Μπορεί οι εμβολιασμοί για τον κορονοϊό στις ΗΠΑ να αυξήθηκαν εκθετικά, από την πρώτη κιόλας εβδομάδα που ανέλαβε την προεδρία ο Τζο Μπάιντεν, όμως από τις 13 Απριλίου ο ρυθμός αυτός άρχισε να μειώνεται.
Και ήταν αναμενόμενο, διότι όσοι ήταν υπέρ του εμβολιασμού έσπευσαν να κλείσουν άμεσα ραντεβού, ενώ κάποιοι άλλοι περίμεναν την εξέλιξη των πραγμάτων. Υπάρχει, όμως, και μία μερίδα του πληθυσμού που αρνείται να κάνει το εμβόλιο ή δεν έχει αποφασίσει ακόμη. Επίσης, δεν είναι λίγοι εκείνοι που δεν μπορούν να κάνουν το εμβόλιο για πρακτικούς λόγους, είτε επειδή δεν έχουν πού να αφήσουν τα παιδιά τους είτε επειδή δεν υπάρχει κοντά τους κάποιο εμβολιαστικό κέντρο.
Ετσι, όσοι ήταν να προγραμματίσουν τον εμβολιασμό τους, το έχουν κάνει ήδη, ενώ απομένουν αρκετοί, τους οποίους η κυβέρνηση θα πρέπει είτε να βοηθήσει είτε να πείσει.
Και μπορεί μέχρι τις 2 Ιουνίου να έχει εμβολιαστεί με τουλάχιστον μία δόση το 50,8% των πολιτών στις ΗΠΑ και να έχει ολοκληρώσει τον εμβολιασμό του το 41%, σύμφωνα με τα δεδομένα των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των ΗΠΑ, ο Μπάιντεν όμως είχε θέσει στόχο το 70% των πολιτών στις ΗΠΑ να είναι πλήρως εμβολιασμένο μέχρι την 4η Ιουλίου, οπότε και εορτάζεται η Ημέρα της Ανεξαρτησίας.
Τώρα, σύμφωνα με το Axios.com, ο Λευκός Οίκος ξεκινά μία πολυδιάστατη καμπάνια, βασική παράμετρος της οποίας είναι τα εμβόλια να γίνουν ακόμη πιο εύκολα προσβάσιμα στους πολίτες, αλλά και οι ίδιοι να έχουν κίνητρο να εμβολιαστούν.
Μία από τις πρώτες κινήσεις που θα κάνει η κυβέρνηση Μπάιντεν είναι η συνεργασία με παιδικούς σταθμούς, ώστε να μπορούν οι γονείς να αφήσουν χωρίς χρέωση τα παιδιά τους και να μεταβούν σε κάποιο εμβολιαστικό κέντρο.
Ατομα που διαμένουν σε περιοχές με χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη, θα λάβουν μήνυμα στο κινητό τους (ή κλήση σε κάποιες περιπτώσεις), ώστε να ενημερωθούν περαιτέρω για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των εμβολίων.
Στο ίδιο πλαίσιο, οι δήμαρχοι από 50 πόλεις θα διαγωνιστούν για το ποιος θα καταφέρει να αυξήσει τα ποσοστά εμβολιασμού μέχρι τις 4 Ιουλίου. Από τη διαδικασία θα αναδειχθούν νικητές, η δράση των οποίων θα αναγνωριστεί από την κυβέρνηση.
Η κυβέρνηση θα συνεργαστεί επίσης με κουρεία μαύρων και ινστιτούτα αισθητικής, ώστε, όχι απλώς να διανείμει ενημερωτικά φυλλάδια, αλλά και σε συνεργασία με τις τοπικές υγειονομικές υπηρεσίες, να πραγματοποιεί επιτόπου εμβολιασμούς.
Περισσότεροι από 7.000 τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί σε όλη τη χώρα θα προβάλλουν μηνύματα ενημέρωσης για τον εμβολιασμό. Σε αυτά θα συμμετέχουν κορυφαίοι επιστήμονες και διασημότητες.
Ο Μπάιντεν θα λανσάρει επίσης τη δράση «Covid-19 College Challenge», κατά την οποία περισσότερα από 200 κολέγια θα λάβουν επιδότηση για να πείσουν τους πολίτες που διαμένουν σε συγκεκριμένες περιοχές να εμβολιαστούν.
Από την πλευρά της η Κάμαλα Χάρις, αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, θα ηγηθεί μιας μεγάλης περιοδείας σε όλες τις Πολιτείες των ΗΠΑ, κατά τη διάρκεια της οποίας θα ενημερώνει τους πολίτες για τα οφέλη του εμβολιασμού.
Παράλληλα, σε συνεργασία με μεγάλες επιχειρήσεις, θα διοργανωθούν και στους χώρους εργασίας εμβολιασμοί.
Δωρεάν μπίρα
H δωρεάν μπίρα είναι το πιο πρόσφατο από τα κρατικά κίνητρα της αμερικανικής κυβέρνησης για την επιτάχυνση του προγράμματος εμβολιασμού.
Η ζυθοποιία Αnheuser-Busch ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει μπίρες σε 200.000 Αμερικανούς από 21 ετών και πάνω, όταν ο στόχος που 70% επιτευχθεί.
Συγκεκριμένα, οι πρώτοι 200.000 που θα ανταποκριθούν μέσω του website της εταιρείας θα αποκτήσουν ένα κουπόνι 5 δολαρίων μόλις όμως ο στόχος επιτευχθεί.