλόγκαν.

Το ένα σλόγκαν λέει: «Μόλις η Εμμα είδε τον Τζον κατάλαβε ότι ήταν σοβαρό. Πλήρες κάταγμα της κνήμης».

Το άλλο σλόγκαν λέει: «Πριν από το γεύμα η Ιζι έκανε την καρδιά του Ρόι να φτερουγίσει. Είχε σταματήσει για 10 λεπτά».

Αυτές είναι οι δύο επίμαχες διαφημίσεις οι οποίες δημοσιεύθηκαν κατά λάθος και οι οποίες αποτελούν αγγελίες εργασίας για το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Βρετανίας

Αυτές οι δύο διαφημίσεις λοιπόν δημοσιεύθηκαν στο κλαδικό εβδομαδιαίο ιατρικό περιοδικό Health Service Journal. Από εκεί πέρασαν στο Twitter. Και στο Twitter ήρθε το κράξιμο. Πολύ κράξιμο. Όχι μόνο από τους τυχαίους περιηγητές της πλατφόρμας που χλεύασαν τον σεξισμό των σλόγκαν, αλλά και από νοσοκόμες, οι οποίες θίχτηκαν ως εργαζόμενες. Τόσο για τους σέξι υπαινιγμούς των σλόγκαν όσο και για τη λάθος εντύπωση που αφήνουν πως, για παράδειγμα, μια νοσοκόμα ξεπετάει με μία ματιά ένα πολύ σοβαρό περιστατικό όπως είναι το πλήρες κάταγμα της κνήμης.

Η κατακραυγή ήταν τόσο έντονη, ώστε τελικά ο εκπρόσωπος Τύπου των δύο συνεργαζόμενων νοσοκομείων σε επίσημη ανακοίνωσή του δήλωσε πως αμφότερες οι δυο διαφημίσεις είχαν απορριφθεί με την πρώτη ματιά. Εξάλλου αυτές ήταν απλώς μία πρόταση ανάμεσα στις πολλές που είχε καταθέσει η διαφημιστική εταιρεία προς τα δύο νοσοκομεία.

Ωστόσο, κατά κάποιο, τραγικό λάθος, οι διαφημίσεις αυτές εστάλησαν, από τη διαφημιστική εταιρεία στο κλαδικό περιοδικό, δημοσιεύθηκαν και κοινοποιήθηκαν στο Twitter. Το λάθος αναγνωρίστηκε μετά τη δημοσίευση. Και μετά το κράξιμο στα social media.